10 Közösségi marketing trend 2023-ra, amit érdemes megismerned

Mik várnak rád 2023-ban, és hogyan alakítsd már a 2022-es őszt is ahhoz, hogy növelhesd – vagy a várható válságban – legalább megtartsd az eredményeidet?

Kössük össze a most működő rendszereket a jövővel, nézzük meg, mi vár ránk a következő hónapokban!

  1. Válság?

Nem mehetünk el szó nélkül mellette, essünk rajta túl gyorsan (jó is lenne gyorsan túlesni rajta ugye)!
A válsággal kapcsolatban az az örök mondás, hogy ne csökkentsd a marketing költéseidet. Ez jól hangzik, de sajnos nem működik mindig. Éppen ezért ne érezz bűntudatot, ha nincs más választásod, mint a kiadáscsökkentés!

Viszont ez nem azt jelenti, hogy a marketingeddel kapcsolatos elvárásokból is lejjebb kell adni!
Fontos, hogy az eredményeidet igyekezd megtartani, növelni. Ez viszont nyilván az eszközeid, a kommunikációd, a hirdetéseid optimalizálását jelenti. Esetleg új módszerek kipróbálását, de lehet, hogy a régi módszerek felskálázására lesz szükség a közösségi marketingedben is. Gondold újra, és tervezd újra a marketinged mindenképpen ilyen szempontból is!

Ebben is segíteni fog a Facebook Marketing Restart 2023 webinárium, ahol gyakorlatban is megnézzük, mire kell figyelni a Meta platformjain és más közösségi felületeken, ha eredményt szeretnél elérni a közösségi médiában! Jelentkezz itt!

2. Használj videókat és főleg rövid videókat!

A rövid videókról többször volt szó, ezért csak röviden: itt az ideje, hogy elkezdj rövid videókat készíteni, mert ezek minden platformon egyre hatékonyabbak. Ehhez persze érdemes változtatni a kommunikáció tervezési módszereken. De a jó hír, hogy ez könnyebb, mint gondolnád.
Tanuld meg, hogyan lehet gyorsan, egyszerűen készíteni rövid videókat, így sikeresebb leszel akár márkaépítés, akár értékesítés a cél!

3. Legyenek pontosabb követéseid és méréseid!

Az iOS 14.5 és a böngészők külső cookie tiltása óta egyre kevesebb adatra látnak rá a hirdetőplatformok, ami komoly kihívásokat jelent. Éppen ezért fontos a pixel alapú követés mellett áttérni a szerver oldali követésekre. Használj Meta (Facebook) Pixel mellett Konverziók API-t, TikTok Pixel mellett pedig TikTok Events API-t!

4. Építs saját adatbázist!

Szinte az előzőből fakad, de attól függetlenül is fontos: építs erős, saját adatbázisokat, így valamennyire függetlenedni tudsz a nagy platformoktól! Ráadásul ebben maguk a közösségi platformok segíthetnek például a Lead hirdetések használatával. Ha még nem tetted, próbáld ki!

5. Építs platformokon belüli folyamatokat!

Persze nem kell – és nem is mindenki tud – elszakadni teljesen a nagy platformoktól. Akkor legalább használd ki a bennük rejlő összes lehetőséget! Például építs célközönséget és hasonmás közönséget a platformokon belüli aktivitások alapján! Legyenek olyan célközönségeid, amik például videómegtekintés, lead űrlap megnyitás, vagy éppen Instagram profil aktivitás alapján jönnek létre! Ezekkel többet megtudhatsz a célcsoportodról, másrészt pedig kisebb költségen tudsz olyan célközönségeket építeni, amikkel hatékonyabban hirdethetsz!

6. Üzenet alapú marketing

Az e-mail listák jók és fontosak, fókuszálj rájuk, ahogy ezt fent is írtam. De ne elégedj meg ezzel!
Építs olyan listákat is, amikkel például Messengerben vagy Instagram Directben tudod rendszeresen elérni a potenciális vevőidet!
A Messengerben használható Ismétlődő Értesítések erre kifejezetten alkalmas, ha még nem használtad, ütemezd be a bevezetését!

Ez annyira fontos téma, hogy a Facebook Marketing Restart webináriumon részletesen fogunk foglalkozni vele konkrét példán és esettanulmányokon keresztül.

7. TikTok: menni vagy (ki)maradni?

Ma már egyre kevesebben kérdőjelezik meg a TikTok létjogosultságát, de kipróbálni mégsem mindenki meri. Amit egyébként teljesen megértek.
Ignorálni azonban hiba. Csupán ki kell találni, mi a jó stratégia a számodra. Ebben segítségedre lesz a TikTok alapozó videótréningünk a Liftup Social Meida Hubon belül, ahol megismered a rendszer lehetőségeit, az algoritmust, a hirdetési megoldásokat, és azt is meg tudod, milyen szinten érdemes Neked „beszállni a TikTokba”. Csatlakozz a Liftup Social Media Hubhoz, és nézd meg az alapozó TikTok hirdetések videótréninget!

8. Metaverzum előtt kiterjesztett valóság?

Sokakat foglalkoztat a jövő, aminek akár a Metaverzum is a része lehet.
De addig még sok bitnek kell lefolyni a virtuális Dunán. 🙂

Viszont jó tudni, hogy a Metaverzum egyik ágát jelentő kiterjesztett valóság már most is itt van velünk, ráadásul ezt üzleti célból is hatékonyan tudjuk használni. Ennek segítségével izgalmassá, innovatívvá tehető a marketingünk, érdekesebb nyereményjátékokat indíthatunk, de az értékesítést is támogathatjuk.

Ha Te is szeretnéd kipróbálni a cégednél a Kiterjesztett valóság lehetőségeit – ami sokkal egyszerűbben megvalósítható, mint gondolnád – akkor a Liftup Social Media Hubban találsz ehhez egy workshopot, aminek a végén két kiterjesztett valóság effektet is el fogsz tudni készíteni. Nézd meg a részleteket itt!

9. Vedd fel (újra) a LinkedIn fonalát!

Ha B2B célcsoportod van, egyre több lehetőséget nyújt a LinkedIn.
Egyre több olyan kommunikációs megoldás van, amikkel hatékonyan tudsz üzleti kapcsolatokat építeni, és amivel erősítheted a márkádat a középvezetők, felsővezetők, között valamint a nemzetközi célcsoportokban.

Persze nem kell mindenkinek a LinkedIn (ahogy a TikTok sem), de ha B2B és/vagy nemzetközi a célcsoportod, akkor mindenképpen tervezd be a következő hónapokra, hogy erősíted a jelenléted és a kommunikációdat!

10. Podcastban gondolkodtál már?

A podcast reneszánszát is éljük, hiszen egyre többen fedezik fel a „digitális rádiózásban” rejlő lehetőségeket. A podcast hallgatás előnyei egyre több embernek nyilvánvaló, és a felhasználói kör is jóval tágabb már az üzleti köröknél. Éppen ezért érdemes elgondolkodnod azon, hogy a Te cégedet hogyan tudná megtámogatni egy podcast, hogyan tudnál hang alapú tartalmakat készíteni.

Ez csak 10 lehetséges irány, amelyikből nem jó mindegyik mindenkinek.
Azt, hogy Neked melyik az a 2-3 amire érdemes fókuszálni, nagyon sok tényezőtől függ.
A választásban, a részletek megismerésében azonban fogunk tudni segíteni.
A Facebook Marketing Restart 2023 webináriumon ugyanis végignézzük részletesen ezeket a trendeket is, de más működő megoldásokat, esettanulmányokat is.
Ha részt veszel rajta, tisztábban fogod látni a feladataidat, és fel tudsz készülni az előtted álló időszak kihívásaira. Sőt, ha a webináriumon kívül megnézed a Liftup Social Meida Hub további oktatóanyagait, esettanulmányait is, akkor a megvalósításhoz is több segítséget kapsz.

Jelentkezz a Facebook Marketing Restart webináriumra önállóan, vagy akár a Liftup Social Media hub részeként, és legyen sikeresebb az év végi időszakod, és a 2023-as éved!