Néhány napja a Facebook jelentett be olyan eszközöket, amiknek egyértelmű célja, hogy a YouTube-ról átcsábítsa az influencereket, és több, jobb minőségű tartalmat tereljen a közösségi platfomra.
Most az Instagram indított el egy új platformot, IG TV néven (értsd: Instagram tévé), ahova akár egy órás, kifejezetten mobilra optimalizált videók tudnak felkerülni.
Mit jelent ez?
- Álló formátum. Csak álló formátum (!). Nem csak a videók, hanem a felület elemei is erre vannak optimalizálva természetesen.
- Teljes képernyőt kitöltő tartalom. Nincs logó, nincs vezérlősáv, nincs semmi, ha csak nézni szeretnénk.
- Egy perc és egy óra közötti tartalom tud itt megjelenni. (Elvileg. Gyakotlatban nekem 15 másodperc és 15 perc közöttit enged jelen pillanatban felölteni.)
- Előregyártott tartalomnak kedvez a rendszer (vélhetőleg egyelőre)
- Külön IGTV alkalmazásban nézhetjük a videókat
- Az alap Instagram alkalmazásban is megjelenik az IG TV kapcsolat több helye.
Persze elkezdtük tesztelni a rendszer, itt tudjátok megnézni az első IG TV-re gyártott, kísérleti (!) videónkat. Link ismeretében egyébként asztali környezetben is meg lehet nézni a videókat, de ezen is látszik, hogy a rendszer kifejezetten mobilra lett kitalálva.
Hogyan készíts tartalmat IG TV-re?
Töltsd le az appot (iPhone, Android), és lépj be az Instagramos felhasználói neveddel.
Ha rákattintasz a profilképedre, kétre fogsz tudni hozni egy csatornát, ahova már lehet is pakolni a tartalmat. Persze ha több Insta fiókod van, tudsz mindegyiknek egyedi csatornát is létrehozni.
Látható, hogy az Instagram nagy jelentőséget szán az új platformnak, a felhasználók eszközhasználati szokásait figyelve, az álló formátumú videók terjedése megállíthatatlan. De hogy ezért kell-e külön app, vagy jobb lett volna az egészet az eredeti Instagramba integrálni mélyebben, ezt nehéz megmondani. Persze majd az idő megadja a válaszokat.
Nektek hogy tetszik az új formátum? Mit szóltok hozzá?