Podcast: a közösségi marketing tartalomgyártás aranybányája?

Amikor podcastről van szó, sokaknak eszébe jut már szerencsére, hogy milyen jó eszköz ez a célcsoport elérésére, milyen jól lehet ezzel rávenni az embereket arra, hogy órákat töltsenek el a márkánkkal (a közösségi média videók másodpercei helyett), és milyen jól lehet vele bejutni akár nagy B2B ügyfelekhez.

És persze sorolhatnám a további előnyöket, de inkább egy olyanra hívom most fel a figyelmet, amire szerintem sokan nem gondolnak: mekkora löketet tud adni az a tartalomgyártásban, ha van egy jó podcastünk!

Podcast, mint tartalom-aranybánya

Ma, amikor 5-6 platformon kéne kommunikálni, heti szinten 3-4-5 alkalommal (per platform természetesen), már abba belesajdul az ember feje, hogy összeszorozza, hogy az a 15-30 poszt, amit ki kellene raknunk, mennyi munkát jelent…! Hiszen ha egy posztot elkészíteni 15 perc, egy videót 1 óra, akkor simán jelenthet akár 8-16 órát a tartalomgyártás hetente, ha mindig egyedi tartalmat szeretnénk.

Pedig nem kell, hogy ez annyira fájdalmas legyen, sőt akár az is elérhető, hogy ennél kevesebb munkával több tartalmat tudjunk, több platformra kirakni. Az egyik kulcs értelemszerűen az, ha nem rakunk mindenhova egyedi tartalmat, hanem duplikálunk.

De nem ez fogja hozni az igazi sikert a tartalomgyártásban, hanem ha találunk egy olyan formátumot, ami forrásként szolgálva táplálja a tartalompiramisunkat.

Erre pedig a podcast az egyik legjobb formátum!
Hiszen ha okosan készítjük elő, és a hanganyaggal együtt videókat is készítünk, máris rengeteg lehetőségünk van.
Gondoljunk bele, mennyi kommunikációs lehetőség:

  • éppen vesszük fel a podcastet sztorik, posztok, rövid videók több platdformra
  • podcast publikálás több platfomra
  • podcast linkek sztorikban, posztokban, több platformon
  • teljes videós verzió publikálás YouTube-on, Facebook-on, LinkedIn-en
  • podcastból 4-5 rövid (egy perces) videó készítése, ami szintén ki tud menni 3-4 platfomra
  • szöveges ajánló posztok
  • blog bejegyzés(ek), amihez ráadásul akár mesterséges intelligenciát is használhatunk
  • hírlevelek, amiben a podcastet, illetve a belőle készített videókat és cikkeket küldjük ki
  • ráadásul a fentiek közül többet (pl, posztok, linkek, sztorik) több alkalommal is kirakhatjuk a publikálás utáni hetekben, hónapokban.

Lehet számolgatni, de alsó hangon gondolkodhatunk 10 platformban, 4-5 egyedi tartalomban minden felületen, plusz 2-3 ismétlésből szinte minden tartalom esetében. 80-100 tartalom is összejöhet.

Drága elkészíteni egy podcast-et?
Legyünk őszinték: igen.
Bele kell tenni az időt, ha beszélgetés, meg kell szervezni, vágni kell, stb.

De ha nem csak abban gondolkodunk, hogy a podcast-et önmagában rakjuk ki, és párszor megosztjuk a linkjét, hanem a fenti módszert követve 80-100 tartalmat gyártunk egyetlen podcastből, könnyen kiderülhet, hogy ez a legolcsóbb tartalomgyártási formátum.

Nem véletlen, hogy egyre többen készítenek podcastet (arról nem is beszélve, hogy kb, 1.5 millió magyar hallgat hetente 5,6 órányi podcastet).

Éppen ezért fogunk a témával részletesen foglalkozni a Liftup Social Media Hubban.
A podcastek marketingben betöltött szerepével és a podcast-ek marketingével is fogunk foglalkozni a Podcast + Marketing képzésben. Csatlakozz itt, és tudd meg, hogyan pörgetheted fel a marketinged egy podcasttel