Egyre kevesebben látják az oldalak bejegyzéseit

Egyre kevesebben látják a Facebook oldalak bejegyzéseit!

Egyre kevesebben látják az oldalak bejegyzéseit
Változott az Edge Rank. Ez az eredmény.

Te is úgy érzed, hogy valami nincs rendben a Facebook oldalakkal?
Kevesebb megjelenés, kevesebb lájk és komment…

Ha tapasztál hasonlókat az elmúlt időszakban, az nem véletlen.
Ez a Facebook Edge Rank algoritmus változásának köszönhető.
A Facebook ugyanis bejelentette, hogy a fizetett hirdetések javára fogja eltolni a hírfolyam megjelenéseket, vagyis ezentúl a hírfolyamban az oldalak bejegyzéseinek kb. 20%-a fizetett hirdetés lesz és csak 80% lesz organikus.

A bejelentést úgy tűnik tettek is követték.
Aki szokta elemezni a saját statisztikáját láthatja a különbséget, de hogy nem csak egyedi esetekről és a saját kommunikációnk romlásáról van szó, azt jó bizonyítja az Edgerank Checker elemzése, ahol 3000 Facebook oldal szeptember 20-a előtti és utáni teljesítményét vizsgálták meg.

Változott a Facebook Edge Rank, ez az eredmény.
A bal oldalon az organikus elérés csökkenése, a jobb oldalon a felhasználók aktivitásának csökkenése látszik. Ez van. Változott az Edge Rank.

Az elemzés eredményei:

  • az organikus (közvetlen) elérés 25%-kal csökkent
  • a virális elérés 45%-kal csökkent
  • az egy rajongóra eső reakciók száma 17%-kal csökkent
  • a viralitás 7%-kkal nőtt.

Mit jelent ez?

Márciusban, az új hirdetési formátumok bevezetésekor azt írtam, hogy a fizetős Facebook megérkezett.
Sokan azt hitték viccelek, pedig azóta több ponton is bebizonyosodott, hogy egyre inkább a fizetett megoldások felé tolja el a Facebook a cégeket.

Vagyis az ingyenesség illúziójának tényleg vége (hiszen eddig sem volt ingyenes a Facebook), de legalább kedvező áron lehet hirdetni.
Jobb, ha ehhez a gondolathoz hozzászokunk.

Mit lehet tenni?

Két fontos feladata van a Facebook oldal gazdáknak

1. még jobban oda kell figyelni, hogy mikor, kinek, mit írunk, hiszen a jó kommunikáció fog eredményt hozni, de kisebbet, mint eddig.
Szerencsére egyre több eszköz segít ebben, hiszen időzíteni tudunk és célozni a rajongók között.

2. meg kell tanulni rendesen használni a Facebook hirdetési rendszerét.
Ugyanis ha jó hirdetési megoldást használunk, akkor kattintásonként pár forintért érjük el a rajongókat.
Ha rosszat, akkor viszont aranyárban lesz nekünk az üzleti Facebook használat. Teszteljük ki, hogy a promote post, a power editor, a custom audiences vagy esetleg a keresőhirdetés segít nekünk a legtöbbet.

Egy kis reklám, mindkét pontban segít a Közösségi konditerem.
Jelentkezz az aktuális képzésünkre időben!

Ti mit tapasztaltok?
Nálatok is csökkentek az elérések és a reakció számok?
Írjátok meg a hozzászólások között a tapasztalatotokat!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük