Új generatív mesterséges intelligenciát használó funkciókkal bővülnek a Facebook és Instagram hirdetési megoldások. Van ami már részben meg is érkezett, és van olyan új funkció, ami nem mesterséges intelligencia, de így hasznos.
Generatív AI képgenerálás
Hamarosan lehetséges lesz az, hogy a hirdetési kreatívok alapján teljes képváltozatokat hozzunk létre, szövegfeliratokkal együtt. Ez magában foglalja az új háttérképek generálását a termékfotók körül, és a képek kibővítését annak érdekében, hogy jobban illeszkedjenek különböző felületekre (ilyen egyébként már most is van.)
A Meta példája szerint, ha egy kávézó üzletet hirdetnek egy gőzölgő kávéscsészével, a generatív AI képes lesz további változatokat létrehozni, mint például egy látványos és idilli farm képét, miközben finomításokat végez a csésze kialakításán is.
Ezenkívül, lehetőségünk lesz a képekhez szövegfeliratok hozzáadására, számos népszerű betűtípussal, amelyek közül a márkák választhatnak. Sőt, ez már meg is érkezett, bár AI nincs még benne, viszont a betűtípust és a színt a márka arculatához tudjuk igazítani, ami komoly fejlődés.
Generatív AI: Szöveggenerálás
A szöveggenerálási funkció most már az adott hirdetés címsorához és a fő szöveghez variációkat hoz létre. Ennek alapjáról már írtam, az elsődleges szöveg funkció már működik egy ideje nálunk is, bár csak angolul. Most tényleg megjelent a címsor generálás is, de egyelőre sajnos ez is csak angolul.
De már fejlesztik is tovább a funkciót: tesztelik annak lehetőségét, hogy a generált szöveg tükrözze a márkák hangját és stílusát, kiemelve a kulcsfontosságú értékesítési pontokat korábbi kampányaik és szövegbevitelük alapján.
Sitelinkek a hirdetésekben
Az új bővítmény a weboldalunkról keres linkeket, amiket berakja a hirdetés alá. Nem világos, mi alapján válogatja ki ezeket, szabályozni egyelőre nem tudjuk ezeket.
Termékek megjelenítése a kreatív alatt
Bár ennek nincs köze a mesterséges intelligenciához, a kreatívnál találtunk egy új funkciót, aminek a segítségével a hirdetés kép vagy videó alá behúzza a termékkatalógusból a termékeket a rendszer (ha engedjük neki persze). Webáruházaknak ez nagyon fontos funkció, bár nem egyedi olyan értelemben, hogy nagyon hasonlít a Kollekció formátumra.
Összességében szerintem nagyon jó az irány a Metánál, ezek a funkciók tényleg sokat segíthetnek a hirdetés létrehozásban és optimalizálásban, de persze majd a gyakorlatban fog kiderülni, melyik hasznos ténylegesen.