3 tipp, hogy életet lehelj magára maradt Facebook csoportodba

A Facebook korábbi algoritmusváltozásai és az organikus elérések drasztikus visszaesése után sokan belevágtak Facebook csoportok létrehozásába egy-egy témakör mentén. Ez egy jó irány lehet, azonban az adminolás és a folyamatos tartalommal feltöltés már fejtörést okozhat. Ha neked is gondot okoz, hogy milyen tartalmakkal töltsd meg a Facebook csoportodat, akkor hoztunk néhány tippet, mellyel életet lehelhetsz a kezdeti lelkesedés után magára maradt csoportodba.

  1. Időzíts

Első tippünk, időzítsd a bejegyzéseidet, és ha több időd nincs is rá, 1 óra alatt elkészíthetsz akár 4 bejegyzést is. Ezeket hetente beidőzítve máris meg van egy havi alap kommunikáció. Természetesen, ha közben jönne az ihlet, a plusz tartalom kerüljön ki az időzített bejegyzések mellett.

2. Kérdezz

Második tippünk: kérdezz! A megfelelő kérdést feltéve a csoportban özönleni fognak a reakciók, interakciók és ezáltal szárnyalni fog az elérésed is. Remek lehetőség, ha döntést segítő kérdést teszel fel. Amellett, hogy beindítja az interakciókat, arra is jó ez a fajta kérdés, hogy segítsen eldönteni egy-egy a vállalkozásodat érintő kérdést. Tegyél fel designra, időzítésre vagy tartalomra vonatkozó kérdéseket. Pl.: Nektek melyik logóterv tetszik jobban? Mikor lenne jó a következő live időpontja? Hallgattok-e podcasteket? stb. Az ilyen kérdéseket azért is szeretik az emberek, mert érzik, hogy fontos a véleményük, számítasz a szavazatukra.

Kérd a véleményüket! Mik a kedvenceik, miket ajánlanak, vagy éppen mire vágynak. Itt fontos, hogy egyszerű kérdéseket tegyünk fel, hiszen nem esszéket és monológokat várunk visszajelzésnek, hanem néhány szavas mondatokat. Fogalmazzunk pontosan. Pl.: Melyik a kedvenc ruhamárkád? Milyen könyvet ajánlanál elolvasni? Milyen házba költöznél?

Kérdezhetünk a jövőre vonatkozó kérdéseket is olvasóinktól. A „mi lenne, ha” típusú kérdések is nagyon hatásosak tudnak lenni. Pl.: Mi lesz az első dolgod, ha szabadságra mész?

Szólíts meg a csoportodon belül egy-egy szegmenst külön is, csak nekik szóló kérdésekkel. Pl.: Írjanak azok, akiknek gondot okoz az időbeosztás.

Fontos! A kérdéseknek minden esetben igazodniuk kell a csoport/vállalkozásunk profiljához. Nem elég feltenni a megfelelő kérdést, azokra reagálni is kell, hiszen itt nem egyoldalú kommunikációról van szó, visszajelzést is várnak a véleményükre az emberek.

3. Bíztass megosztásra

Kérd meg a csoportod tagjait, hogy mutassák meg az ő vállalkozásuk profilját, youtube csatornájuk linkjét stb. Ez igen népszerű, hiszen lehetőséget kapnak általa arra, hogy megmutassanak egy részt magukból a csoport összes tagjának. Ez azért is fontos, mert kapcsolatépítéshez, vagy akár üzleti lehetőséget is juttatod ezáltal őket, amiért hűségükkel fognak fizetni, egyre nő az elkötelezettségük irányodba. Mivel a legtöbb csoportban tilos az önreklám, így hálásak lesznek érte, ha időnként lehetőséget biztosítasz számukra megmutatni magukat.

+1 Tipp: tereld más csatornára a legelkötelezettebb olvasóidat

Hogyan alakítsd át az elkötelezett olvasóidat vásárlókká? Először is ki kell választanod a legértékesebb követőidet. Őket onnan lehet felismerni, hogy nem csak egyszavas válaszokkal reagálnak bejegyzéseidre, hanem többmondatos véleménnyel fejezik ki érdeklődésüket irányodba, szinte minden bejegyzésed alatt. Ezután válasszuk ki egy hozzászólásukat, és válaszoljunk rá, kezdeményezzünk velük egy beszélgetést. Köszönjük meg nekik az aktivitásukat, elkötelezettségüket. A beszélgetés során pedig igyekezzünk kivinni őket a Facebook felületéről és más módon is kapcsolatba lépni velük. Például ajánljunk fel telefonos, vagy zoom beszélgetést stb. Miután a bizalom már felépült irányunkba, akkor akár egy egyszeri, egyedi ajánlattal is megkereshetjük őket. Itt az erősebb bizalmi kapcsolat miatt már jóval több esélyünk van értékesíteni is termékünket vagy szolgáltatásunkat.