A magyar marketingesek nem félnek az MI-től

A marketingesek nem félnek attól, hogy a mesterséges intelligencia elveszi a munkájukat, 40%-uk naponta használ ilyen eszközöket

Egy éve robbant be a ChatGPT a köztudatba, azóta próbálják kitalálni a különböző iparágak, hogy lehetőséget vagy veszélyt jelentenek a mesterséges intelligencia megoldások. Mi is kíváncsiak voltunk arra, hogy a marketingesek hogyan állnak a témához, hiszen az év elején ijedtséget véltünk kihallani a beszélgetésekből, de vajon mi a helyzet most? HIszen egyre több marketinges használ MI eszközöket (persze egyre több marketingeseknek szóló mesterséges intelligencia képzés is elérhető), de mit gondol a szakma? Mik a tapasztalatok?

Ezt szerettük volna jobban megismerni, készítettünk éppen ezért egy kis kutatást ahol 214 marketinggel foglalkozó szakember válaszolt. Ebből többek között az derült ki, hogy a válaszadók több, mint 92%-a nem fél attól, hogy elveszi a munkáját a mesterséges intelligencia, ráadásul 40,7%-uk naponta legalább egyszer használ valamilyen MI eszközt.

A többnyire digitális marketinggel foglalkozó válaszadók 87,4%-a próbált már ki legalább egy mesterséges intelligencia eszközt. A legkedveltebb közöttük – egyáltalán nem meglepő módon – a ChatGPT, amit a válaszadók 92,5%-a használt már. Ezt lemaradva, de egymáshoz nagyon közel követik egyrészről az olyan platformokba épített eszközök, mint az ismert képszerkesztő Canva MI megoldásai, valamint a Google és a Facebook hirdetési rendszerébe épített MI eszközök. A legismertebb képgeneráló megoldás (a Dall-E és a Midjourney) szintén bent van az első 10-ben egymás mellett, de a válaszadók 27,8%-a próbálta már ki a ChatGPT pluginjeit, ahogy a Google Bardot is. Az első 10-be bekerült még a kifejezetten marketinges feladatokra kifejlesztett Jasper is.

A kutatásunkból kiderült. hogy a marketingesek elég változatos célokra használják a mesterséges intelligenciát. Az első a sorban a szövegírás, a második pedig az ötletgyűjtés. Az első 10-ben megtaláljuk például az adatelemzést és az ügyfelekkel történő levelezés támogatását is.

A válaszadóknak általában pozitív a tapasztalatuk a mesterséges intelligenciával kapcsolatban, hiszen csak 2,7% mondta azt, hogy kipróbálta, de már nem használja, és mindössze 5,3% az, aki szerint csak időt visz el, de nem ad használható végeredményt. A mesterséges intelligencia a jövőben is fontos fejlesztési területe lesz a marketingeseknek. A válaszadók 41,1%-a mondta ugyanis azt, hogy a következő időszakban szeretne fejlődni ezen a területen.

Azt gondolom, hogy azoknak a marketinggel foglalkozó szakembereknek, akik legjobbat akarják nyújtani mindig is fontos volt, hogy a legfrissebb technológiákat gyorsan beillesszék a munkájukba. Éppen ezért egyáltalán nem meglepő, hogy ilyen nagy arányban használják a mesterséges intelligencia megoldásokat. Amikor a ChatGPT, a Dall-E, a Midjourney és a többi eszköz berobbant az elmúlt év során, sok marketing szakember megijedt, hogy mi lesz az ő szerepe ebben az új világban. Azonban az eszközök beillesztése a napi munkába lehűtötte a kedélyeket, az első ijedtség helyét pedig átvették a reális tapasztalatok. Már sokan látják, hogy a mesterséges intelligencia inkább társ a marketingben, de tény: a megváltozó feladatokhoz és folyamatokhoz igazodni kell, önmagunk fejlesztésével továbbra sem lehet leállni.

Továbbra is azt gondolom, folyamatosan kell kísérletezni a különböző mesterséges intelligencia megoldásokkal, ki kell azokat próbálni különböző marketing feladatoknál, majd a tapasztalatok alapján kell finomítani a módszereinken. Ebben mi úgy tudunk például segíteni, hogy a Liftup Social Media Hub minden új képzésébe beépítjük a mesterséges intelligenciát oda, ahol a tapasztalataink szerint érdemes. Így megismerheted, hogy a hirdetéskezeléstől a podcast készítésen át a rövid videó készítésig hogyan érdemes használni a mesterséges intelligenciát, ráadásul a Hubba rendszeresen kerülnek fel a marketing egyes területeihez kapcsolódó dedikált mesterséges intelligencia képzések és előadások, például marketing szövegírás ChatGPT-vel, képkészítés MIável, vagy éppen marketing naptár készítés MI-vel. Ha eredményesen szeretnéd használni az MI-t a marketingben, ha ezt is szeretnéd felhasználni a marketinged hatékonyságának a növelésében, akkor csatlakozz a Liftup Social Media Hubhoz!https://liftupakademia.hu/liftup-sm-hub-mesterseges-intelligencia-a-kozossegi-marketingben/