Így ettem először rament

Instagram és ramen

Instagram és ramen

Régóta ki szerettem volna próbálni a rament.
Mielőtt valami titkos perverzióra gondolnátok, ez egy japán étel, ami kb. úgy néz ki, mintha magad elé vennéd a vasárnapi családi ebédnél a levesestálat és leöntenéd róla a leves nagy részét.
Sok tészta, sok zöldség, sok hús. No meg a varászlatos távol keleti ízek.

Sokáig nem volt alkalmam kipróbálni, de egyszer csak szembe jött velem a telefonon egy kép, amit az egyik barátom osztott meg Instagramon.

Mivel az ő gasztronómiai ízlésére általában adok, ezért rögtön rákattintottam az étterem nevére, megnéztem, hogy hol van, és a következő adandó alkalommal (véletlenül pont a Nike félmaraton után) elmentünk oda ebédelni.

Instagram: nem csak fénykép megosztás

Az Instagram is képes befolyásolni a vásárlói döntéseket.

A leves szuper volt, az étterem remek, örülök, hogy sikerült kipróbálni. Biztos vagyok benne, hogy nem ez volt az utolsó alkalom.

Ezzel a kis személyes intróval kezdtem az előadásomat a tegnapi XII. Mfor Marketing konferencián, ahol arra kértek, hogy néhány újabb közösségi hálózatról meséljek, közülük is elsősorban a Pinterestről és az Instagramról.

Az előadást nem fogom leírni, de a diákat végig tudjátok nézni.
Inkább egy két gondolatot osztanék meg ezekkel a kicsi közösségi hálózatokkal kapcsolatban a prezi után.

A Facebook mellett sokan több másik közösségi hálózatot használnak rendszeresen. Ezek általában valamilyen célzott funkciót betöltő közösségi hálózatok. Sport, fotó megosztás, geolokáció, főzés, asztalfoglalás, filnézés… nem nagyon van határ, bármi lehet a téma, a közös érdeklődés alapja.

Nyilván a felhasználói számot tekintve ezek nem vethetők össze a nagyokkal, bár pont tegnapi az a hír is, hogy az Instagram az aktív felhasználói számban utolérte a Twittert, tehát ez még egy kicsit meg is kérőjelezhető.

Viszont nagyon fontos, hogy ezek a kicsi közösségi hálózatok már most képesek vásárlási döntést befolyásolni, ezért érdemes elgondolkodni a használatukon.
Amit azonban nem szabad elfelejteni, hogy ezeknek a közösségi hálózatoknak nagyon sokat segít a Facebook integráció. Hiszen a Pinterest és az Instagram terjedésében is szerepet játszott az, hogy meg tudtuk osztani a képeket a Facebookos ismerőseinkkel, így az ismerősi hálózatunk egy részét át tudjuk húzni a nagyból a kisebb közösségi hálózatba.

Egy másik érdekesség, hogy a Facebooknak a 950 millió fölötti felhasználója van, és ebből agyon sokan rendszresen mobilról is használják a közösségi hálózatot. De most már ezen felül kb. 85 millió felhasználója van az Instagramnak is, ami ugye Facebook tulajdon.

Szóval nagyon nem kell félteni attól a Facebookot, hogy felkészületlenül áll a mobil világ kihívásai előtt, de nyilván még ki kell találnia, hogy csinál az Instagram felhasználókból is pénzt.

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)