Hogyan telepítsd fel a Konverziók API-t marketingesként?

Ha javítani szeretnéd az Instagram vagy a Facebook hirdetéseid eredményét most, akkor annak az egyik megoldás a Konverziók API (CAPI) használata lehet. Ennek okáról az előző cikkben részletesen volt szó, most járjuk körbe, hogyan lehet ezt megoldani marketingesként!

Most a kódsorok és részletes technikai beállítások helyett fókuszáljunk arra, hogy milyen utakon érdemes elindulni, ha valaki a Konverziók API-t, vagy más hasonló szerver oldali megoldást szeretne telepíteni a weboldalára marketingesként. Ráadásul ha mindezt könnyedén, minden komolyabb fejlesztői tudás nélkül szeretné megtenni! Hiszen látom, hogy sokan azért ijednek meg a Konverziók API-tól, mert ránéznek a dokumentációra, meglátják a kódsorokat, és már el is engedték a dolgot.

[Ha inkább meghallgatnád a témát: Spotify | Google Podcast | Apple Podcast]

Pedig ennek, mármint az olyan szerver oldali követő megoldásoknak, mint a Konveziók API,  az az előnye, hogy a marketingünk nem lesz kiszolgáltatva annak, hogy a böngészők, vagy éppen a mobil operációs rendszerek engedik-e gyűjteni az adatokat. Hiszen egyre kevésbé engedik, ezért egyre rosszabbak lehetnek a célközönségek, aminek pedig az a következménye, hogy egyre rosszabbak a hirdetési eredmények. Ezért kell a cookie alapú megoldások mellé szerver oldali követést használni, vagyis a TikTok pixel mellé TikTok Events API-t vagy a Meta Pixel mellé Konverziók API-t. Most nézzük meg, hogyan lehet ezeket feltelepíteni!

Három fontos út van az eddigi tapasztalatok alapján, és az, hogy melyiket érdemes használni nagyon sok mindentől függ. Függ attól, hogy milyen weboldal rendszerünk van, attól, hogy milyen a szerverünk, milyen tapasztalatunk van a fejlesztésben vagy például a címkekezelők használatban. Ennek alapján gyűjtöttem össze három olyan lehetséges megoldást, amit marketingesként is alkalmazhatunk.

Lássuk ezeknek az alapjait sorban, ha pedig a gyakorlati részletek is érdekelnek, akkor nézd meg a Konverziók API telepítés lépésről-lépésre videótréninget a Liftup Social Media Hubon belül! Na de csapjunk bele!

0. Konverziók API saját fejlesztéssel
Mondhatnánk, hogy a legalapvetőbb az, hogy delegáljuk a problémát egy fejlesztőnek, aki majd kinézi a megfelelő információkat a Meta Developer felületen a dokumentációból, és egyedileg lefejleszti azt, amire szükségünk van.

Ez teljesen rendben is van, ha van valakinek erre fejlesztői kapacitása. De mivel most az a cél, hogy a marketingesek lehetőségeit összegyűjtsem, ez nem került bele a háromba. De tudni kell róla, hogy erre is van lehetőség, még ha a fejlesztőt ilyenkor sem lehet szabadjára engedni természetesen, hiszen legalább két dologban együtt kell működni vele. Az egyik az, hogy milyen eseményeket kövessen az a Konverziók API, amit egy egyedi fejlesztésben hoz létre, a másik pedig az, hogy mi lesz a rendszer működése adatvédelmi oldalról, vagyis mikor fogja a Konverziók API átadni az adatokat a Meta szerverének. Ebbe – ahogy minden másik esetbe – érdemes bevonni egy adatvédelemmel foglalkozó szakértőt.

Ez volt hát a nulladik eset, most nézzük meg azt, hogy marketingesek milyen módszereket használhatnak a rendelkezésre álló weboldal rendszerétől és a tapasztalatiktól függően!

  1. Pluginek vagy “dobozos” megoldások

Sok olyan tartalomkezelő rendszer van, vagy webáruház rendszer, ahol a konverziók API használatával nem lesz gondunk. WordPress weboldalaknál ezt a kényelmet olyan különböző plugingek tudják adni, mint például a PixelYourSite.

Ilyenkor csupán az a feladatunk, hogy legeneráljuk a Konverziók API access tokens a Meta hirdetéskezelő rendszerében az eseménykezelőben, és ezt be kell illesztenünk a Meta Pixel kódja mellé a tartalomkezelő rendszerünkbe. Amire ilyenkor figyelni kell az tulajdonképpen csak annyi, hogy helyesen illesszük be a kódokat és az, hogy adatvédelmileg is rendbe legyen a folyamat. 

