A Facebook Community Summit alkalmából a közösségi platform új megoldásokat mutatott be, amik hasznosak lesznek a közösségeket (csoportokat) kezelőknek, de jelentősen át is tudják alakítani a Facebookkal kapcsolatos felhasználói élményt. Kezdjük ez utóbbival!
Posztok „idegenektől”, ismeretlen csoportokból
Új tesztbe kezd a Facebook, aminek a célja kettős. A bevallott az, hogy a nyilvános csoportok beszélgetéseit pörgesse fel. Ez azt jelenti, hogy a hírfolyamunkba vagy a csoport hírfolyamba fogunk találkozni olyan csoportokban zajló beszélgetésekkel, amiknek nem vagyunk tagjai. Az algoritums azonban tudja, milyen témák érdekelnek minket, és ezek közül fog válogatni.
Fontos, hogy ez csak a nyilvános csoportokra vonatkozik, a zártakra nem. Ráadásul a nyilvános csoportok sem automatikusan fognak ebbe belekerülni, az adminok választhatják, hogy szeretnék-e azt, hogy a csoport tagjaink kívüli emberek is bekapcsolódjanak a beszélgetésekbe.
Az újdonság miatt nyilván az is ott van, hogy az általános aktivitást is szeretné felpörgetni a Facebook a teljes platformon. Jó hír, hogy nem azzal, hogy a like-okat és megosztásokat veszi alapul, hanem olyan beszélgetéseket fog kiemelni, amikben szívesen részt veszünk mi is aktívan.
Persze majd meglátjuk, hogy fog ez működni élőben is, mert akár zavaró is lehet.
Új funkciók csoportoknak, adminoknak
Mivel a csoportoknak egyre nagyobb a szerepe a Facebook életében, a csoport tagoknak és az adminoknak is próbál segíteni a platform abban, hogy minél jobb élmény legyen közösségek tagjainak lenni.
Admin eszközök:
Admin-asszisztens: új szabályokat állíthatunk be, így a Facebook segíteni tud a csoport moderálásban. Például elutasíthatja a rendszer automatikusan a bejegyzéseket bizonyos kulcsszavak alapján vagy olyan személyektől, akik nem voltak túl sokáig a csoportban, vagy akiknek a bejegyzéseit korábban jelentették.
Új témák: tartalmat témakörök alapján hashtagekkel lehet egyszerűbben rendezni, és egy témát a csoport tetejére lehet rögzíteni, hogy mindenki számára ki legyen emelve
Márka tartalom nyilvános csoportok számára: a csoportok monetizálásának a következő szintje ez. De mondhatnánk azt is, hogy csak legalizálja a mostani gyakorlatot, hiszen jellemző – és jól működő az -, hogy márkák megállapodnak csoport adminokkal, és erősebb jelenlétet vásárolnak.
Közösségi menedzsment tanúsítvány: új online tanfolyammal és vizsgával készül a Facebook a Blueprint rendszer keretében, így már hivatalosan is igazolhatjuk, hogy értünk a közösség építéshez. 🙂
Új eszközök a csoport aktivitás erősírtéséhez:
Csevegések: valós idejű beszélgetéseket hozhatunk létre csoporton belül. Egyre több ilyesmi van, hiszen a csoportokban használhatjuk a Rooms funkciót is.
Prompts: új beszélgetés indító megoldás, ahol egy új típusú bejegyzéssel, kéréssel kezdhetünk. Megoszthatunk fényképeket egy adott témáról, és végiglapozhatjuk a válaszokat.
Kérdések és válaszok: az adminisztrátorok olyan szöveges kérdés-válasz alkalmakat rendezhetnek, amelyeken a közösség könnyen részt vehet.
Profil testreszabása csoportokban: a felhasználók a különböző csoportokban való megjelenésüket szabályozhatják egyéni profilfotó beállításával és az egyes közösségek számára releváns információk megosztásával.
A csoportok, illetve közösségek fontos elemek a Facebook stratégiájában, a bemutatott újdonságok tovább tudják erősíteni a szerepüket, ami nyilván azért is fontos, mert több, mint 1,8 millárd ember használja csoportokat. Kíváncsi vagyok, ezek az újdonságok, valóban segítik-e a közösség szervezést. Én mindenesetre már várom, hogy élőben is kipróbálhassuk őket. 🙂