2024-ben 1,3 milliárd forintot költöttek a politikai oldalak Meta hirdetésre Magyarországon, ebből május első hetében 178 milliót. A választások előtt egy hónappal nézzük meg, hogy állunk országos és megyei szinten!
Az összes Meta hirdetési költés 16%-át a politikai oldalak költik el Magyaroroszágon
Ez 178 348 637 forintot jelentett április 29 és május 5 között. Arányokat tekintve a kormány oldal felel 84,67%-ért. Ez egyébként hetek óta a legalacsonyabb arány, hiszen április hetében 93,35% költésért feleltek a kormány oldalához köthető szereplők.
![](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2024/05/politikai-koltes-ellenzek-vs-kormany-heti-2024-1024x692.jpg)
Budapesten költenek a legtöbbet, Tolna vármegyében a legkevesebbet áprilisban
Az arány is elgondolkodtató elsőre: 14,5-szer annyi politikai hirdetés ment el Budapesten, mint Tolnában. Ha azonban ezt lebontjuk a regionális Meta felhasználókra, akkor teljesen más kép rajzolódik ki.
![](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2024/05/politikai-koltes-regionalis-osszes-2024-aprilis-1024x787.png)
Egy budapesti felhasználóra ugyanis 107 forintot költenek a pártok, egy vidékire pedig 89-et.
Területenként is változik a helyzet természetesen.
![](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2024/05/politikai-koltes-regionalis-arany-2024-aprilis-1024x798.png)
Például egy budapesti Meta felhasználóra 86,22 forintot költ a kormány, 14,59-et az ellenzéki oldal. Míg például egy Somogy-megyei felhasználóra 70,52 forintot költ a kormány, 4,04-et az ellenzék.
![](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2024/05/politikai-koltes-regionalis-kormany-2024-aprilis-1024x785.png)
A legnagyobb különbség a kormány és az ellenzék között egyébként Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében van. Itt 18,55-ször költ többet a kormányoldal, mint az ellenzék.
![](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2024/05/politikai-koltes-regionalis-ellenzek-2024-aprilis-1024x837.png)
(Megjegyzés: a Meta nem publikálja pontosan felhasználói számot, ezért a megadott határ közepével számoltunk minden esetben. Ez így nem teljesen pontos, de jobban tükrözi az arányokat, mint a lakosság alapú becslés, hiszen az egyes régiók között jelentős különbség van a lakosság és a Meta felhasználók arányában.)
A főpolgármester jelöltek is beindultak
Eddig 43,765 millió forintot költöttek el a főpolgármesterek Facebook és Instagram hirdetésre, amiben Szentkirályi Alexandra vezet, hiszen ő 31,952 milliót költött, Vitézy Dávid 7,3 milliót, Karácsony Gergely 4,132 milliót, Dr. Brenner Koloman pedig 309 973 forintot.
![](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2024/05/politikai-koltes-fopolgarmester-heti-2024-1024x664.jpg)
Még messze a csúcs
Ha a 2022-es adatok fényében vizsgáljuk az idei évet, még messze a csúcs.
Egyelőre egyébként a teljes Meta politikai költés nagyjából ugyanannyi, mint 2 éve, kérdés, hogy a végére több, vagy kevesebb lesz?
![](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2024/05/politikai-koltes-2022vs2204-heti-2024-1024x704.jpg)