Újabb kihívások várnak a hirdetőkre, ugyanis a Meta ismét csökkenti a részletes célzásnál használható opciókat. Tegyük hozzá, nem először történik ez: adatvédelmi okokból, felhasználói élményre hivatkozva vagy éppen valamilyen botrány következtében többször vett már el célzási lehetőségeket a Meta. Most ismét ezt teszi, január 15-től kivezet több célzást a cég:
„Megszüntetünk néhány részletes célzási lehetőséget, mert azok nem széles körben használtak, feleslegesek másokkal együtt, túl aprólékosak, olyan témákhoz kapcsolódnak, amelyeket az emberek érzékenynek tarthatnak (pl. egészséggel, fajjal vagy etnikummal kapcsolatos célzási lehetőségek), vagy jogi, szabályozási követelmények miatt. Amennyiben lehetséges, alternatív célzási javaslatokat fogunk nyújtani a Meta Ads Managerben.”
Konkrétan nem említik, hogy melyikeket, de mindenki aki ezeket használja, értesítést fog kapni a Hirdetéskezelőben. Az érintett célzásokat használó hirdetéssorozatok március 18-ig futhatnak, utána leállítja őket a rendszer.
Ahogy említettem, a tendencia nem új, kérdés, hogy mit tehetünk ilyen körülmények között?
Ahogy a Meta is említi, a részletes célzások mellett van több lehetőségünk, ezeket javasolja helyettük:
- broad targeting
- Advantage részletes célzás
- Advantage+ célközönség
- saját közönségek (pl. website remarketing vagy videó alapon)
- hasonmás közönségek
Ezekből az első három olyan, amelyiknél a Meta elsősorban a saját adataira támaszkodik, és különböző algoritmusok, illetve mesterséges intelligencia segítségével próbál jó célcsoporotot találni nekünk.
Az utolsó kettőnél viszont a mi saját adataink kiemelkedően fontosak, éppen ezért kell nagyon rámenni arra, hogy a weboldalunkon és a Meta rendszerein belül is gyűjtsünk, csoportosítsunk adatokat, építsünk célközönségeket.
Ezért fontos többek között még jobban az, hogy a weboldalunkon be legyen állítva (és jól legyen beállítva!) a Konverziók API.
Mi a jövő?
Nem csodálkoznék, ha még idén teljesen eltűnnének a részletes célzási lehetőségek. Ha most megnézzük a hirdetési rendszert, mindenhol az Advantage+ célzásokat erőlteti a Meta, egyre jobban elrejti a manuális lehetőségeket. Ez nem mindig baj, sokszor látjuk, hogy az Advantage+ tényleg hatékony, de sajnos nem mindig.
Azt javaslom, hogy addig, amíg lehet használjuk továbbra is a részletes célzásokat, de közben menjünk rá minél jobban a saját adatok gyűjtésére, a saját közönségekre, a hasonmás közönségekre, versenyeztessük ezeket meg A/B tesztekkel, és mindenki tapasztalja ki, hogy a saját termékénél, célcsoportjánál, üzleti folyamatánál mikor, melyik a leghatékonyabb megoldás, és hogyan tudja használni hatékonyan az Advangtage+ célközönségeket.
Emellett pedig még intenzívebben rá kell menni a saját adatok hatékony gyűjtésére (lásd Konverziók API !!!), és a saját adatbázis építésre is. Ugye nem kell mondanom, hogy a Liftup Social Media Hubban van egy videótréning a Konverziók API telepítésről, és több anyagunk is foglalkozik a Lead hirdetésekkel, ami kifejezetten hatékony adatbázis építő eszköz? 😉