Új generatív mesterséges intelligenciát használó funkciókkal bővülnek a Facebook és Instagram hirdetési megoldások. Van ami már részben meg is érkezett, és van olyan új funkció, ami nem mesterséges intelligencia, de így hasznos.
[adrotate group=”3″]
Generatív AI képgenerálás
Hamarosan lehetséges lesz az, hogy a hirdetési kreatívok alapján teljes képváltozatokat hozzunk létre, szövegfeliratokkal együtt. Ez magában foglalja az új háttérképek generálását a termékfotók körül, és a képek kibővítését annak érdekében, hogy jobban illeszkedjenek különböző felületekre (ilyen egyébként már most is van.)
A Meta példája szerint, ha egy kávézó üzletet hirdetnek egy gőzölgő kávéscsészével, a generatív AI képes lesz további változatokat létrehozni, mint például egy látványos és idilli farm képét, miközben finomításokat végez a csésze kialakításán is.

Ezenkívül, lehetőségünk lesz a képekhez szövegfeliratok hozzáadására, számos népszerű betűtípussal, amelyek közül a márkák választhatnak. Sőt, ez már meg is érkezett, bár AI nincs még benne, viszont a betűtípust és a színt a márka arculatához tudjuk igazítani, ami komoly fejlődés.
Generatív AI: Szöveggenerálás
A szöveggenerálási funkció most már az adott hirdetés címsorához és a fő szöveghez variációkat hoz létre. Ennek alapjáról már írtam, az elsődleges szöveg funkció már működik egy ideje nálunk is, bár csak angolul. Most tényleg megjelent a címsor generálás is, de egyelőre sajnos ez is csak angolul.

De már fejlesztik is tovább a funkciót: tesztelik annak lehetőségét, hogy a generált szöveg tükrözze a márkák hangját és stílusát, kiemelve a kulcsfontosságú értékesítési pontokat korábbi kampányaik és szövegbevitelük alapján.
Sitelinkek a hirdetésekben
Az új bővítmény a weboldalunkról keres linkeket, amiket berakja a hirdetés alá. Nem világos, mi alapján válogatja ki ezeket, szabályozni egyelőre nem tudjuk ezeket.

Termékek megjelenítése a kreatív alatt
Bár ennek nincs köze a mesterséges intelligenciához, a kreatívnál találtunk egy új funkciót, aminek a segítségével a hirdetés kép vagy videó alá behúzza a termékkatalógusból a termékeket a rendszer (ha engedjük neki persze). Webáruházaknak ez nagyon fontos funkció, bár nem egyedi olyan értelemben, hogy nagyon hasonlít a Kollekció formátumra.
Összességében szerintem nagyon jó az irány a Metánál, ezek a funkciók tényleg sokat segíthetnek a hirdetés létrehozásban és optimalizálásban, de persze majd a gyakorlatban fog kiderülni, melyik hasznos ténylegesen.
[adrotate group=”3″]