5 Google+ módszer, amivel javíthatsz keresőoptimalizálásodon

A Google+ jön föl, mint a talajvíz. Decemberben, egyes felmérések szerint, már 49 millióan használták.

Úgy látszik beindult a fellendülés, érdemes ezért megnézni a Google Plusz egyik fontos tulajdonságát, vagyis azt, hogyan tudja támogatni a keresőoptimalizálást. Megnézünk 5 fontos szempontot illetve tennivalót a Social Media Examiner cikke alapján.

1. Szerezz több követőt

Tudom, ez furcsán hangzik, amikor mindig arról beszélünk, fontosabb a minőség, mint a mennyiség, és inkább arra menj, hogy a megfelelő emberek kövessenek, mint arra, hogy sokan.

Most még is újra kell értelmezni kicsit ezt az elvet, lássuk miért!

A Google keresési sorrendjét az is befolyásolja, hogy aki keres, milyen kapcsolatban van a találatok „gazdáival”.

A Social Media Examiner cikkének példái három esetet dolgoznak fel:

1. aki keres, követi a blog szerzőjének személyes profiljánt a Google pluszon.
2. aki keres, követi a blog Google+ oldalát.
3. aki keres, nem követi egyiket sem (vagy ki van jelentkezve a Google-ből).

A bloghoz kapcsolódó keresési kifejezéseket beírva a fenti három esetben, az eredmények a következők:
A legjobb pozícióban akkor jelennek meg a blog bejegyzések a kereső rangsorába, ha a személyes profilját követi valaki, második a sorrendben, ha valaki a bloghoz tartozó Google+ oldalt követi, a harmadik helyen pedig ha egyiket sem követi, vagy nincs bejelentkezve.

Keresőoptimalizálás eredménye, ha van Google+ kapcsolat
Ha van kapcsolat a Google+ oldallal vagy profillal, az meglátszik az eredményeken.

Ennek alapján jól látható, hogy érdemes minél több követőt gyűjteni magunknak is meg az oldalnak is.
De nézzük hogyan:

  • más közösségi hálózatokon oszd meg a profilod és a Google+ oldalad linkét
  • rakd fel a Google+ oldalad és profilod linkjét a weboldaladra, blogodra
  • rakd fel a Google+ oldalad és profilod linkjét mindenhova ahova tudod, például fórum aláírásokba
  • linkeld a Google+ oldalad és profilod linkját hozzászólásokba
  • rakj ki Google+ jelvényt a weboldaladra.

2. Állítsd be a szerzőt a személyes profilodnál

A Googlenek van egy jó megoldása arra, hogy magadhoz kösd a saját cikkeidet.
Ráadásul ez akkor is látszik, ha valaki úgy keres, hogy nincs bejelentkezve a Google-be, ha pedig valaki be van lépve, a szerzőt automatikusan hozzáadhatja a Google+ köreihez.

Szerző megjelenítés a cikk mellett a Google találatai között a google plusz profil alapján
Az összekapcsolt szerzői profil jól mutat a Google találatai között

A szerzői beállításokról a Google oldalain olvashatsz részletesebben.

3. Kapcsold a weblapodat közvetlenül a Google pluszhoz

Egy egyszerű kód hozzáadásával, amit senki nem lát az oldaladon, vagy egy Google+ jelvénnyel amit már az első pontban említettünk kapcsold össze a weboldaladat vagy blogodat a Google plusszal.

Így a kereséseket „uralni” fogod. Ha valaki a weboldaladra rákeres, meg fognak jelenni az oldalad találatai alatt a Google pluszos tevékenységeid is.

Google+ találatok a Google keresőben a weblap alatt
A weblap alatt megjelennek a Google+ találatai

Így kisebb lesz az esély arra, hogy nem kívánatos dolgok jelenjenek meg a weboldalad neve alatt a Google találatai között az első oldalon.

4. + 1 gomb

Van már +1 gomb a weboldaladon?
A plusz egy gomb egy nagyon jó eszköz, ami sokat segít a keresőoptimalizálásban, még akkor is ha olyan keres éppen, aki nincs bejelentkezve a Google-be.

Képzeld el, hogy ha keresel valamit, amiről nem tudsz semmit, például egy blog motort.
A lenti linkek közül melyikhez lesz nagyobb bizalmad?

A Google +1 gomb hatása a keresőben
A +1 gomb hatása a keresőben

Fogd tehát a legfrissebb Google +1 gomb kódot, és telepítsd fel a weboldalad összes aloldalára.
Így megadod az esélyt, hogy a látogatók könnyen megosszák ismerőseikkel a Google rendszerében is az információidat.

5. Add meg az összes információt magadról a Google+ mezőiben!

A Google+ profilodon és a Google+ oldaladnál töltsd ki az összes információs mezőt.

A Google plusz profil mezőinek jelentése keresőoptimalizálás szempontból
A Google plusz profil mezőinek jelentése keresőoptimalizálás szempontból

A különböző mezők ugyanis különböző helyeken jelennek meg a Google találatai között.
Van amit meta leírásként használ a Google Plusz a különböző megjelenési felületeken.

 

A felsorolt pontok nagyon hasznosak, bár a magyar felhasználóknak tapasztalatink szerint még nem minden lehetőség jelenik meg.
Viszont jobb tudatosan felkészülni, és végigmenni ezen a listán, hátha ezzel is komolyan hozzá tudunk tenni ahhoz, hogy a weblapunk jó helyen legyen a Google találatai között.

Hogy lássátok, komolyan gondolom, én el is kezdem. Kattints ide, hogy a blogunk Google+ oldalát tudd követni, ide pedig ha az én Google+ profilomat akarod berakni a köreidbe!

Neked van még valami ötleted arra, hogy hogyan segítheti a Google+ a weblapodat?
Oszd meg a hozzászólások között, ha pedig hasznosnak találtad a cikket, megköszönjük, ha nyomsz egy Tetszik vagy egy +1 gombot!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük