A Facebook az egyik leghatékonyabb hirdetési megoldását igyekszik gyengíteni.
Kb. két hete megváltoztatta a poszt alapú hirdetésekben elhelyezett képekre vonatkozó szabályokat, aminek sajnos hatékonyság csökkenés lehet az oka.
Tiltott kép elemek hirdetésekben
Tegnap egy szokatlan magyarázattal utasította el az egyik bejegyzés alapú hirdetésünket a Facebook.
Azt mondta, hogy nem lehet benne ár információ, elérhetőségi információ, Facebook funkcióra utaló elem, és tevékenységre felszólítás.
Igen, ha az oldal szabályokat ismered, akkor tudod, hogy ilyenek a borító fotóra vonatkozó szabályok is.
Illetve nem ilyenek. Pontosan ezek. Annyira ezek, hogy egy az egybe ki vannak másolva a borító fotó szabályok, még a borító fotó szó is benne maradt a szövegben. De most nem ez a lényeg.
A lényeg az, hogy a Facebook nem szeretné, ha elviselhetetlen hirdető felületté változna a hírfolyam, ezért annak ellenére, hogy hirdetésre kényszeríti a cégeket, igyekszik kordában tartani a hirdetések minőségét. Ezért azt várja el, hogy a képek legyenek képek, valódi emberek, valódi tárgyak, minél kevesebb szöveggel. Főleg reklám jelegű üzenetet tartalmazó szövegek ne legyenek.
A szövegekre az egyetlen kivétel az infografika jellegű képek esetében van. Olyanok mehetnek.
Fájó szigorítás
A post alapú bejegyzések a hírfolyamban nagyon hatékonyak, eddig különösen jól működtek akkor, ha egy képet reklámoztunk meg, és a képen voltak különböző felhívó szövegek is.
Nem csak a kattintási arány volt magas, hanem ennek köszönhetően weboldalakra is lehetett irányítani az embereket és szép (vásárlási!) konverziókat is el lehetett érni. Kérdés, hogy mennyire lesznek hatékonyak a hasonló képek, ha nem lehet bennük se ösztönzés, se akció, se százalék?
Mennyire lesz majd érdemes így hirdetni? Nyilván teszteljük és majd megírjuk ha lesznek összehasonlítható tapasztalatok.
Hogyan hirdessünk tovább?
A kép alapú hirdetések valószínűleg továbbra is hatékonyak lesznek, bár pár dolgot érdemes lesz megváltoztatni.
Az igazi tesztek még előttünk vannak, de a következő irányokba érdemes elmozdulni:
- mivel infografika mehet, ezért a magyarázó ábrákat, statisztikai információkat érdemes lesz meghagyni. Maximum webcímet és egyéb elérhetőséget nem szavad rárakni.
- érdemes elővenni a régebben működő, és egyszer már jóváhagyott post alapú hirdetéseket, azok menni fognak tovább is a tapasztalatok szerint.
- a képek leírására tudomásom szerint nincsenek szabályok. Oda mehet link és ösztönző szöveg is.
- érdemes megvárni, amíg egy jó kép alapú bejegyzésre jönnek reakciók.
Mivel azt mondja a Facebook, hogy fontos neki a minőség és a pozitív visszajelzés, talán nem fogja olyan szigorúan venni a tiltást, ha azt látja, hogy a képet sokan lájkolják. - meg kell próbálni tesztelni rejtett bejegyzésekkel. Ha úgy jóváhagyják, mint hirdetést, utána jó lehet, mint bejegyzés is.
Amint lesznek eredmények, jelentkezünk.
Addig is írjátok meg, nektek milyen tapasztalataitok vannak a hirdetésekkel kapcsolatban, ezt a cikket pedig lájkoljátok, hogy ismerőseitek is értesüljenek a változásokról!