Mindenkinek elérhető az Instagram Broadcast channel

A Brodcast channel (magyarul Közvetítés csatorna) funkció segítségével a tartalomgyártók üzeneteket tudnak küldeni a követőiknek, pontosabban a saját csatorna feliratkozóiknak.

Ezt az újdonságot pár hete jelentette be a Meta, most pedig minden tartalomkészítő számára elérhetővé teszi világszerte (ami azt jelenti, hogy még akár több hét is lehet, mire mindenkinek megjelenik).

Instagram Broadcast Channel több felületen: a csatorna linkje megjelenik a profilon (bal), sztori matrica a népszerűsítéshez (középen), kommunikáció a csatornában (jobb)

Mi ez a Broadcast Channel és hogy működik?

Amint egy alkotó közzéteszi az első üzenetét a saját csatornájában Instagramon, a követői értesítést kapnak a csatornához való csatlakozási lehetőségről. A csatornát bárki megtekintheti, de csak a csatlakozó követők kapnak értesítéseket a frissítésekről. Követők bármikor elhagyhatják vagy némíthatják a csatornát és szabályozhatják az értesítéseket. Az értesítések alapbeállítása az, hogy „néhány”, vagyis nem minden üzenet jut el hozzájuk, de ezt módosíthatják arra, hogy mindről vagy éppen egyetlen üzenetről sem szeretnének értesülni. A Broadcast channel feliratkozásra több módon lehet ösztönözni az embereket, lesznek például matricák sztoriban és Reelsben, ahogy külön link a profilokon.

Hogyan hozd létre a saját Instagram Közvetítés csatornádat?

Menj el Instagramon az Inboxba, nyomj rá az új üzenet létrehozása gombra a jobb felső sarokban. Ha már elérhető Neked a funkció, akkor itt meg fog jelenni egy „Create broadcast channel” link, amivel elindíthatod a folyamatot.

Mire lesz jó markeitng szempontból a Broadcast Channel?

Ezt a kommunikációs lehetőséget úgy kell elképzelni, mint amikor az Instagram profilodon vagy a Facebook oldaladon írsz változatos formátumú üzeneteket, azok eljutnak a követőidhez, akik persze tudnak rá reagálni. Mindez viszont átültetve egy üzenet felületre. Ide tehát nem tudnak írni a követőid közvetlenül, viszont meghívhatsz majd másik tartalomkészítőket, akikkel közösen tudsz „műsort” csinálni.

Vagyis egy újabb lehetőséget kapsz arra, hogy kapcsolatot építs és kapcsolatot tarts a követőiddel közösségi módon. Ráadásul ehhez használni változatos kommunikációs formákat fogsz tudni használni.