Új beállítási felület Facebook hirdetőknek

Egy új menüpontba gyűjti a Meta a hirdetési fiók szintű beállításokat. Vagyis új funkciót (még?) nem kapunk, de az eddig szétszórtan létező háttérbeállítások most egy felületen elérhetők.

Hirdetési beállítások menüpont

A menüpontban jelenleg a következő lehetőségeket találjuk:

Vállalkozásod (Your business) blokkban:

  • Ágazat: az itt megadott opciók segítségével tud a Meta jobb javaslatokat, vagy testreszabott funkciókat adni.
  • Fiók beállításai: ezek tulajdonképpen korlátozások, abban segítenek, hol, illetve kinek ne jelenjenek meg a hirdetésink. Itt tudjuk például megadni azt, hogy milyen életkori, vagy földrajzi korlátokat használunk, valamint azt is, hogy milyen elhelyezéseken nem szeretnénk megjelenni (pl. mobil alkalmazásokban az Audeince network-ön)

Hirdetések létrehozása (Creating ads) blokkban:

  • Advantage+ kreatív tartalom: új optimalizálási megoldások teszteléséhez „ajánlhatjuk fel” a fiókunkat
  • Kedvezményezett és fizető fél beállítása: ahogy erről korábban írtam, ez kötelező elem. Itt tudjuk most beállítani a teljes fiókra vonatkozóan ezeket az adatokat.
  • Advantage+ shopping kampányok: a vásárlási kampányokhoz tartozó alap célközönséget adhatjuk itt meg, ami segít a Metának – az amúgy korlátozott beállítási lehetőségeket nyújtó – kampányok finomításában, illetve az elemzésben. Itt megadhatjuk a célközönséghez kapcsolódó követő paramétereket is.
  • Névsablonok: ezek segítségével a kampányok következetes elnevezését segíthetjük.

Ahogy látható, újdonság nincs, de a teljes fiókra vonatkozó beállítások egy helyre kerültek. (Vagy majdnem, például a fiók költési korlát továbbra is a Számlázás és fizetésen belül van.)
Ez is a lényeg benne: amit itt beállítunk, az alap esetben az összes később létrehozott kampányra vonatkozik, bár a hirdetések létrehozása során általában ezeket felül tudjuk bírálni.

Jó az új felület?
Tulajdonképpen hasznos, de a lényeg az, hogy tudjunk róla, hogy van amit már itt kell keresni.