A rövid videó kulcsfontosságú a közösségi marketing szempontjából. Hiszen minden platformon jól használható a TikToktól a Facebookon át a LinkedIn-ig, könnyen meg lehet valósítani, segít a célközönség építésben (csak, hogy három fontos szempontot soroljak fel, de van itt még).
De hogyan készítsünk ilyeneket könnyedén?
Ehhez értelemszerűen szükség van egy jó koncepcióra és egy jó forgatókönyvre, de kellenek azok az alkalmazások is, amikkel gyakorlatban is könnyedén meg tudod valósítani a rövid videókat. Mindkettőről gyakorlatban lesz szó részletesen a Kreatív Videó Műhely képzésen, ahol a rövid videók lesznek fókuszban, de pár hasznos alkalmazást összegyűjtöttem, ami hasznodra válhat.
- Videófelvétel: talán meglepő de erre bőven elég a telefonodba épített kamera alkalmazás. Bár vannak speciális appok is, de az esetek 80%-ban elég ha a beépített kamerát használod.
- Vágás: rengeteg ingyenes és fizetős alkamazás van, de az esetek túlnyomó többségében bőven elég egy, ez pedig a CapCut, amelyik a TikTok fejlesztőjének vágó alkalmazása. Ebben szinte minden lényeges vágási műveletet meg tudsz valósítani. Azt javaslom, kezdd ezzel.
- Feliratozás: szintén sok remek feliratozó megoldás van, de mostanában nekem legjobban a Captions jött be, amelyik mesterséges intelligencia segítségével írja át a hangot felirattá elég jó minőségben, ráadásul látványos felirat effekteket is tudsz a segítségével készíteni.
…és tulajdonképpen ennyi. Akár már ennyi is elég ahhoz, hogy olyan rövid videókat készíts, amelyek segítik a marketing céljaidat. Persze az alkalmazásokon túl oda kell figyelni még pár dologra.
Jó koncepcióra, forgatókönyvre, témákra, no meg számos apró trükkre is.
Erről fogunk részletesen beszélni a Kreatív Videó Műhely képzésen, sőt ezeket megnézzük a gyakorlatban is plusz rengeteg példán keresztül is.
Csatlakozz a Liftup Social Media Hubhoz, és tudd meg a képzésből, hogyan érdemes nekiállni olyan rövid videókat készíteni, amik segítik a marketinged!