Akkor, változhat a helyzet, ha az alap oldalmegtekintés eseményen kívül más eseményeket is szeretnénk létrehozni. A webáruház motoroknál ez általában rendben van, azok fel vannak készítve a főbb eseményre (mint például a kosárhoz adás vagy a vásárlás). Egyedi eseményeknél már gondunk lehet, hiszen azt nem biztos, hogy egyszerűen hozzá tudjuk adni a rendszerhez.

A PixelYoursite jellegű pluginek is rendben vannak, hiszen a legtöbb alap eseményt gond nélkül megoldja az ingyenes verzió is, a fizetős verzió pedig segít abban, hogy összetettebb eseményeit használjunk vagy pedig abban, hogy az eseménypárosítás jobb legyen, hiszen ott a személyes adatok átadására is több lehetőség van.

Röviden: WordPress esetén és sok tartalomkezelő esetén egyszerű a dolog: az alap szerver oldali követést gyorsan fel tudjuk telepíteni, és az általános események valamint egyszerű adatátadások is rendben lesznek.

2. Gateway jellegű szerver oldali követés

Ha a weboldalunk önmagában nem biztosítja a szerver oldali követéshez kapcsolódó megoldásokat, és nincs olyan egyszerű plugin, amit használni tudnánk, akkor sem biztos, hogy fejleszteni kell. Ilyenkor segíthetnek azok a megoldások, ahol egy átjárón, egy gateway-en keresztül adjuk át az adatokat a Meta szervernek. Ennek két jól bevált módszere van.

Az első a Meta és az Amazon együttműködésében létrejött Meta Conversion Gateway, ahol az Amazon szerverén keresztül adjuk át az adatokat a Meta hirdetési rendszerének. A másik pedig valamilyen címkekezelő, például a Google Tag Manager, amiben létrehoztunk egy szerver oldali tárolót, és az fogja átadni az adatokat a Meta szerverének.

Mindkét esetben több beállítása lesz szükségünk, mint egy WordPress pluginnél, de még mindig fejlesztés nélkül, 1-2 óra alatt végig lehet menni a folyamaton. Mindegyiknél több hozzáférésre lesz szükségünk, hiszen kell majd létrehozni egy alomaint, ami részt vesz az adatok átadásában, de ezek olyan lépések, amik viszonylag egyszerűen megugorhatók még olyan marketingeseknek is, akik nem mélyedtek el még az ilyen technikai kérdésekben.

Melyik a jobb? A Conversions Gateway, vagy a Google Tag Manager-t használó megoldás?
Mondhatni, ez a is a rendszertől függ, a végeredmény ugyanaz lesz: a szerver oldali követésünk is működni fog. A költség oldala viszont lehet más. Ugyanis az Amazon AWS és a Google Cloud platform is fizetős.

Ha valamelyiket már használja a cégünk, akkor az rögtön döntő pont lehet. Ha már egyiket sem használjuk, akkor mind a kettőt ki lehet próbálni, mindegyiknél van teszt időszak, utána pedig látjuk, mennyibe kerül konkrétan a szolgáltatás, ami persze a weboldalunk forgalmától is függeni fog, hiszen ezeknél a rendszereknél a szerver igénybevétel alapján fogjuk kapni a számlát.

Nekem az volt a tapasztalatom az egyik kis forgalmú weboldalunk esetén, hogy az Amazon megoldása drágább volt, mint a Google Tag Manager-es megoldás, ezért maradtunk ez utóbbinál. De ez változhat a szolgáltatások és az igénybevétel alapján, ezért érdemes jobban körbejárni a példát.

Mindenesetre, ha ezek beállítási részletei érdekelnek, a Meta eseménykezelőben van egy egész részletes segítség, ami végigvisz mindegyik folyamaton, a Conversions Gateway beállításhoz találsz cikket itt a blogon, a Google Tag Managerrel pedig részletesen foglalkozunk a Konverziók API lépésről Lépésre videótréningben.

Konverziók API beállítás Cloudflare segítségével

A harmadik, és egyben utolsó pont amivel foglakozunk, egy kevesek által használt, de mégis nagyon praktikus megoldás a Cloudflare, Zaraz modulja lesz. Ez azért érdekes, mert a megoldás ingyenes azoknak, akik a Cloudflare-t használják a domain neveik kezelésére. Vagyis elég sokaknak, mégis kevesen tudnak róla.

