5 módszer, hogy kiaknázd a LinkedIn profilod előnyeit

Manapság már sok cég marketing stratégiájának a részét képezi a LinkedIn, és igen komoly előnyöket rejt magában a felület használata. Lehetőséget ad ugyanis arra, hogy értékes üzleti kontaktokkal (döntéshozók, cégvezetők) bővítsük kapcsolati hálónkat. Hoztunk is 5 olyan tippet nektek, melyekkel jobban kihasználhatjátok a LinkedIn lehetőségeit.

  1. Kezeld a LinkedIn-t valódi networking opcióként!

Kapcsolatba kerülhetsz szinte bárkivel a felületen, nem csak a kollégáiddal. Például, ha követed valakinek a blogját, keresd meg LinkedIn-en, és kövesd ott is. Ha épp állást keresel, fogadj el minden kapcsolati kérést – később hasznodra válhat. A lényeg, hogy akár üzleti, akár privát profilod van, nem elég csak kapcsolatba kerülnöd másokkal. Nem elég csak kitenned a tartalmakat, hanem interakcióba is kell lépj másokkal. Kedveld bejegyzéseiket, szólj hozzá cikkeikhez, légy aktív a felületen. Kérdezz, vitass meg témákat, adj és kérj ajánlásokat, vegyél részt a kapcsolódó csoportokban zajló beszélgetésekben.

2. Tekints a LinkedIn-re egy extra megjelenési lehetőségként!

A felület egy kiváló forrás tartalomkészítőknek! Ne csak megoszd a blogposztjaid linkjét, használd megjelenési forrásként is. Készíts tartalmat kifejezetten a LinkedIn követőidnek. A cikk megjelentetési lehetőséget pedig vétek lenne kihagyni! Ha a LinkedIn-en publikálsz egy cikket, az összes követőd értesül róla, ami hatalmas előny. Építheted a márkahűséget és az elköteleződést egyaránt ezzel az eszközzel. Az analitikában pedig azt is ellenőrizheted, hogy melyik cikked volt a legnépszerűbb.

3. Kerülj előrébb a Google találati oldalán LinkedIn profiloddal!

Anélkül, hogy kiugróan magas aktivitásod lenne az oldaladon is nagy eséllyel kerülhetsz a Google első találati oldalára céged LinkedIn profiljával! Ez egy olyan lehetőség, melyet cégként kár lenne kihagynod.

4. Gyűjts a feliratkozóidat a LinkedIn-en keresztül!

Ne felejtsd, a LinkedIn-en nagyon sok döntéshozó és cégvezető van, így akár B2B, akár B2C területen tevékenykedsz, kiemelkedően értékes célcsoporthoz juthatsz el ezen a felületen. Sokan rendelkeznek véleményformáló, influenszer befolyással a saját területükön, így igazán értékes célcsoportot találhatsz vállalkozásod, céged számára. Megfelelő aktivitással és stratégiával gyűjthetsz feliratkozókat organikusan is, de használhatod a LinkedIn kifejezetten erre a célra fejlesztett leadgyűjtő megoldását is. Ha elmélyednél a listaépítés rejtelmeiben, úgy figyelmedbe ajánljuk GDPR IRÁNYTŰ: Építs listát hatékonyan és biztonságosan! online előadásunkat is, ahol naprakész ismeretekkel bővítheted tudásodat!

5. Használd a LinkedIn felületét arra, hogy megtaláld leendő álommunkatársad!

Végül: a LinkedIn nem véletlenül a HR-esek titkos fegyvere! Adj fel álláshirdetést, keresd és találd meg ideális jelöltedet egy-egy pozícióra! 

Összességében, a fenti lehetőségektől esik el céged, ha nem vagy jelen a LinkedIn-en! Úgy gondoljuk, hogy ahhoz, hogy versenyképesek maradjunk a konkurenciával szemben, és üzleti szempontból is előnybe kerülhessünk – ma már egyre fontosabb, hogy használjuk és kihasználjuk a LinkedIn adta közösségi marketing előnyöket.