A podcastek műfaja nagyon fellendült az utóbbi hónapokban, és ez nem véletlen. Egyre több cég jön rá arra, hogy a podcast rengeteg üzleti előnnyel bír. Ezek közül szedtem most össze ötöt:
- Hosszabb és izgalmasabb formátum, korlátok nélkül
Hogyan lehet meggyőzni valakit bármiről egy 50 másodperces videóban? Nehezen. Pedig egy 50 másodperces videó kitalálása, elkészítése és a hozzá tartozó utómunka gyakran hosszú órákat emészt fel. Ráadásul jó esetben is valahol 20-30 másodperc lesz csak az átlagos megtekintési idő.
Ezzel szemben nagyon sok podcast-et egy vagy akár másfél óráig hallgatnak az emberek. Néha a 2 óra körüli podcastek hallgatási ideje is 60-70% között van. Elkészíteni ezeket pedig arányaiban kevesebb munka, mintha egy egy perc körüli videóról beszélnénk. - Szakértői kép építése
Ha valaki hétről-hétre, hónapról-hónapra rendszeresen hallgatja a Te vagy a munkatársaid szakértői gondolatait, egyre nagyobb lesz az esélye, hogy ha olyan problémával találkozik, amivel Te foglalkozol, akkor az elsők között fog felhívni.
[adrotate group=”3″]
3. Jó belépési lehetőség új ügyfelekhez
Ha felhívsz valakit, hogy eladj neki egy B2B szolgáltatást, nagyon könnyű lepattanni. De ha azzal hívod fel, hogy szeretnél vele interjút készíteni a podcast-edben? Akkor nagyobb valószínűséggel kötélnek áll, ráadásul a beszélgetés során lesz alkalmatok lefektetni egy együttműködés alapjait is.
4. Törj ki a nagy közösségi platformok szorításából!
A Facebook, az Instagram, a YouTube, a TikTok könnyen megváltoztathatja az algoritmusát. Ha csak itt éred el a célcsoportod kockáztatsz.
De ha ezek mellett ott vagy a podcast szolgáltatásokon is (pl. Spotify, Apple podcast, stb.), akkor máris nagyobb biztonságban érezheted magad, hiszen több lehetőséged van a célcsoportodhoz kapcoslódni.
5. Hatékonyabb tartalomgyártás
Egy podcast számos további tartalom alapja lehet, hiszen rövid videókat, cikkeket, hírleveleket tudsz gyártani a segítségével több platformra (erről itt írtam bővebben).
Ez csak öt, valószínűleg könnyedén össze tudnánk szedni még 5 vagy akár 10 további előnyt. De persze a podcast készítésnek is megvannak a nehézségei és az árnyoldalai akkor, ha az ember nincs tisztában a jó gyakorlatokkal. Éppen ezért találtuk ki a Podcast + Marketing képzést, amelyik keretében mélyen belemegyünk abba, hogy
- milyen marketing előnyei vannak a podcastnak részletesen
- hogyan kell fenntartható módon létrehozni és kezelni
- hogyan érdemes magát a podcast-et megmarketingezni.
Szeretnél hatékonyabb marketinget, egy jó podcast sokat segíthet, amihez viszont érdemes megnézned a Podcast + Marketing képzést a Liftup Social Media Hubban. Csatlakozz itt!
[adrotate group=”3″]