A Graph Search a Facebook új, közösségi keresője, amit januárban mutatott be a közösségi portál.
Azért kell erről most beszélni, mert a Facebook tegnap mindenkinek elérhetővé tette ezt a keresőt, aki amerikai angol nyelvi beállítást használ.
Ez Magyarországon nagyjából 400.000 embert jelent.
Ha egyike vagy ennek a 400.000 embernek, azért jó, ha megismerkedsz a keresővel, mert érdemes kipróbálni, mire jó és mire nem.
Ha viszont nem kaptad még meg a Graph Search-öt, mert például magyarul használod a Facebookot, akkor még fontosabb megismerni a lehetőségeket, ugyanis a Graph Search olyan csontvázakat áshat elő az adatvédelmi ruhásszekrényünkből, ami kellemetlen lehet.
Éppen ezért ebben a cikkben összegyűjtöttem a legfontosabb tudnivalókat. Olvasd át őket részletesen!
Mi az a Graph Search
A Graph Search a Facebook keresője, ahol néhány speciális elemben lehet keresni. Magyar neve: közösségi keresőő.
Például fényképek, amiken rajta vagyok, emberek, akik Budapesten élnek.
Egyedülálló nők, akik Sopronban laknak, és az ismerőseim ismerősei. Persze mindezeket angolul kell beírni.
Lehet keresni #hashtagekbe, de nem lehet keresni simán a bejegyzések szövegébe.
Ha kíváncsi vagy arra, hogy mire lehet használni ezeket a speciális kereséseket, akkor ezt a cikket olvasd át!
Lebukásveszély?
A Graph Search, a közösségi kereső nem mutat meg semmi olyat, ami korábban nem lett volna publikus.
Viszont könnyebb kutakodni a megosztott információk között.
Például ha lájkoltad egyik párt Facebook oldalát, akkor az eddig is látható volt az ismerőseidnek, hiszen ha rámész az adott oldalra, rögtön a Timeline tetején kiírja a Facebook, hogy melyik ismerősöd lájkolja az adott oldalt. Mert ez egy publikus információ, viszont ha érdekel több ilyen információ, akkor végig kell nézni egyesével az oldalakat például.
A Graph Search ezen segít, ugyanis már nem kell végigkutatni a Facebook oldalakat, egyszerűen csak be kell írni angolul, hogy ismerősök, akik lájkolják az X párt Facebook oldalát.
Éppen ezért azt javasolom, hogy gyorsan nézd át az adatvédelmi beállításaidat, az adatlapodat és a tevékenység naplódat!
Összefoglaló a közösségi keresőhöz kapcsolódó adatvédelemről itt.
Cégek és a Graph Search
A Graph Search a magánszemélyek mellett a cégeknek is érdekes, főleg azoknak, akik helyi vállalkozás kategóriába kommunikálnak a Facebookon.
Ugyanis az, hogy egy étterem megjelenik-e a keresőben fontos üzleti szempont lehet. Ha marketinges vagy, vagy Facebook oldal admin, ismerd meg a Graph Search keresőoptimalizálását, vagy azt, hogyan tudod használni hirdetés célzásra ezt az új funkciót!
A közösségi kereső egy hasznos funkció, de fel kell készülni rá, nehogy kellemetlenségek származzanak belőle.
Remélem a cikk segített ebben. Ha igen, nyomj egy lájkot és egy pluszegyet, hogy ismerőseid is értesüljenek róla!