Hogyan kerüld el a leggyakoribb leadhirdetési hibákat?

A leadgyűjtő, másnéven érdeklődőgyűjtő hirdetések méltán népszerű elemei a Facebook hirdetési rendszerének, hiszen, ha jól használjuk őket, komoly eredményeket hozhatnak. Viszont vannak olyan hibák, melyeket sokan elkövetnek, amikor elkezdik használni ezt hirdetéstípust. Összegyűjtöttünk néhány tipikus hibát, és adunk néhány ötletet is arra, hogyan javítsuk ki őket!

1. HIBA: Nincs bevezetés az űrlapodon

Minden leadhirdetésben van arra lehetőség, hogy készíts egy bevezető részt. Ez segíthet abban, hogy egy gyors összefoglalást adj termékedről, szolgáltatásodról, láthatja az érdeklődő mire számíthat, ha kattint. Ha kihagyod, kihagysz egy igen fontos lépést abból, hogy az érdeklődőből később vásárló válhasson!  Ha nem élsz ezzel az opcióval, akkor elengeded azt a lehetőséget, hogy felkeltsd az érdeklődő figyelmét például egy ütős címsorral, egy egyedi képpel, vagy felsorolásszerűen gyors információt adj át neki.

Megoldás: használd a bevezetőrész lehetőségét tudatosan!

Ha jól használod a bevezető részt, akkor elkerülheted, hogy számodra nem releváns emberek kattintsanak a hirdetésedre. Egy jól összeállított bevezető után az érdeklődő pontosan tudja, mi várja őt kattintás után. Például, ha egy új hírlevélre szeretnél feliratkoztatni érdeklődőket, a bevezető felsorolásában bemutathatsz néhány témát, amivel a hírlevélben fog majd találkozni a regisztráló.

2. HIBA: Nem megfelelő űrlap mezők

Amikor létrehozol egy leadhirdetést, akkor az csak az első lépés, hogy növeld az adatbázisod méretét. A következő cél, hogy végigvezesd őket azon az úton, hogy végül vásároljanak is tőled.  Egy adatlappal be tudod gyűjteni tőlük az emailcímüket, telefonszámukat és a véleményüket is. Viszont, ha nem tudod, hogyan fogod később használni ezeket az adatokat, akkor nagyon nehéz lesz kihoznod ezekből az adatokból a számodra fontos végső hasznot. Kulcsfontosságú, hogy a számodra legrelevánsabb adatokat gyűjtsd be az űrlapokból.

Megoldás: használd a személyreszabott mezőket a kérdőívedben!

Az azonnali érdeklődőkeresési űrlap létrehozásakor egyéni kérdéseket is feltehetsz. Technikailag erre az alábbi lehetőségeid vannak:

  • rövid válasz kérése, ahol egy szabadon megfogalmazott választ vársz
  • feleletválasztós opció, ha több választható lehetőséget szeretnél megadni – itt tanácsos tartományokkal szűkíteni a válaszlehetőségeket
  • a feleletválasztós opciónál használhatsz feltételes kérdéseket is, ilyenkor a megválaszolható kérdések az előző választól függően változnak
  • boltkeresőt is használhatsz, ha meg vannak adva az oldaladhoz helyszínek, így a kitöltőknek lehetőségük lesz közeli boltot, helyszínt találniuk hozzád
  • időpont foglalási opció, hogy érdeklődőid találkozási dátumot javasolhassanak neked.

Használd ki ezeket a lehetőségeket, hogy minél inkább egyénre szabottan tudj számodra hasznos információt gyűjteni érdeklődőidről.

3. HIBA: Nem megfelelő célzási beállítások a különböző platformokon

Jelenleg nem az összes funkció érhető el mindenféle platformon. Ezért gondot okozhat, és jelentősen leronthatja a hirdetésed eredményét, ha rosszul célzol. Például az időpontfoglalási funkciót asztali gépnél és az Instagramnál nem tudod használni. Így a célzásbeállításoknál ismerned kell a célcsoportodra jellemző platformhasználatot, mert érhetnek kellemetlen meglepetések.

Megoldás: vizsgáld meg, hogy a hirdetéssel elérni kívánt célcsoportod, milyen eszközöket használ leggyakrabban

Természetesen még a hirdetés létrehozása előtt 😊Például, ha a célcsoportod főként tinikből áll, felesleges asztali gépen használható funkciót választanod hirdetésedhez, használj bátran csak mobilos funkciót. Segítségképp EZEN a linken találsz egy táblázatot arról, hogy melyik funkció, milyen környezetben működik.

4. HIBA: Nem megfelelő az utánkövetési folyamatod a feliratkozás után

Az egyfelől persze már siker, ha megszerzed az érdeklődők adatait, de ha nincsen rá megfelelő stratégiád, hogy mihez kezdesz majd pontosan ezekkel az adatokkal, az gondot okozhat! Ráadásul, ha manuálisan szeretnéd feldolgozni a megszerzett adatokat a már meglévő adatbázisodba, akkor elég nagy a hibaszázalék, hogy rosszul kerülnek be az adatok a rendszeredbe.

Megoldás: kösd össze a saját ügyfélrendszered / CRM rendszered a Facebook oldaladdal

A Facebook rendszere most már nagyon sok ügyfélkezelő / CRM rendszerhez nyújt támogatást. EZEN a linken megtalálod, hogy számodra melyik lehet a legmegfelelőbb megoldás.

Használd ki ezt a lehetőséget, hogy hatékonyabb és biztonságosabb legyen adatait feldolgozása.

További tippeket és javaslatokat tanulhatsz Facebook Hirdetéskezelés Szuperhatékonyan online tréningünkön is, ahol kiaknázzuk a Facebook Hirdetéskezelőjében rejlő lehetőségeket.