Bréking news: friss hírek a közösségi média világából [a ChatGPT segítségével]

Facebook, Twitter, TikTok… milyen híreket szedett össze nekünk a ChatGPT a nagy közösségi platformokról a mai napra?

Be kell vallanom, nem vagyok különösen oda az áprilisi tréfákért, így nem is szoktam belemenni a vicces-hír áradatba. De mi van, ha nem is nekem kell, hanem egy asszisztens írja meg helyettem ezt?

Végül is egy szombati napba belefér a könnyed tartalom, nem? 🙂
Lássuk mit hoztunk össze a mesterséges intelligenciával kettesben, szerinte milyen hírek valók a mai napra?

Jobban fogja támogatni a petfluenszereket a Facebook

A Facebook bejelentette, hogy egy új fizető eszközt indít az állatokat tartalmazó videókhoz. A szolgáltatás lehetővé teszi, hogy az állatok tulajdonosai válasszanak egyedi fizető eszközöket, amelyek illeszkednek az adott állat típusához. Például, a kutyáknál lehetőség van arra, hogy a nézők egy csontot küldjenek, a macskáknál pedig egy szép masnit. A lovakat és a tyúkokat tartók pedig lehetőséget kapnak arra, hogy a nézők egy-egy répa vagy mag adományozásával mutassák meg támogatásukat kedvenceik iránt.

Ezzel a szolgáltatással az állatokat tartalmazó videók létrehozói mostantól könnyedén pénzt kereshetnek a közösségi platformon keresztül, miközben az állatokra és a nézőkre egyaránt gondolnak. A lehetőség világszerte elérhetővé válik minden állat tulajdonos számára, így mindenki megtalálhatja a legmegfelelőbb fizetési opciót kedvencének.

„Az állatok mindannyiunk életében fontos szerepet játszanak, és hiszem, hogy a közösségi média is lehetőséget kínál arra, hogy megmutassuk az állatainkat és követőinkkel megoszthassuk velük boldog pillanatainkat. Ezért örömmel jelentem be, hogy a Facebook bevezeti az állatok számára tervezett új fizető eszközt, amely lehetővé teszi, hogy az állattulajdonosok kiválasszák a számukra legmegfelelőbb fizetési módot, legyen az csont a kutyáknak, masni a macskáknak, vagy akár mag a tyúkoknak. Reméljük, hogy ez a szolgáltatás elősegíti az állatokkal való még szorosabb kapcsolatot és boldogabb, vidámabb közösségi média élményt nyújt mindannyiunknak.” – mondta Mark Zuckerberg a bejelentés alkalmából.

“Saját kutyámmal, Beasttel, már régóta keresem azokat a módokat, amelyekkel még közelebb kerülhetek hozzá. Úgy érzem, hogy ez az új fizető eszköz lehetővé teszi számomra, hogy még inkább kifejezhessem szeretetemet iránta. Beast számára kifejezetten kedveli a csontokat, így ezt az opciót fogom használni a legtöbbet. Remélem, hogy más állattulajdonosok is hasonlóan örömteljesen fogják használni ezt a szolgáltatást, hogy még jobban gondoskodhassanak kedvenceikről.”

Húsvéti ünneplésre készül a TikTok is!

Az alkalmazás az ünnepi hangulatot kívánja fokozni azzal, hogy minden országban bemutatja az egyedülálló húsvéti táncokat! Az új funkció lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy megismerjék és kövessék az országuk saját húsvéti táncát, és lépést tartsanak a világ többi részével is. A TikTok szóvivője szerint: „Ez a funkció nagyszerű módja annak, hogy megünnepeljük a húsvéti időszakot és megtiszteljük a különböző országok hagyományait és kultúráját, egy táncoló és örömteli módra.”

Az új funkció a felhasználók számára lehetővé teszi, hogy megismerjék a húsvéti táncokat világszerte, beleértve az amerikai Hopp, az angol Morris Tánc, a svéd Påskkärringar tánc és a francia Tarentelle. A TikTok azt reméli, hogy az új funkció elősegíti a globális kulturális sokszínűséget, és növeli az emberek összetartását a tánc és az öröm által.

Új promócióval feledtetnél a Twitter fiaskóit Musk

Elon Musk bejelentette, hogy a SpaceX és a Twitter együttműködésében újabb űrutazást terveznek, amelynek során 10 szerencsés Twitter felhasználó eltölthet egy órát a Nemzetközi Űrállomáson és tweetelhet az élményeiről. A résztvevők közötti kiválasztást azonban nem a Twitter Blue előfizetői közül végeznék, mivel Musk szerint a Twitter jelenlegi problémái miatt nem biztos, hogy a legmegfelelőbb választás lenne. Ehelyett a választást egy másik, még bejelentésre váró, újabb technológián keresztül fogják végrehajtani. Musk elmondta, hogy a résztvevőkkel való kommunikáció során természetesen a Twittert használják majd, és reményei szerint ez az űrutazás további lendületet ad majd az űrkutatás és a közösségi média fejlődésének.

Új gomb a Facebookon a világ közösséggé formálása jegyében

A Facebook legújabb lépése, hogy minden korábbi reakciós gombot kivon az oldalról és csak egy új, krumpli alakú reakciós gombot hagy maga után, sokakban döbbenetet váltott ki. Azonban a Facebook szóvivője azt mondta, hogy az új reakciós gomb bevezetése azért történik, mert a krumpli az egyetlen olyan élelmiszer, amelyet az összes országban fogyasztanak, és a Facebook az egységet és a közösséget szeretné előtérbe helyezni az oldalán. Az új gombokat a Facebook dizájnerei különleges krumpli alakúvá alakították, hogy azok könnyen felismerhetőek legyenek az oldalon. Azt is hozzátették, hogy a Facebook elkötelezett a változások mellett, és bízik abban, hogy a felhasználók pozitívan fogadják majd az újítást.

Na hogy tetszettek? 🙂

Hogy születtek a hírek?
Először csak olyan kérdéseket dobtam be a ChatGPT-nek, hogy például írjon három április tréfát a TikTokról vagy éppen a Facebookról. Aztán ha valamelyik megtetszett (mert némelyik vagy nagyon béna volt, vagy teljesen valóságos), akkor ott megkértem pár módosításra több körben. A legtöbb esetben így még érdekesebb szeletek bomlottak ki (pl. a petfluencer sztoriban), de néha teljesen új és rossz irányba mentek a dolgok. Ráadásul nem tudtam pár dolgot kijavíttatni vele, például a „reakciós” gombot nem vol hajlandó átírni „reakció” gombra. Persze megtehettem volna én, de úgy döntöttem, változtatás nélkül közlöm majd azt, amit „Ő” megírt. Viszont szórakoztató és kreatív folyamat volt, ami újabb és újabb ötleteket szült.

Működhet-e ez komolyabb területeken is?
Természetesen! Hasonló elvek mentén komolyabb cikkekhez is lehet segítséget kérni a mesterséges intelligenciától, de nem úgy, hogy magára hagyjuk, hanem úgy, ha egy író-társként gondolunk rá. Erről is lesz szó többek között a májusi Mesterséges Intelligencia a marketingben előadásunkon. Érdekel? Csatlakozz a Hubhoz!