Szigorították a Facebook hirdetések szabályait

Szigorodó Facebook hirdetési szabályok

Szigorították a Facebook hirdetések szabályait
Újabb ok a hirdetése elutasításra: nem jó a kép.

A Facebook az egyik leghatékonyabb hirdetési megoldását igyekszik gyengíteni.
Kb. két hete megváltoztatta a poszt alapú hirdetésekben elhelyezett képekre vonatkozó szabályokat, aminek sajnos hatékonyság csökkenés lehet az oka.

Tiltott kép elemek hirdetésekben

Tegnap egy szokatlan magyarázattal utasította el az egyik bejegyzés alapú hirdetésünket a Facebook.
Azt mondta, hogy nem lehet benne ár információ, elérhetőségi információ, Facebook funkcióra utaló elem, és tevékenységre felszólítás.
Igen, ha az oldal szabályokat ismered, akkor tudod, hogy ilyenek a borító fotóra vonatkozó szabályok is.
Illetve nem ilyenek. Pontosan ezek. Annyira ezek, hogy egy az egybe ki vannak másolva a borító fotó szabályok, még a borító fotó szó is benne maradt a szövegben. De most nem ez a lényeg.

Facebook hirdetés szabályok
Furcsa elutasítás egy poszt alapú Facebook hirdetésnél: nem lehet a képen semmi olyan ami segíti a reklámozást…

A lényeg az, hogy a Facebook nem szeretné, ha elviselhetetlen hirdető felületté változna a hírfolyam, ezért annak ellenére, hogy hirdetésre kényszeríti a cégeket, igyekszik kordában tartani a hirdetések minőségét. Ezért azt várja el, hogy a képek legyenek képek, valódi emberek, valódi tárgyak, minél kevesebb szöveggel. Főleg reklám jelegű üzenetet tartalmazó szövegek ne legyenek.
A szövegekre az egyetlen kivétel az infografika jellegű képek esetében van. Olyanok mehetnek.

Fájó szigorítás

A post alapú bejegyzések a hírfolyamban nagyon hatékonyak, eddig különösen jól működtek akkor, ha egy képet reklámoztunk meg, és a képen voltak különböző felhívó szövegek is.
Nem csak a kattintási arány volt magas, hanem ennek köszönhetően weboldalakra is lehetett irányítani az embereket és szép (vásárlási!) konverziókat is el lehetett érni. Kérdés, hogy mennyire lesznek hatékonyak a hasonló képek, ha nem lehet bennük se ösztönzés, se akció, se százalék?

Mennyire lesz majd érdemes így hirdetni? Nyilván teszteljük és majd megírjuk ha lesznek összehasonlítható tapasztalatok.

Hogyan hirdessünk tovább?

A kép alapú hirdetések valószínűleg továbbra is hatékonyak lesznek, bár pár dolgot érdemes lesz megváltoztatni.
Az igazi tesztek még előttünk vannak, de a következő irányokba érdemes elmozdulni:

  1. mivel infografika mehet, ezért a magyarázó ábrákat, statisztikai információkat érdemes lesz meghagyni. Maximum webcímet és egyéb elérhetőséget nem szavad rárakni.
  2. érdemes elővenni a régebben működő, és egyszer már jóváhagyott post alapú hirdetéseket, azok menni fognak tovább is a tapasztalatok szerint.
  3. a képek leírására tudomásom szerint nincsenek szabályok. Oda mehet link és ösztönző szöveg is.
  4. érdemes megvárni, amíg egy jó kép alapú bejegyzésre jönnek reakciók.
    Mivel azt mondja a Facebook, hogy fontos neki a minőség és a pozitív visszajelzés, talán nem fogja olyan szigorúan venni a tiltást, ha azt látja, hogy a képet sokan lájkolják.
  5. meg kell próbálni tesztelni rejtett bejegyzésekkel. Ha úgy jóváhagyják, mint hirdetést, utána jó lehet, mint bejegyzés is.

Amint lesznek eredmények, jelentkezünk.

Addig is írjátok meg, nektek milyen tapasztalataitok vannak a hirdetésekkel kapcsolatban, ezt a cikket pedig lájkoljátok, hogy ismerőseitek is értesüljenek a változásokról!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük