„Rosszabbul mennek a Facebook hirdetéseim, mint korábban. Mit csináljak? Van értelme még foglalkozni vele egyáltalán?”
Egy konferencián kérdezte ezt tőlem az egyik résztvevő, de szerintem sokak fejében megfordult ez az utóbbi időben. Természetesen nincs olyan válasz, ami mindenkinek jó, de íme néhány dolog, amin érdemes elindulni annak érdekében, hogy visszahozd a korábbi eredményeket, vagy akár még növekedj is:
1. Nézd át a technikai alapokat!
Sokszor a hatékonyság apró (vagy nem is olyan apró) technikai beállításokon múlik. Foglalkozz ezekkel mindenképpen.
- Faceook Pixel mellé Konverziók API,
- domain hitelesítés,
- megfelelő események beépítése
- esemény priorizálás,
- érkezőoldalad felépítése és szövegezése.
- UTM paraméterek használata
csak, hogy néhány olyan feladatot említsek, amiken könnyen múlhat a konverzióid aránya.
2. Keress új célzásokat, saját adatok segítségével!
Lehet, hogy a régi célzások már nem működnek jól, de ez nem jelenti azt, hogy ne lennének olyanok, amik aká hatékonyabbak is lehetnek. Érdemes használni a legtöbb esetben a következőket:
- Videó remarketing, lead hirdetés remarketing, instant élmény remarketing
- hasonmás célközönségek Lead hirdetés, Instant élmény vagy éppen videó alapján
- hirdetés az aktív követőknek
Akár ezek is lehetnek azok a technikák, amik akár jobb célzásokat is eredményezhetnek, mint a korábbi megoldások.
3. Gondold újra a folyamatokat!
Sok célcsoportnál megváltozott a vásárlói út. Hosszabb lett, több felületet használnak, éppen ezért érdemes új folyamatokban gondolkodni. Ilyenek lehetnek például:
- Közvetlen konverziós hirdetések helyett Lead hirdetések,
- e-mail gyűjtés helyett Click to Messenger hirdetések Ismétlődő Értesítésekkel kombinálva,
- célcsoport követése és mozgatása több platform között.
Ez csak három fő terület, azok közül, amik tudnak segíteni, és amiről persze lesz szó a Haladó Instagram és Facebook Hirdetések webináriumon.
Jelentkezz rá önmagában, vagy akár a Liftup Social Media Hub Leader tagjainak elérhető Instagram és Facebook Hirdetések Mesterkurzus részeként, így a Haladó webinárium mellett videótréningek, képzés felvételek és esettanulmányok fognak folyamatosan segíteni a felkészülésben.
Itt az idő, jelentkezz a Haladó Hirdetések webináriumra, vagy csatlakozz a Liftup Social Media Hub-hoz, és hozz ki mindent a Facebook és az Instagram hirdetési rendszeréből!