A podcastek műfaja nagyon fellendült az utóbbi hónapokban, és ez nem véletlen. Egyre több cég jön rá arra, hogy a podcast rengeteg üzleti előnnyel bír. Ezek közül szedtem most össze ötöt:
- Hosszabb és izgalmasabb formátum, korlátok nélkül
Hogyan lehet meggyőzni valakit bármiről egy 50 másodperces videóban? Nehezen. Pedig egy 50 másodperces videó kitalálása, elkészítése és a hozzá tartozó utómunka gyakran hosszú órákat emészt fel. Ráadásul jó esetben is valahol 20-30 másodperc lesz csak az átlagos megtekintési idő.
Ezzel szemben nagyon sok podcast-et egy vagy akár másfél óráig hallgatnak az emberek. Néha a 2 óra körüli podcastek hallgatási ideje is 60-70% között van. Elkészíteni ezeket pedig arányaiban kevesebb munka, mintha egy egy perc körüli videóról beszélnénk. - Szakértői kép építése
Ha valaki hétről-hétre, hónapról-hónapra rendszeresen hallgatja a Te vagy a munkatársaid szakértői gondolatait, egyre nagyobb lesz az esélye, hogy ha olyan problémával találkozik, amivel Te foglalkozol, akkor az elsők között fog felhívni.
3. Jó belépési lehetőség új ügyfelekhez
Ha felhívsz valakit, hogy eladj neki egy B2B szolgáltatást, nagyon könnyű lepattanni. De ha azzal hívod fel, hogy szeretnél vele interjút készíteni a podcast-edben? Akkor nagyobb valószínűséggel kötélnek áll, ráadásul a beszélgetés során lesz alkalmatok lefektetni egy együttműködés alapjait is.
4. Törj ki a nagy közösségi platformok szorításából!
A Facebook, az Instagram, a YouTube, a TikTok könnyen megváltoztathatja az algoritmusát. Ha csak itt éred el a célcsoportod kockáztatsz.
De ha ezek mellett ott vagy a podcast szolgáltatásokon is (pl. Spotify, Apple podcast, stb.), akkor máris nagyobb biztonságban érezheted magad, hiszen több lehetőséged van a célcsoportodhoz kapcoslódni.
5. Hatékonyabb tartalomgyártás
Egy podcast számos további tartalom alapja lehet, hiszen rövid videókat, cikkeket, hírleveleket tudsz gyártani a segítségével több platformra (erről itt írtam bővebben).
Ez csak öt, valószínűleg könnyedén össze tudnánk szedni még 5 vagy akár 10 további előnyt. De persze a podcast készítésnek is megvannak a nehézségei és az árnyoldalai akkor, ha az ember nincs tisztában a jó gyakorlatokkal. Éppen ezért találtuk ki a Podcast + Marketing képzést, amelyik keretében mélyen belemegyünk abba, hogy
- milyen marketing előnyei vannak a podcastnak részletesen
- hogyan kell fenntartható módon létrehozni és kezelni
- hogyan érdemes magát a podcast-et megmarketingezni.
Szeretnél hatékonyabb marketinget, egy jó podcast sokat segíthet, amihez viszont érdemes megnézned a Podcast + Marketing képzést a Liftup Social Media Hubban. Csatlakozz itt!