Akár hirdethetsz is az új borító fotón, ha 20%-nál kevesebb szövegben ezt megoldod

Hirdethetsz a borítófotódon!

Akár hirdethetsz is az új borító fotón, ha 20%-nál kevesebb szövegben ezt megoldod
Akár hirdethetsz is az új borító fotón, ha 20%-nál kevesebb szövegben ezt megoldod

A Facebook -szokása szerint – csöndben megváltoztatta az oldalakra vonatkozó szabályokat, annak is a borító fotókról szóló részét.
Ez Mari Smith posztjának köszönhetően ma körbejárta a netet. (Persze akik ott voltak tegnap a Közösségi konditerem Facebook oldalakról és kommunikációról szóló tréningen, ők már az új szabályokról hallottak. 🙂 )

Mi volt régen a szabály?
A borítók nem tartalmazhatnak:

  • árat, vásárlási információkat, például “40%-os kedvezmény” vagy “töltsd le a weboldalunkon”
  • elérhetőségi adatokat, például webcímet, e-mail címet vagy olyan információt, ami a névjegy részben van.
  • hivatkozást Facebook funkciókra, például, hogy “lájkold” vagy “oszd meg”, nem tartalmazhatnak nyilat sem, ami a borító fotóról valamilyen funkcióra mutat
  • cselekvésre ösztönzést, “például szerezd meg most” vagy “mondd el ismerőseidnek”

Ehhez képest már ezt találjuk az oldal szabályok között:

B. Cover
All covers are public. This means that anyone who visits your Page will be able to see your cover. Covers can’t be deceptive, misleading, or infringe on anyone else’s copyright. You may not encourage people to upload your cover to their personal timelines. Covers may not include images with more than 20% text.

Magyarul:

  • Midnen borító fotó publikus. Ez azt jelenti, hogy mindenki aki látja az oldalt, látni fogja a borító fotót is
  • A borító képek nem lehetnek félrevezetők, megtévesztők és nem sérhetik mások szerzői jogait.
  • Nem ösztönözhetik az oldal tulajdonosok az embereket, hogy töltsék fel a saját profijukra az oldal borító fotóját
  • A borító nem tartalmazhat 20%-nál több szöveget.

Vagyis:

  • lehet felszólítás, hogy lájkold az oldalunk
  • lehet nyíl, ami az alkalmazásra vagy a like gombra mutat (bár furcsán néznének ki az ilyen elemek azoknak, akik lájkoltak).
  • lehet akció, kedvezmény, felszólítás, ha 20%-nál kevesebb szövegben ezt megoldjuk.
  • lehet benne webcím, telefonszám, stb. ha belefér a 20%-ba.

A 20%-ot a Facebook itt is valószínűleg a hírfolyamban megjelenő képes hirdetéseknél használt módszerrel ellenőrzi, vagyis az 5×5-ös hálóval.

A régi felül, azúj alul: szinte csak a 20%-os szöveg arányra kell figyelni az új borító szabályok szerint.
A régi felül, azúj alul: szinte csak a 20%-os szöveg arányra kell figyelni az új borító szabályok szerint.

Ezzel egyébként valószínűleg választ kapunk az új eseményeknél feltett kérdésre, ahol megjelent a borító, hogy mennyi szöveg és milyen elemek lehetnek benne, és valószínűleg ott is ezek a szabályok a mérvadók.

Arra viszont figyeljetek a borító kép kialakításánál, hogy ez meg fog jelenni az új page like hirdetésben, megváltoztatott méretaránnyal, így csak olyan grafikát készítsetek, amin nem néz ki furcsán, mert olyan elemek vannak benne, amik hiányoznak a hírfolyamban!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük