Facebook oldal szabályok: tudod mit kell betartani?

Facebook oldal szabályok

Facebook oldal szabályok: tudod mit kell betartani?
Tudod mit kell betartanod?

A Facebook az új oldal funkciók bevezetésével frissítette az oldalak létrehozásával és kezelésével kapcsolatos szabályozását is február 29-én.

Gyakran kapunk kérdéseket egyes oldal funkciókkal, szabályokkal kapcsolatban, ezért ebben a cikkben végigmegyünk a főbb pontokon és megpróbáljuk érthető emberi nyelvre fordítani a leírtakat.
Ez talán néhány furcsa Facebook lépésre is magyarázatot ad.

Általános Facebook oldal szabályok

Csak az hozhat létre Facebook oldalt, akinek jogosultsága van rá.
Vagyis nem hozhatunk létre például egy Coca Cola oldalt, mert arra nincs jogunk.

Mindenki létrehozhat azonban rajongói oldalt, de csak úgy, hogy az ne legyen összetéveszthető és ne sértsen jogokat.
Vagyis egy márka rajongói oldalt már létrehozhatsz, ha nem sértesz más jogokat.

Az oldalra kirakott tartalom nyilvános, és mindenki láthatja, akinek van joga az oldalt megnézni.
Ez nem csak az oldal kezelőknek fontos, hanem a felhasználóknak is. Hiszen ha valaki hozzászól egy oldalhoz, akkor a hozzászólását láthatják azok az emberei, akik egyébként a saját posztjait nem.

Az oldalak kezelőinek korlátozni kell a hozzáférést az oldalakhoz, ha ezt például törvényi feltételek megkövetelik.
Például alkoholról szóló Facebook oldalt nem biztos, hogy jó, ha látnak 18 év alattiak.

Nem írhatsz elő olyan feltételeket az oldaladon, amik a Facebook felhasználási feltételeivel vagy adatkezelési szabályzatával ellenkeznek.

Facebook oldal neve és webcíme

Az oldal nevének és webcímének pontosan tükrözni kell azt, amiről az oldal szól.
Vagyis ha létrehozol egy pörkölt kedvelőknek szóló oldalt, akkor annak a gasztronómiáról kell elsősorban szólni, és nem például a politikáról.
Magyarul ne téveszd meg az olvasóidat, hogy egy népszerű témával behozod őket.
Ha ezt nem tartod be, akkor a Facebook megvonhatja a jogosultságod a kezeléshez vagy arra kényszeríthet, hogy változtasd meg a nevét vagy a webcímét az oldaladnak.

Az oldal neve nem lehet akármi.
Főleg nem lehet nagyon általános szó, például „sör”. De nem lehet benne csupa nagybetűs szó (kivéve rövidítések), szimbólumok, márka jegyek, sem túlzott jelzők.

Facebook oldalnév változás és migráció

A Facebook nem engedi a megtévesztő változtatásokat és azokat sem, amik azt eredményezik, hogy más helyen találja valaki magát, mint amit lájkolt.
Például engedik, hogy egy helyi oldalból egy globális oldalt csinálj, de azt nem, hogy egy helyi oldalból egy másik helyit.
Vagyis „Facebook Franciaország” -> „Facebook” az rendben van, „Facebook Franciaország” -> „Facebook Oroszország” nincs rendben.

Előfordulhat az is, hogy a Facebook újrakategorizálja az oldaladat.
Például márka oldalból közösségi oldalt csinál vagy vélemény oldalból márka oldalt, esetleg csoportból oldalt.
Ez ellen pedig nincs apelláta.

Adatgyűjtés az oldalon

Ha adatokat vagy tartalmakat gyűjtesz a felhasználóidtól, egyértelműen a tudtukra kell adnod, hogy Te gyűjtöd az adatokat és nem a Facebook.
Az adatgyűjtéshez engedélyt kell tőlük kérni, jelezned kell mire használod, és Neked kell biztosítanod az adatok biztonságát.
Nem gyűjthetsz adatot, tartalmat vagy hozzáférést automatizált eszközökkel a Facebook engedélye nélkül.

Facebook oldal és a hirdetések

A hirdetések és a kereskedelmi tartalmak, az oldal bejegyzéseivel együtt meg kell felelni a hirdetési irányelveknek.
Harmadik féltől származó hirdetések nem futtathatók az oldalon.
Vagyis nem használhatod a posztokat más cég hirdetési felületeként.

Borító

A Facebook Timeline megjelenéssel bevezetett borító képek publikusak.
Ez azt jelenti, hogy mindenki aki meglátogatja az oldaladat, látni fogja a borítót is.
A borító kép nem lehet megtévesztő, félrevezető, nem sérthet szerzői jogot.
Nem ösztönözheted az embereket, hogy töltsék fel a borítójukat a saját személyes timeline-ukra.

A borítók nem tartalmazhatnak:

  • árat, vásárlási információkat, például „40%-os kedvezmény” vagy „töltsd le a weboldalunkon”
  • elérhetőségi adatokat, például webcímet, e-mail címet vagy olyan információt, ami a névjegy részben van.
  • hivatkozást Facebook funkciókra, például, hogy „lájkold” vagy „oszd meg”, nem tartalmazhatnak nyilat sem, ami a borító fotóról valamilyen funkcióra mutat
  • cselekvésre ösztönzést, „például szerezd meg most” vagy „mondd el ismerőseidnek”

Rövidebben a borítókép feltöltése figyelmeztető ablakban is leírják: a borító nem használható reklámozásra, kuponozásra és hirdetésekre. A borítóképed nem lehet elsődlegesen szövegalapú és nem sértheti mások szerzői jogát.

Ajánlatok

Bár a Facebook Offers a funkció még nem él nálunk, előbb-utóbb remélhetőleg lesz, éppen ezért nem árt róla pár szót váltani.

A Facebook nem minden ajánlat számára megfelelő hely, éppen ezért kizárólag Te vagy a felelős annak eldöntésére, hogy az ajánlatod ide való-e.
Ha létrehozol egy ajánlatot a Facebook ajánlat készítővel, akkor Te vagy a felelős, hogy betartsd a törvényeket, például alkoholra vonatkozó törvényi feltételeket.
Ha van megkötés a kínálatra például lejárat, mennyiség, akkor az ajánlati feltételek között ezt le kell írnod egyértelműen.
Csak Te vagy a felelős, az ajánlat érvényesítése vagy kiszállítás során fellépő hibák és problémákért.
Ha az ajánlatokat egy kereskedőnél lehet igénybe venni a Te dolgod, hogy a részleteket a kereskedővel letisztázd.
Nem használhatod az ajánlat készítőt ajándékkártya vagy ajándékutalvány felkínálására.

Promóciók

Bár a Facebook nyereményjátékokról tavaly írtunk, és a lényeg nem változott, még is érdemes itt is megemlíteni, hogy egy helyen legyen minden.

Fontos, hogy ha promóciót futtatsz a Facebookon, akkor nem csak a Facebook szabályokat kell betartani, hanem az egyéb törvényes feltételeket is.

Facebok promóciókat csak egy alkalmazásban futtathatsz a Facebookon. Vagy egy Facebook oldal egyik menüpontjában vagy egy önálló alkalmazás felületen.

A Facebookon futtatott promóciódban a következőkre kell figyelned:
Fel kell tüntetned, hogy a Facebook a promóciót semmilyen módon nem támogatja, nem hagyta jóvá és nem vesz részt benne.
Közzé kell tenne, hogy a résztvevők az adataikat Neked adják meg és nem a Facebooknak.
Persze a Facebook szabályai mellett a hazai adatvédelmi szabályoknak is meg kell felelned.

Nem lehet a feltétele a promócióba való regisztrációnak Facebook funkció használata az oldal lájkoláson, helyre történő bejelentkezésen vagy alkalmazás használaton kívül.
Például nem szabhatod regisztrációs feltételül, hogy szóljon hozzá valaki egy üzenőfali bejegyzéshez, vagy töltsön fel egy fotót.

Nem elég a regisztrációhoz egy Facebook funkció használata, vagyis kevés, ha lájkolták az oldalad, vagy bejelentkeztek egy helyre.
Ehhez plusz regisztrációs megoldást kell biztosítanod egy alkalmazásban.

Nem használhatsz Facebook funkciókat, például egy lájk gombot a szavazás lebonyolítására.

Nem értesítheted a győzteseket a Facebookon keresztül.

Ez nem minden

Fontos, hogy nem az összes szabályt fordítottam le, és nem szó szerinti fordítás a cikk, hanem a fontosabb szabályok összegyűjtése és magyarázata.
Ha valami kétséged van valaminek az értelmezésével kapcsolatban, akkor az eredeti oldalt nézd meg, főleg azért, mert a Facebook bármikor minden további nélkül megváltoztathatja a szabályokat.

Összességében itt találsz még információkat arról, hogy miket kell betartanod:

Ha tetszett és hasznosnak találtad, akkor lájkold a cikket!

Azt is megköszönjük, ha megosztod az ismerőseiddel, hátha nekik is fontos lehet!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük