Hogyan növeld az eléréseket és a leadeket B2B célcsoport esetén?

Amennyiben vállalkozásod legfőbb célcsoportját más vállalkozások jelentik, és nem magánszemélyek felé értékesítesz, akkor egy jól felépített tartalommarketing stratégia jelentős segítséget adhat céljaid eléréséhez. Hoztunk ehhez néhány tippet is nektek, hogyan kezdjetek neki a stratégia felépítéséhez.

Kutasd le, hogy mi érdekli a vásárlóidat, és készíts számukra releváns tartalmakat.

A B2B tartalomkészítés egy kicsit másfajta marketing stratégiát kíván, mint a hagyományos célcsoportok esetén. Alapvető fontosságú, hogy tudjuk, pontosan mire van szükségük a vásárlóinknak, milyen szokásaik vannak és alaposan ismerjük a demográfiai jellemzőiket is. Amellett, hogy felmérjük milyen tartalmakat olvasnak és néznek szívesen a követőink, meg kell nekik mutatnunk, hogy a termékünk/szolgáltatásunk miben fogja megváltoztatni az életüket, miért lesz jó az nekik. Fontos az is, hogy tudjuk, melyik közösségi média platformon, milyen típusú tartalom a legemészthetőbb számukra. Ehhez mindegyik közösségi média csatornát alaposan ki kell elemezzük. Ha mindegyik platformhoz meg lesznek az adataink, csak utána tudunk hatékony tartalomstratégiát kialakítani.

Ne csak tartalmat gyárts, biztosítsd is azok eljutását a célcsoportodhoz fizetett hirdetésekkel

Ahhoz, hogy az immáron jól felépített üzeneteid el is jussanak a megfelelő emberekhez, az ideális platformon és a tökéletes időzítéssel, szükséges fizetett hirdetéseket is használnunk. Arról már korábban is írtunk, hogy miért nem elégséges az organikus megjelenítés, ebben most nem is mélyedünk el. Ahhoz, hogy megfelelően optimalizálni tudjuk a hirdetési büdzsénket, és lássuk a valódi eredményeket, elengedhetetlen, hogy mérjük hirdetési kampányaink hatékonyságát. Ezeknek az eredményeknek a figyelembevételével tudjuk módosítani a hirdetési stratégiát, megtalálni az ideális kommunikációs csatornát. A stratégia kialakításához pontos válaszokkal rendelkeznünk arról, hogy milyen interakciót szeretnék elérni az olvasótól/nézőtől. Arra kell törekednünk, hogy tartalmunk annyira értékes legyen az olvasó számára, hogy megossza azt másokkal. A cél, hogy a lehető legpontosabban meg tudjuk határozni a célközönségünket, és az egy-egy konverzióra szánt ideális költséget.

Ha te is szeretnéd növelni hirdetéseid hatékonyságát, figyelmedbe ajánljuk Haladó Facebook és Instagram hirdetési webináriumunkat, ahol gyakorlatban is megismerhetsz néhány, az optimalizáláshoz elengedhetetlen tippet és trükköt.