Nagyon sok nyereményjáték, verseny és kampány fut a Facebookon, de közülük csak kevés olyan, amelyik jól használja ki a közösségi marketing lehetőségeit.
Pedig egy jó Facebook nyereményjáték nagyon sokat segíthet.
Könnyen tudja növelni a rajongó táborunk, elmélyíti cégünk nevét a célcsoportban, segít e-mail adatbázist építeni, vagy éppen bevezetni egy új terméket. Legalább is egy jó Facebook nyereményjáték.
Azonban egy Facebook nyereményjáték nem mindig jó. A játékok üzemeltetői ugyanis gyakran követnek el hibákat a kampány során. Ezekről a hibákból találtunk egy listát, amit kiegészítettünk saját tapasztalatainkkal.
Persze a leggyakoribb hiba, amit a cégek elkövetnek az, hogy nem olvassák el a Facebook szabályait, ezért ha ezt még nem tetted meg, kezd ezzel! De ezen kívül is lehetnek még problémák olyanok, amik miatt a Facebook bármikor bezárhatja az oldalakat, ezért nézzük sorban, mik a leggyakoribbak!
Az első hiba: Facebook funkciók használata
A Facebook szabályai szerint tilos a Facebook funkcióit használni egy promóció részvételi feltételeként.
- Lájkold az oldalunkat és nyerj…
- Oszd meg a bejegyzést és nyerj…
- Csatlakozz az eseményhez és nyerj…
- Lájkold a weboldalunkat és nyer…
- Lájkold ezt a képet és nyerj…
Ezek mind tilosak.
Facebook funkciók nem lehetnek a részvétel egyetlen feltételei egy promóciónál.
Ami itt megzavarja az embereket általában az az, hogy a lájk kapu lehet eleme egy nyereményjátéknak, vagyis az elfogadható, hogy először lájkolni kell egy oldalt, és a lájkolás után érjük el azt a felületet ahol regisztrálni kell, de a nyereményjátékban vagy a versenyben csak azok vehetnek részt, akik regisztráltak is. A lájkolás nem elég.
A második hiba: nem használni alkalmazást
A Facebook előírja, hogy a különböző promóciós tevékenységünket egy önálló alkalmazásban szabad csak lefolytatni.
Se a Facebook fotó albumot, se az üzenőfalat, se a lájk gombot nem használhatjuk kampány során.
Vagyis a „lájkold a kedvenc ékszeredet ebben a fotóalbumban és nyerj” és a „jelöld be magad a képen arra a termékre amit meg szeretnél nyerni” típusú játékok nem szabályosak.
Mindenkinek egy egyedi alkalmazást kell készíteni ahhoz, hogy az szabályos legyen.
Sőt, az egyedi alkalmazásban sem használhatjuk szavazásra a Like gombot. Arra is saját megoldást kell készíteni.
A harmadik hiba: a győztest a hírfolyamban értesíteni
A Facebook ezt is elég egyértelműen meghatározza. Semmilyen Facebook felületen nem szabad értesíteni a nyerteseket.
Se a hírfolyamban, se chaten, se üzenetben.
Többek között ezért is kell regisztrálnia a felhasználókat egy alkalmazásban.
A negyedik hiba: rossz nyeremény választás
A nyereményjátékokban nagyrészt a nyeremény választja meg a célcsoportot.
Erről már írtunk, ezért nem ismétlem meg, kattints ide az összes részletért!
A lényeg, hogy ha rossz a nyeremény, akkor vagy kevés embert vonz, vagy túl sokat, akik nem tartoznak a célcsoportba, aminek az lesz a következménye, hogy rossz lesz a Facebook oldal rajongói összetétele.
Hidd el, egyiket sem akarod, ezért válassz inkább jó nyereményt!
Ötödik hiba: nem reklámozni eleget
Sokan követik el azt a hibát, hogy egyetlen egyszer raknak fel egy bejegyzést a kampány induláskor az oldalukra, és soha többet.
Ezek után csodálkoznak, hogy hiába van alkalmazás, valamiért nem megy.
Nos ez is nagyon fontos: amíg a kampány tart, folyamatosan kell írni róla bejegyzéseket, kell Facebook reklám, promoted post, akár hírlevél, vagy más külső reklám.
Minél több olyan, ami esélyt ad arra, hogy vegyenek részt a promócióban azok, akik a közelébe kerültek.
Persze azt se felejtsd el, hogy ha készítesz egy bejegyzést, amiben arra bíztatod a felhasználókat, hogy használják a kampány alkalmazást, akkor rakd be a bejegyzésbe a linket is, mert nem fogják megkeresni, ha nincs ott!
+1 hiba: az adatvédelmi szabályok és a haza törvények be nem tartása
A Facebook kampány nem ér véget a Facebookon.
Mivel e-mail címet kell gyűjteni, ezért fontos, hogy azt az adatvédelmi szabályoknak megfelelően kell megtenni.
Nem elég az alkalmazásból kinyerni, külön ki kell kérni azt a felhasználótól, és rá kell venni a felhasználót, hogy adja meg a jóváhagyását ahhoz, hogy Te használd az e-mail címét.
Éppen ezért ne csak a Facebook szabályainak felelj meg, hanem lehetőleg a hazai adatvédelmi és az adózási szabályoknak is.
Te milyen durva hibákkal szoktál találkozni a Facebookon?
Írd meg a hozzászólások között, ha úgy érzed, hogy kimaradt valami, ha pedig hasznosnak találtad a bejegyzést, nyomj egy lájkot, hogy az ismerőseidhez is eljusson!