FONTOS: Hogyan készítsd fel a weboldalad és a hirdetéseid az Apple iOS14 kihívásaira?

Igen, a Facebook hirdetési rendszere megváltozik, a Te hirdetéseid hatékonysága pedig valószínűleg csökkenni fog, miután az Apple bevezeti az iOS 14-be az AppTrackingTransparency keretrendszert.

Ennek lényege, hogy az Apple egyrészt korlátozza, milyen felhasználói adatokhoz férhetnek hozzá külső cégek, másrészt pedig egy figyelmeztetést fog feldobni a felhasználóknak, amiben külön kell engedélyezni az adatok megosztását.

Bal oldalon: összefoglaló az App Store-ban arról, milyen adatokat fog felhasználni egy alkalmazás. Jobb oldalon: engedélyezési ablak az alkalmazás használata során. Jól látszik, hogy ez nem egy marketing barát módon megfogalmazott „cookie banner”…

Mivel ezeken a felületeken a felhasználók szembesülni fognak vele, hogy a különböző alkalmazások követni fogják őket, adatokat gyűjtenek róluk, várhatóan sokan fogják elutasítani ezt. Ez pedig azt jelenti többek között, hogy a Facebook kevesebb adatot fog tudni begyűjteni, így nem lesz elég lehetősége összekötni a felhasználói aktivitásokat, aminek a következtében a hirdetések teljesítménye is csökkenni fog várhatóan. Ez valószínűleg komolyabb kihívás lesz, mint a GDPR

Éppen ezért a Facebook változtat a rendszeren, és bemutatott pár feladatot, amit a hirdetőknek is meg kell tenniük. Hosszú és részletes a help, ráadásul magyarul is elérhető, éppen ezért nem másolom be az egészet, de a főbb tennivalókat kigyűjtöttem:

Feladatok webáruház és weboldal üzemetetőknek, illetve a várható hatások:

  • Webhely tartomány ellenőrzés: a weboldalad vagy webáruházad domain nevét igazolni kell a Facebook felé. A folyamatról itt olvashatsz bővebben, bár más kontextusban.
  • Facebook Pixel esemény korlátozások: domainenként 8-ra korlátozódik a használható Facebook Pixel események (webkonverziós események) száma. Ennek következtében egyrészről nem fognak futni azok a hirdetéssorozatok, amik olyan konverziós eseményt használnak, ami már nem aktív, másrészt pedig érdemes újragondolni a hirdetési stratégiát. Valószínűleg pontatlanabbak lesznek az eredmények, ezért az alacsonyabb szintű konverziók irányába kell eltolni az optimalizálást.
  • Jelentések: A webkonverziós események jelentése a konverzió megtörténtének időpontján fog alapulni, nem pedig a kapcsolódó hirdetésmegjelenés időpontján. A webkonverziós eseményeknél statisztikai modellezés használható lehet a konverziók számbavételére azoknál a készülékeknél, amelyek felhasználója elutasította a követést.
  • A bontások nem támogatottak: Sem az alkalmazáson belüli, sem a webes konverziók esetében nem lesz támogatott a megjelenítések, illetve műveletek szerinti bontás például életkor, nem, földrajzi hely vagy elhelyezés alapján.
  • Hozzárendelések: hirdetéssorozat szinten lesz beállítva a hozzárendelési ablak, és a 28 napos átkattintási, a 28 napos megtekintési és a 7 napos megtekintési hozzárendelési intervallumok már nem lesznek támogatottak az aktív kampányoknál. 
  • Célzások: csökkenhet a webhelylátogatókból álló egyéni célközönségeid mérete.
  • Termékkatalógusok: Állítsd be a katalógusodat úgy, hogy csak egyetlen képpontot használjon. A képpontod tartományonként legfeljebb csak 8 konverziós eseménynél tud majd segíteni a jelentéskészítésben és az optimalizálásban. Ha több tartományt is használsz a katalógusodban, ellenőrizd mindegyik webhelytartományt, amelyet termék URL-címéhez használsz, és kerüld a bármilyen más tartományra irányító URL-eket a termékeknél.

Ezek a főbb változások és következmények, amik a weboldalakat érintik, de a sor a mobil alkalmazásoknál hosszabb. Ezt is megtaláljátok a Facebook helpjében részletesen, és azt hiszem lesz miről beszélni a Haladó Facebook Hirdetési webináriumunkon és a Hirdetési webinárium sorozaton is…

Az egyes elemekkel és feladatokkal részletesebben fogunk foglalkozni a következőkben, addig is jó felkészülést és újratervezést!