Kedvezményezett és fizető fél beállítása Meta hirdetéseknél

2023. június 21-étől ezt az adatot kötelező lesz megadni minden új, ismétlődő vagy módosított, az EU országait vagy az EU-val összefüggésbe hozható régiókat célzó hirdetések esetén. Ha nem adod meg ezeket az információkat, a hirdetésed nem jelenik meg, ahogy ezt ebben a cikkben már írtam.

Most megjelent a beállítással kapcsolatos felület is a hirdetéskezelőben, lássuk, hogyan néz ki.

Kedvezményezett és fizető fél beállítása a Hirdetéskezelőben

A beállító blokkot a Hirdetéssorozatok szinten találod, a célzások között, egyelőre csak egy figyelmeztető üzenettel kiegészítve, opcionális lehetőségként de hamarosan kötelező lesz, jobb felkészülni.

Elsőként a „kedvezményezettet” adhatod meg, amit – ha már van hitelesített vállalkozásod vagy Vállalkozáskezelőd, azonnal megjelenik, de megadhatsz egy szabadszavas szöveget is. Emlékeztetőül: kedvezményezett az a személy vagy szervezet, akinek a hirdetéssorozat a javát szolgálja.

Ha kedvezményezettől eltér a „Fizető” fél, akkor át kell húznod a checkboxot, és itt kell választanod a legördülő menüből, vagy megadnod egy új nevet. Emlékeztetőül: Fizető az, aki konkrétan fizet az adott hirdetéssorozatért.

Az, hogy hirdetéssorozatra hivatkoznak, valószínűleg azért van, mert előfordulhat, hogy egy kampányon belül az eltérő hirdetéssorozatok eltérő országokra céloznak, amikhez eltérő fizető fél vagy kedvezményezett tartozhat.

Azt gondolom elég egyszerű a megoldás, nem fog komoly plusz munkát jelenteni, de mégis figyelni kell rá, mert ha június 21-től ezt nem állítod be, nem fog megjelenni a hirdetésed. A beállítás következményeiről ebben a cikkben olvashatsz részletesebben, ha pedig nem csak az adminisztratív része érdekel az Instagram és a Facebook hirdetéseknek, hanem eredményt hozó tippekre is szükséged van, jelentkezz Haladó Instagram és Facebook hirdetések képzésünkre!