5 messenger marketing lehetőség – avagy chatbot, közösségi chat, körüzenet-csatorna: melyik mire jó?

A Messenger marketing lehetőségei szépen lassan kibővültek, mi meg kapkodhatjuk a fejünk, hogy a sok lehetőség közül melyik mire jó. Most ezt járjuk körbe, de ha mélyebben is érdekel a téma üzleti lehetősége, csatlakozz a Liftup Social Media Hubhoz, ahol az A+ Messenger marketing képzésen részletesen beszélünk róla.

Facebook oldalak beérkező üzenetei mappa és az automatizmusok: ide érkeznek azok az üzenetek, amiket a Facebook oldalaknak írnak az emberek. Ezeket látod, egyesével meg tudod válaszolni. Itt Automatizmusok tudnak segíteni az üzenetek kezelésében. Használhatsz például Távollét üzenetet, Automatikus választ, és kulcsszavanként eltérő választ. Egyes funkciói a Facebook oldal mellett Instagramon is elérhetők.
Mire használd: Egyszerű esetekben, amikor 2-3 jellemző kérdést szeretnél megválaszolni. Nem igényel semmilyen plusz fejlesztést, és ha jól állítottad be, nem kell vele túl sokat foglalkozni.

Messenger Chatbot: a Messenger platformra ráépülő megoldás, amivel összetettebb automatizációt állíthatsz be, és tömegesen tudsz egyedi válaszokat adni. Alapesetben az emberek utolsó reakciója után 24 órán át tudsz üzenetet küldeni,
Mire használd: amikor az egyes ügyfeleiddel, vevőiddel akarsz személyre szabottan és automatizáltan beszélgetni nagy tömegben. Készíthetsz ennek segítségével Messengerben futó nyereményjátékot, kalkulátort, ügyfélszolgálatot támogató megoldásokat, értékesítési funkciókat, konferencia támogató chatbotot, stb. A chatbothoz szükség van fejlesztésre, vagy egy Facebook oldalhoz vagy Instagram profilhoz kapcsolt chatbot platfomra, amiben létrehozhatod a folyamatokat. Akár az is előfordulhat, hogy ritkán kell vele foglalkozni, ha felépítettél egy jó rendszert.

Ismétlődő értesítések (Messenger listák): a chatbotod ismétlődő értesítéseire feliratkozott embereknek tudsz rendszeresen üzenetet küldeni egyesével, akár naponta. Aki erre feliratkozik, őt újra eléred, és küldhetsz neki újabb üzeneteket, amivel ismét aktivizálhatod.
Mire használd: például csöpögető kampányok esetében egy értékesítési időszakban. A chatbot platformodon belül hozhatsz létre ilyet. Folyamatosan kell vele foglalkozni.

Közösségi chat: a Facebook csoportod tagjait tudod ide behozni. Itt mindenki egyenrangúan tud beszélgetni, bárki írhat újabb üzenetet és bárki válaszolhat neki.
Mire használd: ha egy közösségi teret szeretnél nyújtani a célcsoportodnak Messengeren belül. Nem igényel plusz fejlesztést, de folyamatosan kell foglalkozni a moderálással.

Körüzenet-csatornák: Facebook oldalhoz vagy Instagram profilhoz kapcsolható funkció, amire fel tudnak iratkozni a tagok. Itt csak a Facebook oldal, illetve az Instagram profil tud üzeneteket küldeni (képeket, videókat, hangüzeneteket, stb.), a feliratkozók csak reagálni tudnak. Próbáld ki a Közösségi kalandozások Körüzenet-csatornáján a lehetőségeket!
Mire használd: tulajdonképpen ez egy speciális hírlevélnek is felfogható megoldás. Itt újabb kapcsolatot alakíthatsz ki, növelheted az elérésedet az adott platformon. Nem igényel további fejlesztést, pár perc alatt beállítható, de folyamatosan kell vele foglalkozni, ráadásul nincsenek (egyelőre) automatizálási, időzítési lehetőségek.

A Messenger platform tehát egyre több marketing és üzleti lehetőséget nyújt, érdemes ezt kihasználni. Ebben segít az A+ Messenger marketing képzésünk a Liftup Social Media Hubon belül. Csatlakozz most!