Mostantól „titkolja” a felhasználói számait a Meta

A Meta (korábban Facebook) tőzsdei jelentése mindig egy aranybánya volt, hiszen bepillantást nyertünk abba, hogy mennyien használják a cég platformjait és hogyan alakulnak a régiós számok. Ennek vége.
Teljesen átalakította a cég a jelentését, így már csak néhány információt kaptunk. Nézzük ezeket:

3,24 milliárd ember használja a Meta alkalmazásait naponta. Ez az egyetlen adat, amit a felhasználói számról közöltek. Ez egyébként majdnem 7%-kal több, mint az előző évben és másfél százalékkal több, mint az előző negyedévben.

Ha ugyanez a növekedés igaz a havi szintre is, akkor ez azt jelenti, hogy az összes Meta platformot már több, mint 4 milliárd ember használja. Kérdés, ha ez így van, miért nem kommunikálták? Vajon azért, mert nem lépték át a 4 milliárdot, vagy azért, hogy ne „ijesszék” meg a döntéshozókat? Ezt csak találgatni tudjuk…

Bár a felhasználói számról nem tudtunk meg többet, de más elgondolkodtató adatot azért publikáltak.

  • A hirdetési bevételek például éves alapon majdnem 12%-ot nőttek világ szinten, Európában pedig majdnem 13%-ot.
  • Az egy felhasználóra eső átlagos bevétele a cégnek 11,2 dollár, ami 15,5%-os emelkedés éves szinten.
  • Az egy évvel ezelőttihez képest 20%-kal több hirdetést jelenítettek meg világszinten, Európában 12%-kal többet.
  • Az átlagos hirdetési árak 6%-kal nőttek világ szinte, Európában 18%-kal az egy évvel ezelőttihez képest.

Pár idézet még a bejelentésből:

  • Az Instagramon látott tartalmak több mint 50%-a ma már mesterséges intelligencia ajánlott.
  • Az olyan mesterséges intelligencia alapú hirdetési megoldásokon keresztül, mint az Advantage+ Shopping és az Advantage+, több mint kétszeresére nőtt a bevétel tavaly óta.
  • A videó is folyamatosan növekszik platformunkon, és mára az idő több mint 60%-át képviseli a Facebookon és az Instagramon egyaránt.
  • A növekedés elsődleges mozgatórugója továbbra is a Reels, és azon munkánkon, hogy a Reels videókat, a hosszabb formátumú videókat és az élő videókat egyetlen élményben egyesítsük a Facebookon. Áprilisban bevezettük ezt az egységes videózási élményt az Egyesült Államokban és Kanadában, amely egyre inkább a következő generációs rangsorolási architektúránkon alapul, és várhatóan idővel relevánsabb videójavaslatokat tesz lehetővé.