Facebook bejegyzés kiemelés privát profiloknak

A Facebook „apróhirdetés” hozzánk is megérkezett

Facebook bejegyzés kiemelés privát profiloknak
Hirdesd a lakásod, az autód, a mikrosütőd egyszerűen a Facebookon!

Mit csinálsz olyankor, ha szeretnéd eladni, vagy kiadni a lakásod?
Mi történik akkor, ha fontos bejelenteni valód van az ismerőseidnek, például egy új munkahely, költözés, elveszett telefon?

Teljesen logikus, hogy ezeket felrakod a Facebookra.
Azonban jó ha tudod, hogy az üzeneteiddel a Facebookos  ismerőseidnek csak a 12%-a találkozik átlagosan.
Azok, akikkel gyakran tartjátok a kapcsolatot a Facebookon, vagyis gyakran lájkoljátok egymás bejegyzéseit, írtok egymásnak üzenetet, beszélgettek egymással.

Amelyik ismerősöddel nincs intenzív kapcsolat, ahhoz az üzeneteid egy része nem jut el.

Ezen segít a promote (Kiemelések) funkció, amivel a Facebook-oldalak után a magánszemély profiloknál is megjelent.
Vagyis, ha van valami fontos, amit szeretnél eljuttatni minél több ismerősödhöz, akkor ezt meg tudod támogatni egy kis hirdetéssel.

Nézzük a folyamatot és a lehetőségeket!

Bejegyzés promotálás / kiemelés magánszemélyeknek

Az első alkalommal, amikor elérhető ez a funkció, akkor az új üzeneted írása után, illetve néhány óráig még a hírfolyamban is megjelenik a figyelmeztetés, hogy tudsz hirdetni.

Facebook profil bejegyzés kiemelés (promote) figyelmeztetés
Így figyelmeztet a Facebook az új lehetőségre az első pár alkalommal.

Később már csak a Timeline-odról tudod kiválasztani ezt a lehetőséget, a régi bejegyzések jobb alsó sarkában megjelenő „Promote / Kiemelés” feliratra kattintva.

A kattintás után ki tudod választani, hogy milyen fizetési formátumot szeretnél használni.
Ha volt megadva bankkártyád vagy telefonszámod, akkor fizethetsz erről, vagy állíthatsz be másik kártyát illetve telefont, de tudsz PayPal segítségével is hirdetni.

Facebook bejegyzés kiemelés fizetési lehetőségek
Az érdekessége miatt a mobil fizetést választottuk, de a PayPal és a bankkártya is megoldást jelenthet.

Miután kiválasztottad a fizetési módot, tudsz hirdetési keretet is választani.
Én mobil telefonnal próbáltam, mert az a legizgalmasabb, talán azt ismerik a legkevésbé.

Ilyenkor Facebook Kreditet vásárolsz, ami egy „szabványos” fizető eszköz a Facebookon, azonban a általában játékoknál szokták ezt használni. Most már hirdetésnél is de valószínűleg a Facebook Giftnél is lehet majd Facebook Kreditért vásárolni.

A kiemelt magánszemély bejegyzések is jelölésre kerülnek a hírfolyamban. A bejegyzésben megjelenik egy szürke kicsi Promoted / Kiemelt felirat, így láthatod, ha egy ismerősöd hirdetett valamit.

Miután a mobil fizetésnél kiválasztottál mindent, el kell küldened egy SMS-ben egy megadott számra az „OK” szót, és meg is történt a fizetés.

Mobil fizetés megerősítés Facebook apróhirdetésnél
Egy SMS-sel erősítheted meg, hogy fizetni szeretnél a hirdetésért, ami ebben az esetben Facebook Kredit vásárlást jelent.

A fizetéseidről összefoglalót a „Fiók beállítások / Account Settings” menüpontban a „Fizetések / Payments” részben találsz.

Facebook apróhirdetés fizetési összesítő
A fiókbeállítások, fizetések résznél keresd az összesítőt a vásárlásaidról!

Persze ha már fizetsz, akkor illene valami statisztikát is adni a Facebooknak és ad is!
Bár ne tenné…

Facebook poszt kiemelés statisztika
Ha véget ért a hirdetés, a Facebook értesít róla, de a „statisztikát” bármikor megnézheted az eredeti bejegyzésnél.

Ilyen gagyi statisztikát még nem láttam. Annyit ír csak ki, hogy hányszor több ember látta így a hirdetésed, mint egyébként látta volna.
De, hogy pontosan mennyien, csak az ismerősök vagy a feliratkozók is, vagy egyéb részlet nem derül ki.

Kiemelt magánszemély bejegyzéssel céget hirdetni?

Annak, hogy a céged kommunikációját privát profilokban feladott hirdetésekkel támogasd általában nem sok értelme van, legalább is egyelőre úgy tűnik.
A Facebook-oldalahoz kapcsolódó hirdetési és marketing megoldások nagyságrendekkel fejlettebbek ennél a lehetőségnél.
Egy esetben azonban lehet értelme hirdetni céges témákat az ismerősök között: ha a privát ismerőseid között sok olyan van, aki a cégednek valódi célcsoportja. Ha viszont nem így van, akkor feleslegesen zaklatod az ismerősöket a hirdetéseddel.

Neked hogy tetszik ez a Kiemelési lehetőség?
Próbáltad már? Ha igen, mik a tapasztalataid? Ha nem, mire érdemes szerinted használni?

Írd meg a véleményed a hozzászólások között, ha pedig hasznosnak találtad a cikket, nyomj egy lájkot és egy pluszegyet, hogy másokhoz is eljusson!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük