7 Meta hirdetés újdonság (karácsonyra?)

A karácsonyi szezonhoz közeledve izgalmas új eszközökkel próbálja segíteni a Meta a hirdetők eredményeit. Ebben a cikkben összeszedtem a legfontosabbakat, de ne felejtsük el, az eszközök önmagukban keveset jelentenek, a hirdetési stratégia felfrissítése hozza az igazi eredményeket, főleg most, hogy a célzásoknál és a kreatívoknál is egyre fontosabb szerepet játszik a mesterséges intelligencia. Nem véletlenül foglalkoztunk az új hirdetési beállításokkal és stratégiákkal az Instagram és Facebook hirdetések képzésünkön, ami a Liftup Social Hubban továbbra is elérhető.
De most jöjjenek az újdonságok!

Reels collection hirdetés

A kollekció formátum már régóta jól működik, most megjelent Reels-en is. Gyakorlatilag arról van szó, hogy a Reels videók között jelenik meg a szép, álló formátumú videónk, aminek az alján láthatók a termékek. Ez katalógus alapú hirdetés, sok termék reklámozásánál lehet hatékony.

Multi destination Reels caroussel hirdetés

Szintén nem új a hirdetés típus, a Reels felületnél jelent csak újat. Mostantól ugyanis a caroussel (link galéria) hirdetések a Reels videók között is megjelennek, ugyanúgy: lapozható tartalmak, és minden tartalom különböző célra. viheti azokat akik rákoppintanak.

Swipe left Reels

A call-to-action, azaz az aktivitás ösztönzés szempontjából lehet sikeres az, hogy a Reels hirdetéseknél bejön a balra csúsztatás akció, vagyis ha meggyőzött a hirdetés, és szeretnénk megnézni a weboldalt, akkor balra húzással tudjuk ezt elérni. Érdemes lesz erre felkészíteni a kreatívokat is.

Advantage+ kreatív újdonságok

A kreatívok bővültek számos új, minőséget és hatékonyságot javító elemmel. Korábban kb. három módon javította a hirdetési rendszer a képeinket: képminőség feljavítás, szöveg elhelyezés a kép fölött és zene. Ez bővült tovább többek között sablonokkal, 3D efekttel.

Generatív AI hirdetési kreatív megoldások

Hamarosan nem kell külső eszközt használni ahhoz, hogy mesterséges intelligenciával javítsuk fel a képeinket, mert a hirdetési rendszeren belül is elérhető lesz az, hogy a fehér hátterű termékképeket kicseréli az AI témába vágóra, a négyzetes képeket kiegészíti álló formátumúra, a hirdetés szövegekre pedig javaslatot tesz.

Korábban jövő évre ígérte a Meta ezeket a megoldásokat, de elkezdték időközben bekapcsolni a hirdetési fiókokban. Érdemes megnézni, Nálad elérhető-e?

Reservation hirdetés vásárlási mód

A Reach & Frequency (Elérés és gyakoriság) hirdetésvásárlási mód alakult át és kapott új nevet. A megoldás lényege mindig az volt, hogy nem kell a licit folyamatban részt vennünk a hirdetéseinkkel, hanem előre lefoglalunk egy megadott mennyiségű elérést. Ehhez persze arra van szükség, hogy minimum 200000 ember garantált elérését betervezzük (és ki is fizessük természetesen).
Mi változott a Reservation-ben a Reach & Frequency-hez képest?

  • A célfrekvencia az új alapértelmezett frekvencia beállítás
  • A forgalmi célt eltávolították, csak a Awarness és az Engagement marad.
  • A linkkattintások, a megjelenítés és a Post engagement utáni teljesítménycél beállítást szintén eltávolították, így csak az Elérés, a Ad Recall Lift és a ThruPlay maradt.

Advantage+ audience

A célzásoknál jelent meg a mesterséges intelligenciával megtámogatott megoldás, amiről itt olvashatsz bővebben, itt pedig egy esttanulmányt találsz.

Érdemes belevetni magunkat az új megoldások tesztelésében – amint megjelennek a fiókban -, mert némelyik akár komolyabb eredmény növekedést is hozhat (ahogy ezt például az Advantage+ célzásnál láttuk). Ha mélyebben érdekelnek a hirdetési lehetőségek, stratégiák és gyakorlatok, akkor csatlakozz a Liftup Social Media Hubhoz, ahol az Expert és a Mentor csomagban továbbra is elérhető a legfrissebb hirdetéskezelési képzésünk felvétele, ami tele van gyakorlati bemutatókkal és tippekkel! Itt tudsz csatlakozni!