Visszatér a „hírlevél” funkció Messengerbe?

Amikor 2016-ban megérkeztek a chatbotok Messengerbe, egy új hírlevél alternatívát (is) láttunk ebben a csatornában. Aztán ennek az örömnek hamar vége lett: a korlátlan üzenetküldés kevesek kiváltsága maradt, mindenki másnak maradt az utolsó üzenet utáni 24 órás időablak, azon kívül pedig az egyszeri értesítés vagy a hirdetés.

Aztán elérkeztünk a Meta Conversation eseményéhez, ahol bejelentették a Recurring Notificationt.
Ennek keretében a chatbot feliratkozóink feliratkozhatnak heti vagy havi értesítésekre. Vagyis visszatért a hírlevél (szerű) üzenetküldési lehetőség a Messenger chatbotokba.

Hogyan működik az Ismétlődé értesítés, a Recurring Notification?

A chatbot feliratkozóink egy külön üzenetváltás keretében fel tudnak iratkozni az értesítőinkre. Az egyszeri értesítéshez (One Time Notification, OTN) hasonlóan itt viszont akár több lehetőséget is felajánlhatunk neki. Gyakorlatilag három időablakból választhatnak aszerint, mennyi üzenetet fogadnak tőlünk az utolsó aktivitás 24 órás keretén túl:

  • A feliratkozást követő 6 hónapon keresztül naponta, naptári naponként egy üzenet
  • 9 hónapon keresztül hetente egyszer
  • 12 hónapon keresztül, a feliratkozás után havonta egyszer, naptári hónaponként

Ez egy nagyon izgalmas lehetőség, több célra ki lehet használni a klasszikus hírlevél jellegű üzenetektől kezdve a különböző csöpögtető kampányokig.

Miért gondolta meg magát a Meta?

Miért vezette be újból, ha egyszer már letiltotta?
Az ok egyszerű: ezt egy prémium funkciónak tekinti, vagyis előbb-utóbb csak valamilyen díj fejében vehetjük majd igénybe az ismétlődő értesítéseket. Sem a díj mértékét, sem a próbaidőszak végét nem jelentették be még.

Ráadásul ez az ért nem teljes értékű hírlevél.
Persze rengeteg célra jó, csepegtető kampányokhoz például kifejezetten ígéretesnek tűnik. De az időbeli korlátozás miatt nem tudjuk általános hírlevélnek használni. De egy csali kampány követő üzeneteihez jól illeszthető.

Megéri foglalkozni vele? Mennyire jó ez a funkció?

Nos a jelek szerint igen. Több esettanulmány is szó róla a legkisebb pékségtől a BMW kereskedésig próbálták már az ismétlődő értesítéseket. Ha érdekel az esettanulmányok összefoglalója, kattints ide, jelentkezz be a Liftup Social Media Hubba és olvasd el! Ha pedig még nem vagy tag, csatlakozz oktatási programunkhoz, ahol esettanulmányok, képzések és előadások segítenek abban, hogy naprakész és sikeres legyél!