A futás és a Facebook

Facebook (fél)maraton

A futás és a Facebook
Van ami közös.

Egy éve még hangosan ellenkeztem, amikor Gábor barátom arról győzködött, hogy a futás milyen jó.
Két hét múlva pedig rajthoz állok a Nike félmaratonon.
Éppen ezért most minden egyes lefutott kilométer számít.

Tegnap este (vasárnap!), egy hosszú hét és egy fárasztó hétvége után nagyon nehezen tudtam rávenni magam, hogy elmenjek futni.
Reménykedtem, hátha leesik az eső, hátha jön egy fontos telefon, egy e-mail, amit el kell intézni…

Hiába tudtam, hogy utána jó lesz. Hiába tudtam, hogy ez az edzés is kell ahhoz, hogy elérjem a céljaimat.
Nagyon nehéz volt előkaparnom a kitartásom morzsáit, hogy nekiálljak bemelegíteni, és elinduljak futni. Nagyon vonzott a kanapé, a számítógép, hívogatott a pihenő…

Mással is vagyok így.
Néha nehéz nekiállni egy-egy fontos munka mellett, után, akár esténként, hogy megírjak egy blog bejegyzést, összeállítsam, hogy miket fogok posztolni a következő napokban.

De mindig meghálálja magát az, amikor erőt veszek magamon és legyőzöm a kisördögöt, ami lustaságra csábít.
És mindig, de tényleg MINDIG megbosszulja magát, amikor engedek a csábításnak, és kihagyok egy napot, vagy éppen nem írok valamiről.

Olyankor egy kicsit távolabb kerül a cél.

Persze nem lehet tökéletesen a folyamatos(!) céges kommunikációt a futáshoz hasonlítani, de azért van sok közös pont, és persze van sok különbség is.
Az egyik legnagyobb különbség a célkitűzés módja. És ezen nagyon sok minden múlik.
Hiszen a futásnál egyszerű: vannak jól bevált dolgok, amikhez csak igazodni kell.
Szigetkör, félmaraton, maraton. 30 perc, két óra, 4 óra, stb. …

De milyen célok lehetnek a céges kommunikációban?
Lájk? Talking About? Reach, átkattintás…?

Nyilván egyik sem.
Ahogy a futásnál sem a félmaraton, vagy éppen a maraton (majd jövőre! 😉 ) az igazi cél, hiszen ezek csak részcélok, vagy inkább mérföldkövek, esetleg iránymutatók.

A céges kommunikációban is így van. Az 5000 rajongó, a 2000 hírlevél feliratkozó, a 30.000 látogató csak részcélok.
Mérföldkövek, iránymutatók.

Az igazi célok ennél többek. És erre se a futásban se a kommunikációban nincs igazán általános sztenderd, ez teljesen személyre szabott.

Egy biztos, ahhoz, hogy elérd, néhány dologra szükség van:
1. Meg kell találni és ki kell tűzni a célokat. Az igazi célokat.
2. Kell kitartás. Ha unod, ha fáj, ha nincs kedved… csinálni kell!
3. Tanulni kell a hibákból. Mert hibák mindig lesznek. De ha tanulunk belőlük, akkor ez nem gond.
4. Kellenek részcélok, amin méred a fejlődésed. Amik segítenek abban, hogy kialakítsd azokat a szokásokat, módszereket, amik segítenek elérni az igazi céljaidat.

És ezek után már csak csinálni kell.
Csinálni kitartással, ellenőrizni a haladást, levonni a következtetéseket és finomítani a módszeren.
Aztán ismételgetni ugyanezt és ugyanezt…

Elmentem végül is futni, 14 kilométer 1 óra 17 perc alatt.
Aztán megírtam pár cikket.

Utána kellemes fáradtságot éreztem. És egy kis megnyugvást, mert tudom, hogy néhány lépéssel közelebb kerültem a céljaimhoz.

Ezt a kellemes érzést kívánom Neked is minél gyakrabban!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük