Miért hirdetsz azoknak tovább, akik éppen vásároltak?

Ne zaklasd a vásárlóidat!

Miért hirdetsz azoknak tovább, akik éppen vásároltak?
Ha most vásárolt nálad valaki, ne zaklasd tovább Facebook hirdetésekkel!

Pár napja rákattintottam egy hirdetésre a Facebookon, eljutottam egy weboldalra, ahol vettem egy könyvet.
Ez így rendjén is van: jó terméket adtak el jól célozva.

Viszont az már nincsen rendjén, hogy azóta is folyamatosan látom a hirdetéseket a hírfolyamban is meg oldalt, a jobb oldali hasábon is.
Ez a cégnek is rossz meg nekem is.
A cég felesleges megjelenést kap, engem egy idő után pedig már szinte zaklat.

Ez pedig végső soron a cégnek rossz, mert lehet, hogy egyszer eljutok oda, hogy letiltom ezt a fajta hirdetést, ami viszont negatív hatással lehet a cég hirdetési fiókjára, vagy a hírfolyamban megjelenő hirdetések esetén akár a kommunikációra is.

Nincs mit tenni- mondhatnák sokan-, a Facebook hirdetési rendszerével nem tudjuk nyomonkövetni a konverziókat, nem tudjuk kiszűrni a vásárlókat.

Nos ez szerencsére nincsen teljesen így!

Remarketing Facebook módra

A Power Editorban (Bivaly Szerkesztő) ugyanis tudunk feltölteni saját listákat, amikre viszont nem csak célozni lehet.
Az egyéni listákra ugyanis szűrni is lehet!

Facebook hirdetések saját közönségnek (Custom Audiences)
Itt állíthatod be, hogy kinek ne jelenjen meg a hirdetésed. Például a vásárlóidnak sokszor felesleges ugyanazt a terméket hirdetni megint.

Vagyis megteheted a következőt:

  1. hirdetsz Facebookon
  2. a vásárlóid e-mail címét kigyűjtöd egy listába
  3. ezt az e-mail címet feltöltöd a Power Editorba egy saját listába (Custom Audiences)
  4. a célzásnál beállítod ennek a listának a kivonását a teljes célcsoportból (Excluded Audiences)

Az eredmény: akik már vásároltak, nem fogják látni a hirdetésedet.
Persze ennyire nem kerek a történet, mert ha valaki más e-mail címet használ a Facebookon, mint amivel vásárolt, ő ugyanúgy látni fogja a hirdetéseket. De aki ugyanazt a címet használja őt nem zaklatod többé.

Plusz egy előny, hogy a hirdetési büdzsédet is csökkentheted, hiszen nem kattintanak véletlenül rá újra a hirdetésedre a korábbi vásárlók, ha pedig megjelenés alapon hirdetsz sok felesleges megjelenésre eső költséget tudsz megtakarítani.

Tetszik a módszer? Próbáld ki, és mesélj az eredményekről!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük