A tőzsdei bejelentés kapcsán mondta el Sheryl Sandberg, hogy a Facebookon 2013. június 30-án nagyjából 18 millió oldal volt.
Külön érdekesség, hogy ebből 3 millió az utolsó három hónapban született, ami elég komoly gyorsulást jelent a Marketingland cikkének adatai alapján, ott ugyanis azt látjuk, hogy 2012. júliusban 11 millió oldal létezett a közösségi hálózatban.
Az utóbbi időben tehát 3 másodpercenként születnek a Facebook oldalak.
Ráadásul ez azt jelenti, hogy csak cégek választják ezt a megoldást, hiszen magánszemélyek mellett rendezvények, civil szervezetek, is kommunikálnak így a legkülönbözőbb tematikákban.
A hazai aktuális adatokról pontos számot nem tudok, de 2011-ben kb. 70.000 oldal létezett itthon, amelyikből 12.000 körül volt az aktív oldalak száma.
A nemzetközi és a magyarországi trendek alapján nyugodtan mondhatjuk, hogy ezek a számok megtöbbszöröződtek.
Itthon is több tízezer, vagy talán már több, mint százezer aktív oldal versenyez a Facebookozók figyelméért.
De ha üzleti szempontból nézzük a kérdést, akkor hibát követünk el, ha csak az oldalakkal számolunk. Sokakat megtéveszthet például, ha az ő területén még kevés cég kommunikál.
Hírfolyamból ugyanis csak egy van mindenkinek, és ott versenyeznek a figyelmünkért a legkülönbözőbb cégek, oldalak, ismerősök, események, alkalmazások és csoportok.
Szóval, ha azzal számoltok, hogy egy felhasználó belájkolt mondjuk 100 céges oldalt, és abból csak egy a konkurencia, akkor ne nyugodjatok meg!
A maradék 99 oldal plusz a 300 ismerős, meg a 30 esemény, csoport, alkalmazás (mármint ami ezek közül az Edge Rank miatt látszik a hírfolyamban) mind ugyanennek az embernek a figyelméért versenyez ugyanezen a felületen.
És akkor a reklámokról még nem is beszéltünk.
Mit tehetünk ilyen helyzetben cégként?
1. Gyűjtsünk rajongókat tudatosan
2. Kommunikáljunk célzottan és változatosan
3. Optimalizáljuk a kommunikációt mérés alapján
4. Hirdessünk célzottan és kreatívan
5. Használjunk aktivizáló vagy akár rajongó gyűjtő kampányokat
6. Ne csak a Facebookon érjük el az embereket! Építsünk e-mail adatbázist rajongóinkból!
Főleg az elsőhöz és az utolsóhoz javaslom most az új tréningünket, ahol egy gépteremben segítünk rajongó gyűjtő, illetve e-mail adatbázis építő kampányt indítani azoknak, akik eredményt szeretnének elérni a közösségi marketing segítségével. Kattints ide, ha Neked is ez a célod! 😉