7 tipp Bejegyzés kiemelés hirdetéshez

A Bejegyzés kiemelés (Boost post) a Facebook legegyszerűbb hirdetési formája.
Amolyan beetető megoldás, amivel eladják, milyen egyszerű itt eredményeket elérni.
Bevallom, mi viszonylag keveset használjuk, mert az esetek 90%-ában sokkal jobb eredményeket lehet elérni más, hasonlóan egyszerű megoldásokkal, de ha valaki mégis gyakran használja, nem árt, ha ismeri, mit hozhat ki belőle.

1. Hirdess csak a rajongóknak!
A bejegyzés kiemelésnél három alapértelmezett opció van, ezek közül az első az, ami csak a rajongóknak szól.
Erre pedig nagyon jó a Bejegyzés kiemelése hirdetés: fel tudod erősíteni a hatását annak a kommunikációnak, ami csak a rajongóknak szól.

Mert ugye kell néha írni olyan üzenetet stratégiai okokból, ami a rajongóknak szól.
Pl. belsős sztorik, exkluzív érdekességek, csak rajongóknak szóló akciók, stb.

A rajongói célcsoport ugyanis más, mint a többi.
Ők már többször találkoztak az üzeneteiddel, jobban ismerik a cégedet, szívesebben fogadják akár az értékesítő üzeneteket is.
Sőt, általában kisebb költségen kattintanak.
Próbáld ki, hirdess néha csak a rajongóidnak!

Hasonló jó lenne egyébként, ha tudnál olyan poszt hirdetést feladni, ami azoknak szól, akik nem a rajongóid.
Nos a Bejegyzés kiemelés erre nem ad lehetőséget, de a hirdetéskezelő igen.

2. Csinálj több célcsoportot és mentsd el őket
A Bejegyzés kiemelésnél nagyon fontos, hogy tudsz különböző célcsoportokat létrehozni, és el is tudod menteni őket.
Pl. ha elektronikai webáruházad van, akkor tudsz csinálni egy célcsoportot azoknak, akik a digitális fényképezés iránt érdeklődnek, egyet a konyhai témák iránt érdeklődőknek, stb.

Hozz létre több célközönséget, és mentsd el őket, hogy később egyszerű legyen használni!

Hozz létre több célközönséget, és mentsd el őket, hogy később egyszerű legyen használni!

Mindegyiket mentsd el, és ha éppen olyan témájú posztot írsz, amelyiknek a fényképezőkhöz van köze, akkor azt a célcsoportot vedd elő.
Így jobb célcsoportot érnek el a posztjaid, ennek pedig általában az eredmények növekedése a következménye.

3. Mérd a hatékonyságot!
Ha már eredmények, mérd a hatékonyságot.
Ebben segít, ha van konverziós pixel építve a weboldaladba, ebben az esetben ugyanis már a bejegyzés kiemelésnél beállíthatod a mérést, így kiderül, hogy ez a hirdetés hozott-e konverziót.
De persze nem mindig a közvetlen konverzió a legpontosabb mérőszám.
Fontos lehet, hogy mennyi emberhez jutott el a poszt, mennyien reagáltak rá, vagy az, hogy mennyien kattintottak át a hirdetésre.
Ezt egyébként a Facebook a tapasztalataink szerint nem elég pontosan mutatja meg.
Éppen ezért mi ezt más módon szoktuk mérni. Az URL rövidítők és az URL címkézés sokkal pontosabb képet adnak.
Egyébként azt javaslom, ne hagyatkozz a bejegyzés kiemelésnél található összefoglaló statisztikára.
Ennél sokkal több adatot találsz a hirdetéskezelőben, főleg, ha a jelentéskészítőt is megnézed.

4. Ha nem jött be, állítsd inkább le
Nézz rá a hirdetésre pár órával az indítása (illetve az elfogadása) után, és elemezd, hogy mennyire hatékony. Ha úgy érzed (pontosabban: ha a tapasztaltaid azt mutatják), nem az, akkor állítsd le.
A Facebook csak azt a pénzt fogja levonni, amit elköltöttél.
Ha valamiért nem jó, pl. rossz a poszt, nem felel meg a célcsoportnak, stb., akkor inkább állítsd le, és költsd értelmesebbre a pénzt.

Állítsd le ha nem jó, vagy adj hozzá kiegészítő költségkeretet, ha bejön!

Állítsd le ha nem jó, vagy adj hozzá kiegészítő költségkeretet, ha bejön!

5. Ha bejött, hosszabbítsd meg
Ha viszont azt látod, hogy nagyon bejött, mert vásárlásokat hoz, érdeklődőket, ajánlatkéréseket, vagy “csak” valami extra elérést, akkor emeld meg a keretet!
Ne félj többet költeni, ha azt látod, hogy fut a szekér!

6. Figyelj a szabályokra!
Ha nem hirdetsz, kevésbé foglalkozik a Facebook azzal, hogy mit csinálsz, de ha hirdetsz, változik a helyzet.
Minden egyes hirdetést leellenőriznek, és ha apró hibát vétesz, akkor bizony leállítják a hirdetésed, ami hosszú távon sem tesz jót.
Inkább ne kísérletezz, tanuld meg a szabályokat.
Például ezekre figyelj:

  • ne legyen túl sok szöveg a képen,
  • ne használj rúl erotikus, támadó, bántó képet.
  • ne használd tól sokszor a Facebook szót a hirdetés szövegekben,
  • ne legyen olyan elem a képen, amit össze lehet téveszteni egy videó lejátszó gombbal,
  • stb.

…és gondolkodj amerikai fejjel! Lehet, hogy itthon természetes valami, de az USA-ban szerencsejátéknak tűnik, vagy drognak, vagy piramisjátéknak csak azért, mert rosszul fordítottak.
Összefoglalva: tanuld meg a szabályokat és ne kísérletezz, mert ha sokat rontasz leminősítik a hirdetési fiókodat, aminek a végső állomása a törlés.

7. Csak jó posztot emelj ki!
A végére a legfontosabbat: csak jó posztot emelj ki hirdetéssel!
Persze összességében is fontos, hogy csak jó bejegyzéseket készíts, de ne várd azt, hogy csak azért mert hirdetsz, az majd kijavítja a hibákat.
Ha nem érdekli az embereket amit írsz, fölöslegesen fizetsz. Csak a pénzedet égeted.
Jó kommunikáció nélkül nincs eredményes hirdetés. Írd meg jól a bejegyzéseidet, csak akkor lesznek jók a hirdetéseid!

A bejegyzés kiemelés egy jó eszköz, bár az egyszerűsége egyben az átka is.
Könnyű létrehozni, sok esetben hatékony, de nagyon sok olyan dolgot nem lehet kihasználni, amitől a Facebook hirdetések igazán hatékonyak.
Azt javaslom, próbáld ki, de ha nem jön be, akkor térj át gyorsan a Hirdetéskezelőre, mert ott sokkal több beállítási lehetőséged lesz, és nagyobb esély arra, hogy a Facebook hirdetések beváltsák a hozzájuk fűzött reményeket.
Ha szeretnél minden lényeges hirdetési megoldást megismerni, jelentkezz Rapid randi hirdetési tréningünkre , ha pedig valamivel szeretnéd kiegészíteni a cikket, ne tartsd magadba, irány a komment mező! 😉

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)