Pár napja rákattintottam egy hirdetésre a Facebookon, eljutottam egy weboldalra, ahol vettem egy könyvet.
Ez így rendjén is van: jó terméket adtak el jól célozva.
Viszont az már nincsen rendjén, hogy azóta is folyamatosan látom a hirdetéseket a hírfolyamban is meg oldalt, a jobb oldali hasábon is.
Ez a cégnek is rossz meg nekem is.
A cég felesleges megjelenést kap, engem egy idő után pedig már szinte zaklat.
Ez pedig végső soron a cégnek rossz, mert lehet, hogy egyszer eljutok oda, hogy letiltom ezt a fajta hirdetést, ami viszont negatív hatással lehet a cég hirdetési fiókjára, vagy a hírfolyamban megjelenő hirdetések esetén akár a kommunikációra is.
Nincs mit tenni- mondhatnák sokan-, a Facebook hirdetési rendszerével nem tudjuk nyomonkövetni a konverziókat, nem tudjuk kiszűrni a vásárlókat.
Nos ez szerencsére nincsen teljesen így!
Remarketing Facebook módra
A Power Editorban (Bivaly Szerkesztő) ugyanis tudunk feltölteni saját listákat, amikre viszont nem csak célozni lehet.
Az egyéni listákra ugyanis szűrni is lehet!
Vagyis megteheted a következőt:
- hirdetsz Facebookon
- a vásárlóid e-mail címét kigyűjtöd egy listába
- ezt az e-mail címet feltöltöd a Power Editorba egy saját listába (Custom Audiences)
- a célzásnál beállítod ennek a listának a kivonását a teljes célcsoportból (Excluded Audiences)
Az eredmény: akik már vásároltak, nem fogják látni a hirdetésedet.
Persze ennyire nem kerek a történet, mert ha valaki más e-mail címet használ a Facebookon, mint amivel vásárolt, ő ugyanúgy látni fogja a hirdetéseket. De aki ugyanazt a címet használja őt nem zaklatod többé.
Plusz egy előny, hogy a hirdetési büdzsédet is csökkentheted, hiszen nem kattintanak véletlenül rá újra a hirdetésedre a korábbi vásárlók, ha pedig megjelenés alapon hirdetsz sok felesleges megjelenésre eső költséget tudsz megtakarítani.
Tetszik a módszer? Próbáld ki, és mesélj az eredményekről!