5 dolog amit az év kezdetén minden marketingesnek érdemes megtennie

Itt az új év, hamarosan felpörög a munka, beindulnak a kampányok. Mielőtt igazán meglódul a mókuskerék, használd ki az első pár csendes napot arra, ami a következő időszakban növelheti a biztonságodat. Végezd el azokat a feladatokat, amiket úgy is tudsz, hogy el kell időnként, de valószínűleg Neked is kimarad. Ez pedig kockázatokat rejt.

Ne legyen így. Íme egy lista, menj végig rajta, mielőtt nekiállsz a tervezésnek, a tervek végrehatásának, a kampány optimalizálásnak vagy akár a jelentéseknek! Később hálás leszel magadnak érte.

  1. Saját jelszavaid cseréje

Cseréld le a saját jelszavaid! Minden rendszerben, ráadásul minden rendszerben különbözőre! Legyen eltérő a Facebook, a Google, a SKYPE, a sport alkalmazásod jelszava és a kedvenc főzős fórum hozzáférésedé is. És természetesen legyen más a számítógéped mesterjelszava és a telefonodé is!
Persze nem elég, ha ezek különbözők. Mindegyik legyen hosszú, legalább 8 karakter, tartalmazzon számokat, kis- és nagybetűket, speciális karaktereket! Tudom, így már nehéz lesz fejben tartani, ezért használj nyugodtan valamilyen jelszókezelő megoldást, de annak is legyen megfelelő biztonságú a jelszava!

Persze nem elég, ha a sajátodat lecseréled. Fontos, hogy a kollégáid és partnereid, akik hozzáférnek az oldalaidhoz, hirdetési fiókjaidhoz, szintén cseréljék le a saját jelszavaikat rendszeresen. Várd el ezt tőlük, akár a szerződésekben is!

2. Kétfaktoros titkosítás ellenőrzése

Ellenőrizd, hogy minden üzleti megoldásban be van-e állítva a kétfaktoros hitelesítés! Facebook fiók, Google fiók, stb. Nézd meg, hogy más rendszerekben, ahol korábban nem volt, megjelent-e a lehetőség, és ha igen, állítsd be. Ugyanezt várd el a munkatársaidtól is. Fontos, hogy az ő fiókjaikat is védjék az ilyen rendszerek!

3. Hozzáférések ellenőrzése (munkatársak és rendszerek!)

Érdemes rendszeresen ellenőrizni, hogy a különböző felületeidhez kik (és mik) férnek hozzá! A Facebook oldalad, Google Ads fiókod, csoportod, Google Analytics fiókod, hírlevélküldő rendszered, chatbotod csak azok számára nyitott, akik dolgoznak is vele?

Lehet, hogy elment egy munkatársad pár hónapja, de még nem távolítottad el? Lehet, hogy megváltatok egy partnertől, de még mindig látja az üzleti adataidat?

Sőt! Ellenőrizd ugyanilyen szempontból azt is, hogy milyen más platformok férnek hozzá a fiókjaidhoz! Lehet, hogy kipróbáltál egy elemző szoftvert, egy automatizálási platformot, de már nem használod, a külső rendszer mégis hozzáfér a fiókodhoz. Töröld! Ne legyenek ilyen kiskapuk, hiszen nem tudhatod, van-e valahol olyan hiba, ami az adataid (vagy az ügyfeled adatainak) a szivárgásához vezet!

4. Rendszerek, szoftverek frissítése

Frissült a weboldalad tartalomkezelője? Hát a pluginek?
Telefonodon, laptopodon a legújabb szoftver fut?

Tedd meg, hogy ezeket is lefrissíted, hiszen a régi rendszerek gyakran rejtenek biztonsági kockázatokat. Frissíts most, amíg nyugi van!

5. Biztonsági mentések

Készíts biztonsági mentést mindenről, amiről lehet!

  • Laptopod/számítógéped, telefonod
  • Weboldalad
  • Fotóid
  • Ügyfelek forrásfájljai
  • stb.

Tedd meg, hogy készítesz egy biztonsági mentést azokról, amiket kellemetlen lenne elveszíteni. Erre is jó az ilyen időszak!

Tudom, a fenti listában nincs sok újdonság.
De időnként érdemes mindegyiket megtenni. Sőt, ha igazán jót akarsz, beütemezel egy feladatot minden hónap első vagy utolsó napjára, (vagy akár a második szerdára, ami kényelmes), és végig mész ezen a listán újra és újra. Vagy pedig beállítasz olyan megoldásokat, amik megteszik helyetted ezeket (pl. jelszókezelők, archiváló rendszerek van amiben tudnak segíteni). De nem elég, ha Te megteszed. A kollégáidnak is és a partnereidnek is érdemes végigmenni legalább ezeken a biztonsági lépéseken, hiszen annyi összekapcsolt megoldást használunk. Csökkentsük a kockázatokat.

Szóval ha igazán biztonságban szeretnél lenni, küldd el ezt a cikket munkatársaidnak, ügyfeleidnek és partnereidnek! Védjük meg egymást a felesleges kellemetlenségektől! 😉