Ez a megoldás úgy működik, hogy a Zaraz modulba rakod bele a Konverziók API Access toknejét, és a Zarazban hozod létre a különböző eseményeket is. A Zaraz pedig, mivel a Cloudflare-en belül a domain nevedhez kapcsolódik, már szerver oldalon fogja végrehajtani amit kell.

Ennek is megvannak persze a specialitásai, hiszen ha a Meta Pixeled eseményeivel meg akarod feleltetni a szerver oldali eseményeket, amiket a Zaraz futtat le, akkor ezt kézzel kell beállítani, az eseményeket is kézzel kell létrehozni, ahogy a személyes adatok átadását is Neked kell beállítani. De ezek mind könnyen megoldható problémák, amiket egyszer kell elvégezni, és amiben segítséget kapsz a Konverziók API lépésről lépésre videótréningben. A megoldás előnye az, hogy ingyenes, és szinte minden általános feladatot el tudsz végezni a segítségével.

Mire kell még odafigyelni a CAPI telepítés után?

Ok, ez három jó lehetőség, ki kell választani, melyik illik a weboldalad rendszeréhez, melyikkel van tapasztalatod, de mire kell még figyelni?

Az egyik az, hogy milyen minőségű lesz az adatok átadása.
Hiszen nem elég bekapcsolni a szerver oldali követést! Ha ezt nem jól oldod meg, akkor lehet, hogy több kárt okozol, mintha nem lenne. Hiszen ha nem jól adja át a szerver oldali adatokat a rendszer, akkor lehet, hogy több fals konverziót fogsz látni, mert nem tud deduplikálni a Meta szervere, vagyis nem lesz képes összepárosítani a szerver oldali és a böngésző oldali adatokat.

De arra is érdemes figyelni, hogy minél több személyes adatot adj át a rendszerrel, hiszen így lesz képes hatékonyan felismerni a Meta azt, hogy ki járt a weboldaladon. Szóval a szerver oldali követés beállítása önmagában kevés: a minőségre is oda kell figyelni, éppen ezért foglalkozunk ezzel részletesen a Konverziók API lépésről lépésre videótréningben, amit a Liftup social media hubban találsz.

A másik amire figyelni kell nagyon az pedig az adatvédelem kérdése. Hiszen a Konverziók API akkor lesz igazán jó, akkor fog tudni sokat javítani a követésen, az optimalizáláson, a hirdetéseiden, ha tudsz átadni személyes adatokat az egyes eseményekkel. De ha egy mondatban halljuk a személyes adat és a követés fogalmakat, akkor biztos, hogy meg kell szólalnia a fejünkben a vészcsengőnek: ideje felkeresni azt az adatvédelemmel foglalkozó szakembert, aki érti, hogy miről van szó, és segít kitalálni a jogalapokat, a folyamatokat, és az adatvédelemhez, az adatok átadásához kapcsolódó technikai megoldásokat.

Nyilván ezekre ugyanúgy kell figyelni a Meta Pixelek vagy éppen a hírlevél feliratkoztatás esetén, de a Konverziók API-nál is kihagyhatatlan az, hogy foglalkozzunk az adatvédelemmel rendszerszinten.

De ha ezt mind megoldottuk, akkor itt lesz az ideje, hogy kiélvezzük a Konverziók API előnyeit!
Több alkalommal találkoztam azzal a saját weboldalainknál, ügyfelekénél, és számos esettanulmány is szól arról, mennyi mindent tud segíteni a Konverziók API használata a marketingben.

Hiszen azonnal több adatot gyűjt, gyorsabban és pontosabban épülhetnek fel a célközönségek, pontosabban méri a konverziókat, ezeket pedig mind-mind vissza tudjuk vezetni a napi eredményhez. Költséghatékonyabb elérés, jobb átkattintási arány, kisebb konverziós költség lehet az a konkrét eredmény, amire a Konverziók API telepítése után számíthatunk akár már napokon, heteken belül.

Nem érdemes hát várni vele, ha még nem tetted meg, itt az ideje, hogy telepítsd, ha pedig megtetted, nézd át, milyen további események vagy adatok átadása segítheti a még pontosabb követést!

[Ha inkább meghallgatnád a témát: Spotify | Google Podcast | Apple Podcast]