7 tipp, ami segít javítani a Facebook hirdetéseid hatékonyságát

Eredményesebb kampányokat szeretnél? Nem kérdés.
Nézzünk meg öt módszert, amik a Meta kutatásai szerint segítenek növelni a hirdetéseid hatékonyságát!

1. Használd a megfelelő hirdetési koncepciót!

A konverziós kampányok nagyon jók, hiszen segítenek optimalizálni a hirdetéseinket. Miután a gépi algoritmusok kinek kell megtanulták, kinek kell megmutatni a hirdetésünket (és annak melyik verzióját), rendkívül hatékonyak lehetnek.

Igen ám, de ehhez tanulni kell a gépnek, ahhoz pedig adatra van szükség. Ez pedig egyrészt azt jelenti, hogy nem mindenkinek működnek a konverziós kampányok, másrészt azt, hogy nem szabad túl kicsi szegmensekre bontani a hirdetéseket.

A Meta mutatott is be egy képletet, ami alapján el tudod dönteni, Neked érdemes-e konverziós kampányokat használni (értsd: van-e elég nagy költségkereted, hogy tudod használni az ilyen megoldásokat). Itt írtam róla részletesen. A Facebook Marketing Restart webináriumon pedig részletesen fogunk róla beszélni. Jelentkezz rá itt!

2. Használj több hirdetés formátumot!

A Meta adatai szerint a hirdetési kampányok hatékonysága a kétszeresére nő, ha négy vagy annál több formátumot használunk. Mit jelentenek a formátumok ebben az esetben?

  • Kép
  • Linkgaléria (caroussel)
  • videó
  • Reels
  • Stb.

3. Használj „multiplikátorokat” a kampányaidban!

Megint a Meta adatai alapján: 139%-kal eredményesebbek voltak azok a márkák, amelyek a kommunikációjuk és a hirdetéseik során un. multiplikátorokat használnak, mint azok akik nem.

Ok, de mit nevez a Meta multiplikátornak?

  • Reels
  • kiterjesztett valóság hirdetés
  • szavazás videó hirdetésben
  • szavazás élő stream során
  • személyre szabott hirdetés
  • üzenet hirdetések, folyamatok, chatbotok
  • stb.

Vagyis olyan elemek, amik túlmutatnak az egy egyszerű kép, videó, galéria formátumokon, és képesek megtöbbszörözni az eredményeket önmagában is, illetve ha ezeket együtt használjuk a többi formátummal, közösen még nagyobb eredményeket tudnak elérni.

Persze a Reels, a kiterjesztett valóság, a Messenger megoldások a hirdetéseken is túlmutatnak, és több lehetőség is rejtőzik bennük. Ezért is lesz róluk szó részletesen a Facebook Marketing Restart webináriumon.

4. A/B teszt! A/B teszt! A/B teszt!

…ahogy ezt Lenin is megmondta. (JA nem.)

A Meta megvizsgálta, mennyivel eredményesebbek azok a hirdetők, akik használják a Hirdetéskezelő kísérleteit, például az A/B teszt megoldásokat.

Azok, akik legalább 15 kísérletet futtattak az adott évben, 30%-kal eredményesebbek voltak, mint azok akik nem. Itt nem az egyes kampányok eredményességéről van szó, hanem az egész évről. Nyilván ebben benne van az, hogy aki folyamatosan tesztel, az egyre jobban érti, mi működik a célcsoportjánál.

5. Használj legalább 6 elhelyezést a kampányaidnál!

Persze a Meta elsősorban azt javasolja, hogy bízz mindent az automatikára, de mivel megengedők, és azt is mondják, hogy ha nem bízod magad az automatikus elhelyezésre, akkor legalább 6 elhelyezést válassz ki kézzel, én inkább ezt javaslom.

Mi tartozik ide? Mit értünk egy-egy elhelyezés alatt?

  • Instagram Feed
  • Facebook Feed
  • Instagram Story
  • Facebook Story
  • Jobb oldali hasáb
  • stb…

Ezek mind-mind önálló elhelyezések. Mivel a Meta hirdetési rendszerében legalább 30 elhelyezés van, ha belevesszük minden platform minden felületét, biztosan ki tudod választani azt a 6+ felületet, ami hatékony lesz Neked.

Még egy tipp ehhez: a fő felület csoportokra készíts eltérő arányú képet, illetve videót (négyzetes, álló, fekvő).

6. Keverd a képes és a videós hirdetés kreatívokat!

A Meta adatai szerint 17%-kal jobb a konverziósa arány, ha vegyesen használod a képes és a videós kreatívokat ahhoz képest, ha csak képes kreatívokat használsz.

7. Mobilra tervezett videós kreatívokat készíts!

Mit értünk mobilra tervezett videó alatt?

  • Négyzetes vagy álló (de elsősorban álló) arány
  • 15 másodpercnél rövidebb
  • feliratozott

A Meta szerint az ilyenek 27%-kal hatékonyabbak márkaépítés szempontjából.

Ezek persze általános tanácsok, biztos, hogy lesznek olyanok, amik beválnak Nálad, és olyanok, amik nem. Éppen ezért azt javaslom, nézd át a korábbi kampányaid eredményét ilyen szemszögből, és tervezd ezeket felhasználva az újakat, így gyorsan ki tudod találni, mi az a fentiek közül, ami Neked kifejezetten jól működik.

Persze nem csak hirdetésekből áll a közösségi marketing, éppen ezért érdemes megismerned a kommunikáció és a jelenlét eredményes megoldásait is, mert a hirdetéseken kívül ezekről is lesz szó a Facebook Marketing Restart webináriumon. Jelentkezz rá, és készítsd fel a közösségi marketinged hatékonyan a következő időszakra!