A Facebook nyilvánosságra hozta a 2021-es 3. negyedéves eredményeit, így ideje, hogy kicsit betekintsünk a tech óriás függönyei mögé!
Az eredmények ismertetése egyébként a szokásos keretek között zajlott, de volt pár olyan elejtett gondolat, ami előrevetíti a közeli és a távoli jövőt. Az egyik ilyen az volt, hogy a Facebook Reality Lab eredményeit külön fogják jelenteni. Ez elsőre nem hangzik érdekesnek, de fontos tudni, hogy ez a részleg fejleszti az Oculust virtuális valóság headsetet, és a Horizont, a virtuális valóság világot is. De hozzájuk köthető a Ray Ban-nel együttműködésben kiadott okosszemüveg, és a sokszor megénekelt Metaverzum is. Így különös jelentősége van ennek a bejelentésnek, főleg annak fényében, hogy csütörtökön lesz a Facebook Connect, a virtuális valósághoz köthető fejlesztői konferencia, ahol állítólag a Facebook Inc. névváltását is bejelentik.
Volt még szó egyébként az iOS14 okozta kihívásokról, a Reelsről és a 18-29-es fiatal felnőtt korosztályhoz köthető Facebookos tervekről, de ezekről majd külön cikkekben írok. De most lássuk a főbb számokat!
- A Facebook alkalmazás családot (Facebook, Instagram, Whatsapp, Messenger, Oculus) 2,81 milliárd ember használja világszerte naponta, 3,58 milliárd pedig havonta
- A Facebook platformot 1,93 milliárd ember használja naponta és 2,91 milliárd havi szinten
- 29 milliárd dollár volt a cég harmadik negyedéves bevétele, amiből a hirdetési bevétel 28,271 milliárd volt.
- Egy felhasználón 8,18 dollárt keresett a cég világszerte (ebből 7,98 dollárt jelentettek a hirdetések)
- Továbbra is az Észak-amerikai felhasználók érik a legtöbbet (52,34 dollár) az európaiak vannak a második helyen (16,5 dollár)
- A Facebook lassan de növekedik, igaz: Észak-Amerikában és Európában inkább csak stagnál. A növekedés alapja leginkább az ázsiai piac.
- A cég 9,5 milliárd dollárra növelte a szabad készpénzállományát ebben a negyedévben
- A biztonsággal és a védelemmel mintegy 40.000 ember foglalkozik a Facebooknál, és kb. 5 milliárd dollárt költenek ilyen jellegű célokra 2021-ben. (Ebbe nyilván beletartoznak azok a moderátorok is, akik a feed-et tartják tisztán.)
Ezek voltak a legfontosabb számok, de elhangzottak más érdekességek. Például az, hogy a növekedésük elmaradt a várakozástól részint az Apple iOS14 változásai miatt. De úgy látják, hogy képesek lesznek túllépni ezen a kihíváson, és úgy átalakítani a rendszereiket, hogy az áthidalja ezeket a problémákat.
Összességben látni, hogy a Facebooknak nincs könnyű időszaka, de azt is, hogy megkerülhetetlen szereplő továbbra is marketing szempontból. Így azok a cégek, akik el szeretnének jutni a célpiacukhoz, nem hagyhatják ki ezeket a platformokat, és egyre kevésbé hagyhatják ki a hirdetéseket. Ahhoz azonban, hogy a jelenlét és a hirdetések eredményesek legyenek, meg kell ismerni a legjobb gyakorlatokat. (Ebben segít Hirdetéskezelő és Haladó Hirdetési képzésünk.)
Most pedig lássuk a számokat grafikonon is!