Hogy néznek ki, és mire következtethetünk a hirdetések szempontjából?

Hogy néznek ki a hirdetések az új hírfolyamban?

Hogy néznek ki, és mire következtethetünk a hirdetések szempontjából?
Hogy néznek ki, és mire következtethetünk a hirdetések szempontjából?

Nem hiányzott valami a új Facebook hírfolyam prezentációból?
Bizony, a hirdetésekről nem volt szó, pedig a pletykák erről is szóltak.

Azonban néhányan már ki tudták próbálni az új hírfolyamot, így tudunk némi fogalmat alkotni, milyen irányban mennek el a Facebook hirdetések, legalább is a már ismert formátumok.

Ha összehasonlítjuk a régi és az új hirdetést jól látszik a különbség. A nagyobb méretű kép meghatározó. Viszont egy kicsit kiemeltebben jelenik meg a hirdetés (sponsored) felirat is.

A régi és az új Facebook hírfolyamban megjelenő hirdetés egymás mellett.
A régi és az új Facebook hírfolyamban megjelenő hirdetés egymás mellett.

Érdekes, hogy bejegyzésre van olyan példa a Facebook anyagaiban, ahol a képen megjelenik a leírás egy sötétített háttérrel.
Kíváncsi vagyok, ez jelent-e újabb módosítást a 20%-os szabályon?

A link típusú bejegyzés hirdetés a hírfolyamban így néz ki, amikor sima hirdetéről beszélünk, vagyis nem szponzorált sztoriról:

A link típusú bejegyzés hirdetése a hírfolyamban, amikor nem szponzorált történet a link.
A link típusú bejegyzés hirdetése a hírfolyamban, amikor nem szponzorált történetről van szó.

A szponzorált történet típusú hirdetésekre pedig ez az ajánlat egy jó minta:

Ajánlat az új hírfolyamban, szponzorált történet formájában.
Ajánlat az új hírfolyamban, szponzorált történet formájában.

Page like szponzortál történet:

Egy page like story hirdetés, ha nem egy ismerős "ajánlja" (nem szponzorált történet)
Egy page like story hirdetés, amikor egy ismerős „ajánlja” az oldalt (nem szponzorált történet)

Page lájk ajánlott oldal:

Ez pedig egy Page like story, amikor nem szponzortált történetről beszélünk
Ez pedig egy Page like story, amikor nem szponzortált történetről beszélünk

Nem szabad megfeledkezni a jobb oldali hasábban megjelenő hirdetésekről sem:

Hirdetések a jobb oldali hasábban az új hírfolyam mellett
Hirdetések a jobb oldali hasábban az új hírfolyam mellett

Ezeknél a hirdetéseknél nagy változás nincs, csak a hely lett szélesebb egyelőre.

Nem gyanús valami?

Nagy változások nincsenek.
Nagyobbak a képek, a hirdetés felirat a bal oldalra került (ez mondjuk fontos, ez miatt több hirdetés elrejtésre számíthatunk), de semmi különösen látványos.
Legalább is még.

Ezek a hirdetések ugyanis még a régiek.
Viszont sehol sincs az automatikusan elinduló videós hirdetés a hírfolyamban, nem látunk a jobb oldali hasábban szélesebb hirdetéseket sem nagyobb képekkel.
Pedig erről szóltak a pletykák, és valljuk be a változás miatt logikusak is lennének.

Azonban azt gondolom, hogy a változásoknak még nincs vége.
Először megkapjuk az új keretet, hamarosan pedig valószínűleg azokat az eszközöket is, amikkel ki tudjuk tölteni a nagyobb teret.

Abban viszont biztosak lehetünk, hogy a Facebookonak nem csak az esztétikai élmény javítása a célja ezzel a változással.
A szétbontott hírfolyamok, az élményszerűbb böngészés, a látványos megjelenés mind azt a célt szolgálják, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek el az új interneten belül, és közben minél több hirdetést nézzenek.

Ezt adta nekünk tegnap a Facebook.

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük