A Reels mindent visz?

Instagramon pont egy éve vezették be a Reels-t, és kezd Facebookon is megjelenni. Nem csoda, hogy egyre több elemzés jelenik meg arról, hogy mennyire hatékony ez a formátum.

Röviden? Nagyon!
Éppen ezért is foglalkozunk következő Kreatív Videós Műhely webináriumunkon gyakorlatban azzal, hogyan tudsz rövid videókat készíteni. Jelentkezz most, és használd hatékonyan és magabiztosan a rövid videókat Instagramon, Facebookon és TikTokon is!

De vissza az elemzésekre!

Több lájk és komment a Reels-eken

A Quintly 20 Instagram profil posztjait vizsgálta meg, a Natgeotól a Victoria Secreten át a Pradáig. Ebből vontak le több következtetést. Lássuk a legfontosabbakat:

Nagyobb arányban kapnak lájkokat a Reels posztok Instargamon, mint a többi formátum és több hozzászólás érkezik a Reels posztokra, mint a többi formátumra. A hozzászólásoknál a képek nagyon közel vannak, érdekes viszont, hogy a sima videók mindkét szempont alapján le vannak maradva. Tanulság: ha van videód, mindenképpen Reels formátumként rakd ki (és persze alakítsd is a Reels-ek képi/nyelvi világához a videót)!

Fontos tudni, hogy Instagramon minden tartalomformátum interaktivitási aránya csökkent az elmúlt 30 napban, de még így is a Reels rendelkezik a legjobb mutatókkal.

Nagyobb aktivitási arány, több elérés a Reels videóknál

A második elemzés a Socialinsidertől származik, és több, mint 350.000 Instagram Reels-t vizsgált meg. Íme a legfőbb tanulságok:

A Reels posztok átlagos aktivitási aránya 1,95%, ami majdnem a duplája bármelyik másik poszt típusnak. Az előbb említett aktivitás csökkenés itt is látható, de a Reels posztok még itt is jól állnak. Jó tudni, hogy az 5000 követő alatti posztok aktivitási aránya volt a legjobb (3,79%).

A Reels videók elérése rekord magas Instagramon: 20,59% átlagosan. Messze elmarad ezektől a sima videó, a kép és a caroussel poszt is.

Egyre inkább úgy tűnik, hogy a rövid videók kihagyhatatlanok a kommunikációból. A TikTok alapjaiban erről szól, a Reels pedig kezdi átvenni az uralmat Instagramon, és várhatóan a Facebook is hamar fel fog zárkózni.

Kihagyhatatlan, de sokszor nem egyszerű megtanulni, hogyan készítsünk hatékonyan rövid videókat. Pont ebben fog segíteni a Kreatív Videós Műhely webinárium, ahol gyakorlatban ismerheted meg majd a legjobb fogásokat. Ha pedig Liftup Social Media Hub tagként nézed meg a webináriumot vagy a felvételét, akkor további videókészítési tananyagokhoz, esettanulmányokhoz, elemzésekhez is hozzáférsz. Akárhogy is döntesz, ismerd meg, hogyan tudod a legtöbbet kihozni a rövid videókból a közösségi médiában, csatlakozz a Kreatív Videós Műhely webináriumhoz!