Az egyik ügyfelünk kampányát állítottam be, miközben szembejött velem egy új Facebook hirdetés típus, amelyik weboldalra visz és a hírfolyamban is megjelenik.
Gyorsan elindítottam vele egy saját kampányt is, hogy több tapasztalatunk legyen és hogy nektek is tudjak róla képet mutatni.
Facebook hirdetés a hírfolyamban weboldalaknak
Az új hirdetés tehát arra jó, hogy ha weboldalra akarsz látogatókat vinni, akkor ez ne csak a jobb oldali hasábba jelenjen meg, hanem a hírfolyamban is, ahol nagyobb átkattintási arányra számíthatunk.
Ez már a hirdetés létrehozásakor azonnal kiderül, ugyanis egy új felülettel találkozunk, plusz a Facebook azt kéri, hogy a szokásos 100×72 pixeles kép helyett 308×308 pixeles képet töltsünk fel.
Az előnézet megmutatja, hogy néz ki a kép, tudunk módosítani a szövegen is, azonban van egy gyanús elem: addig nem engedi ezt a hirdetést létrehozni, amíg nem kapcsolunk hozzá egy Facebook oldalt. Ennek még jelentősége lesz, de erről majd később.
Ha hozzákapcsoltuk az oldalt, feltöltöttünk képet, a kép mellett megváltoztattuk a szöveget, akkor készen is vagyunk, már csak a célzást kell beállítani. Ez nem változott, nem írok most róla. Nézzük inkább, mi történik, ha létrehoztuk a hirdetést!
Amint rátenyerelünk a létrehozás gombra, láthatjuk, hogy a kiválasztott kampányban két külön hirdetés jön létre.
Az egyik a hírfolyam megjelenésért felelős, a másik a jobb oldali hasábért.
De ezzel még nincsen vége.
Ha a mélyére ásunk a dolognak, akkor láthatjuk, hogy miért kellett megadnunk egy Facebook oldalt: a Facebook ugyanis létrehozott nekünk egy rejtett bejegyzést, amelyik nem jelenik meg a kiválasztott oldal Timeline-ján publikusan, nem jelenik meg a rajongók hírfolyamában sem, de hirdetésen illetve saját url-en keresztül elérhető.
Ez a rejtett bejegyzés fog megjelenni a hírfolyamban hirdetésként.
Vagyis nem új hirdetésről van szó, hanem egy új hirdetési megoldásról, ami leegyszerűsíti a dolgunkat, hiszen egyszerre két felületen tudunk megjelenni, és gyorsan tudjuk beállítani a dolgokat.
Azonban nem ennyire szép az élet. Nézzük, mire kell figyelni!
Hogyan használjuk ezt a hirdetést?
Amikre figyelni kell, mert gondot okozhat:
1. A két hirdetéshez csak egy képet adhatunk meg, ami viszont rossz, hiszen a jobb oldalon 100×72 pixel, középen pedig 308×308 pixel az amit javasol a Facebook.
Ráadásul a hírfolyamban a hirdetésnél használt képnek csak 20%-a lehet szöveg, a jobb oldalon pedig a kár a teljes kép is lehet egy nagy szöveg.
2. A két hirdetéshez egy linket adhatunk meg. Ez azért nem jó, mert így nem tudjuk külön mérni Google Analyticsben, hogy melyik hirdetés mennyi forgalmat vitt a weboldalunkra.
Megoldás: használjuk bátran ezt az új funkciót, de egyszerre ne hozzunk létre két hirdetést!
Hozzuk létre először az egyiket saját képpel és saját, felparaméterezett linkkel, aztán a másikat egy optimalizált méretű képpel és saját felparaméterezett linkkel.
Egyébként jól látható, hogy ugyanilyen hirdetést létre tudunk hozni magunknak mi is.
Ha a Power Editorban készítünk egy rejtett bejegyzést, amit becélzunk a hírfolyamra, gyakorlatilag ugyanezt az eredményt érjük el.
Miben tér ez el a sima bejegyzés alapú hirdetéstől?
Alapvetően semmiben, pár apróságban mégis.
Egyrészről így egy helyen, egy lépésben tudunk bejegyzést létrehozni, és hirdetni, bár ilyen már volt korában is.
Ami előnye mégis van, az az, hogy itt a kiválasztott linkhez mi tölthetjük fel a képet. Ami nagyon fontos, ugyanis ha a Facebook a link típusú bejegyzés létrehozásakor nem jó képet „szív be” a weboldalunkról, akkor azzal nehezen tudunk mit kezdeni, gyakorlatilag a forráskódban és az open graphban kell turkálni.
Így viszont olyan képet rakunk a bejegyzés mellé amit szeretnénk. Cserébe a link címét nem változtathatjuk meg csak a leírását.
Ennyit kell tudni első körben a Facebook új hirdetéséről, de ennél sokkal több apró változás volt, amit jó tudni. Nézzük őket sorban!
Más hirdetés változások
1. A legfontosabb, hogy a promote post (bejegyzés kiemelés) hirdetés már csak 1 napig fut automatikusan a korábbi hárommal szemben. Erre érdemes odafigyelni, mert meglepő lehet, hogy gyorsabban megy el a költségkeret, mint számítottunk rá.
2. Egyre több helyen bíztat a Facebook a bejegyzések hirdetésére, vagyis arra, hogy indítsunk promote post-ot.
Ezeken az új helyeken láttuk feltűnni az elmúlt napokban:
- értesítések között
- hírfolyamban
- bejegyzés jobb felső sarkában a szerkesztés és a kiemelés mellett
Értem én, hogy kell a pénz, de ez azért kezd fárasztó lenni…
3. További új funkciókra számíthatunk.
A Power Editorban (Bivaly Szerkesztő) megjelent egy új ablak, ami azt írja ki, hogy a hirdetés elosztásával kapcsolatban még nem tud információkkal szolgálni, de majd hamarosan.
Itt nem az a lényeg, hogy most nem tud, hanem az, hogy remélhetőleg hamarosan tudni fog!
Kíváncsian várjuk. 🙂
Ennyi volt az újdonság mára a Facebook hirdetések izgalmas világából. Ha tetszett, nyomj egy lájkot, ha pedig észrevételed van, írd meg a hozzászólások között! Persze a kettő nem zárja ki egymást. 😉