Amazon vásárlási Facebookon és Instagramon

A nyár folyamán a Meta a legtöbb piacon kikapcsolta a beépített Instagram és Facebook boltokat, és csak ott hagyta meg ezt a funkciót, ahol van integrált fizetési megoldás is. Úgy tűnik próbálkoznak más irányba is a vásárlási megoldásokkal, most éppen az Amazonnal kezdtek el együttműködni ezen a területen.

Gyakorlatban arról van szó, hogy a Meta lehetővé tesz a felhasználók számára, a Facebook és Instagram fiókjaik Amazon fiókhoz való kapcsolását. Így tudnak vásárolni a Meta közösségi alkalmazásain keresztül, ahol az Amazon mentett fizetési adataival fizethetnek, és az Amazon mentett postacímére küldhetik a termékeket.

„Ez az első alkalom, hogy az ügyfelek az Amazon Facebook és Instagram hirdetésein vásárolhatnak, és az Amazonnal fizethetnek anélkül, hogy elhagynák a közösségi média alkalmazásokat,” erősítette meg Callie Jernigan, az Amazon szóvivője a TechCrunch-nak. „Az amerikai ügyfelek valós idejű árakat, Prime jogosultságot, szállítási becsléseket és termék részleteket láthatnak a Facebookon és Instagramon válogatott Amazon termékhirdetésekben az új élmény részeként.”

Az Amazon azt is megjegyezte, hogy az új alkalmazáson belüli vásárlási funkció csak a Facebookon vagy Instagramon hirdetett, az Amazon saját vagy a független eladók által az Amazon üzleti portálján értékesített kiválasztott termékekre lesz elérhető.

A folyamat egyszerű. Amikor az első alkalommal a vásárláshoz érkezik az ember (például egy olyan Facebookon megjelenített hirdetés hatására, amit az Amazon jelenített meg), össze tudja kapcsolni a Meta (Facebook vagy Instagram) fiókját az Amazon fiókjával. Ezt követően közvetlenül a termékhirdetésből fizethetnek az Amazonnal, anélkül, hogy elhagynák a Facebook vagy Instagram alkalmazást. Az Amazon alapértelmezett szállítási címét és fizetési információit használják fel a vásárlás befejezéséhez.

Meta jobb célzást és optimalizálást érhet el az Amazon és a Prime vásárlással rendelkező üzletek információinak felhasználásával a fogyasztóknak szóló hirdetések megjelenítéséhez. Ez jobb konverziós arányokat is eredményezhet, mivel az ügyfelek gyorsabban fizethetnek. Ezen kívül a Meta személyre szabhatja a hirdetések üzenetét és a termékoldalt attól függően, hogy a felhasználó Prime tag-e, majd szükség szerint más információkat, mint például a valós idejű árazást vagy a szállítási becsléseket, módosíthatja.

Az új megoldás mindegyik félnek előnyös lehet.
Az Amazon könnyebben szerezhet új ügyfeleket, az Amazonon hirdető cégek szintén több vevőhöz juthatnak el, ráadásul az egyszerűbb folyamatnak köszönhetően növekedhetnek a konverziók. A Meta pedig még több adathoz juthat, hiszen közvetlenül az Amazontól kapja meg a viselkedési adatokat, így az olyan megoldások, mint az Apple adatvédelmi korlátozásai kikerülnek a képből.

Persze Európában erre a megoldásra nem számíthatunk a közeljövőben, annak ellenére, hogy sok piacon jelen van az Amazon. Pont most az EU-Meta viszony adatvédelmi fronton elég bonyolult, nem hiszem, hogy egy ilyen rendszer összekapcsolást jó szívvel néznének a szabályozók.

Viszont mindenképpen egy új iránya a marketingnek, amiről jó tudni.

A dolog személyes érdekessége, hogy két hónapja terveztünk be a Liftup Social Media Hub-ra egy olyan előadást, ami az Amazonos értékesítéssel foglalkozik. Mondhatnám, hogy ennyire előrelátók voltunk, de nyilván ez csak véletlen. 🙂 Mindenesetre érdemes ezért is csatlakozni a Hubhoz. Kattints ide, és kezdd el!