Milyen kampánystruktúra kell a Facebook hirdetéseknél a gépi tanuláshoz? [képlet]

Bonyolultnak hangzik, de hidd el, ez kifejezetten egyszerű lesz mindenkinek!

Arról van szó, hogy fontos kérdés, mennyi célzás, mennyi hirdetéssorozat kell ahhoz, hogy a Facebook hirdetéseknél működő algoritmus a leghatékonyabban tudjon dolgozni.

A Meta tartott egy webináriumot ahol elmondták -már sokadszor-, hogy sok kicsi célzás helyett vonjuk össze a szegmenseket egy nagyobba. Ezt azért ajánlják, mert így tud hatékonyabban dolgozni az algoritmus, és jobban válogatni, kinek mutassa meg a hirdetésed és kinek nem.
(Ok, tudom ezzel a szélesebb célcsoport képzéssel sokaknak vegyes tapasztalatai vannak, nekem is.)

A lényeg, hogy bemutattak egy képletet, ami segíthet a kalkulációban:

Vagyis a teljes heti hirdetési költségünket el kell osztani a CPA (egy értékesítés költsége) ötvenszeresével.
Például ha egy konverzió Neked 1.000 forint, akkor 50.000 forintonként érdemes csak új hirdetéssorozatot nyitnod, legalábbis ha a gépi algoritmusok előnyeit szeretnéd kihasználni.

Alatta nem lesz elég adat, így marad a képzi optimalizálás.

Persze lehet – sőt sokszor kell is – ettől eltérő logikát használni a kampánystruktúra tervezéskor. De ez most a hivatalos álláspont.

Mit szólsz hozzá?