3 Gyakori hiba Instagramon

Sok cég feladja az Instagram jelenlétét, mert nem találják hatékony marketing eszköznek a stratégiájukhoz. Azonban előfordulhat, hogy csak nem jó oldalról közelítettek ehhez a közösségi média felülethez. Az alábbi hibákat sokan elkövetik, mi azért mutatjuk be őket, hogy te tanulhass mások kárából.

Nem reális elvárások

Többen azért adják fel, mert úgy gondolják, hogy nem tudnak kellő ütemben fejlődni. Túl nagy elvárásokkal vágnak bele az Instagram kommunikációba, azt remélve, hogy tömegek fognak átmenni a weboldalukra, vagy lépnek majd kapcsolatba velük a platformon kívül. Azonban, ha kifejezetten a nagyszámú forgalomterelés a cél, nem biztos, hogy az Instagram lesz a legmegfelelőbb csatorna a számunkra. A YouTube-hoz, vagy a LinkedIn-hez képest sokkal kevésbé seo-optimalizált ez a felület. Alkalmas lehet minőségi leadek gyűjtésére, azonban tömeges leadek szerzésére vannak ettől hatékonyabb platformok is. Az Instagram eszköztára úgy van felépítve, hogy könnyen interakcióba kerülhessünk követőinkkel. Ezek az eszközök hatékonyan segíthetnek abban, hogy a megszerzett leadek elkötelezettebbek és erősebbek legyenek. Vagyis itt a minőség irányába billen a mérleg a mennyiség rovására.

Túl hosszú vásárlói út az azonnali kapcsolat helyett

Rengeteg olyan példát látni, ahol nagyon sok pénzből, igen tudatosan felépített és jó hosszú útvonalon szeretnék eljuttatni az érdeklődőt a vásárlásig. Ezzel szemben vannak nagyon hatékony példák, amikor a fenti folyamatot egyszerűen kikerülve, egy direkt üzenettel tudnak vásárlást generálni cégek. Mivel itt sokkal személyesebb a kapcsolat, egy üzenetváltás végén egészen nyugodtan terelhetjük a vásárlás felé az érdeklődőnket. A kapcsolat maga sokkal bizalmasabb jellegű, nagyobb eséllyel fognak a vásárlási linkünkre kattintani egy ilyen közvetlenebb értékesítési ajánlat után.

A legnagyobb hibát akkor követik el a cégek, amikor a napi tartalomgyártás és szuper sales funnelek építése közben a beérkezett üzeneteket sokszor napokig válaszolatlanul hagyják. Ezzel a direkt értékesítés lehetőségét veszíthetik el. Ha például egy storyban kirakott szavazásra érkezik válasz, kezdjünk el beszélgetni az érdeklődőnkkel, ne egyszerűen csak kivezessük őket a csatornáról. A személyes kapcsolat mindig sokkal értékesebb, mint ha végigvisszük őket egy személytelen automatizmuson.

Ne a kedvelésekre fókuszáljunk, hanem gyártsunk megosztásra érdemes tartalmakat!

Bármennyi like-nál értékesebb, ha a storynkat megosztják az emberek. Egy-egy megosztásra érdemes tartalom sokkal több emberhez eljuthat, mint ha csak a kedvelőink látják a mi oldalunkon. Ráadásul a követőink számát is gyarapíthatjuk egy-egy ilyen poszttal, amivel ismét közelebb kerülhetünk üzleti céljainkhoz

Arra biztatunk mindenkit, aki elégedetlen az Instagram jelenlétével, hatékonyságával, hogy vizsgálják meg ezen szempontok alapján is tevékenységüket. Ha pedig hirdetésekkel szeretnétek még több emberhez eljutni Instagramon, akkor válasszatok képzéseink közül a www.kozossegikonditerem.hu weboldalon.