A GDPR egyik furcsa veszélye [sztori]

Sokan a GDPR legveszélyesebb következményének azt tartják, ha a NAIH megbüntet. Az elején ez is volt a fő ijesztegető elem: akár 20 millió eurót vagy az éves bevétel 4%-át (amelyik a nagyobb), is kockáztatja az a cég, aki nem tartja be az adatvédelmi szabályokat. Sokat hallottuk ezt tavaly.

Az Adatvédelmi hatóság be is lendült, egyelőre azonban csak párszázezer, pár milliós büntetések a jellemzőbbek.  Ez persze sok cégvezetőt megnyugtatha, mondván nincs is akkora kockázat.

Pedig lehet a büntetésnél nagyobb veszélye annak, ha valaki nem felel meg. Ez pedig nem más, mint a kieső megrendelések, az elveszett ügyfelek miatt elmaradt bevétel. Ahogy ezt pár napja ismét hallottam egy konkrét példán keresztül:

“Egy új szofvert szerettünk volna bevezetni, találtunk is egy ígéretes partnert. Egy KKV-t egy jó kis rendszerrel. De kiderült, hogy nem feleltek meg a GDPR-nak, így nem választhattuk őket sajnos.”

Ezt egy nemzetközi cég vezetője mesélte néhány napja. Érdemes belegondolni abba is, hogy mindenkinek szerencsétlen volt ez a helyzet. Ők, mint megrendelők kellemetlen helyzetben lehettek, hiszen új partnert kellett keresni, a választott beszállító partner pedig komoly bevételtől esett el.

Ok, lehet hogy így van, de miért foglalkozom ilyen témákkal a blogon? – kérdezheted.Lássuk!

Mi a GDPR megfelelés első jele egy idegen számára?

A weboldalad, a közösségi felületeid, a chatbotod, a publikus feliratkoztató felületeid.
Ha azt látják a potenciális ügyfeleid, hogy már ezek sem felelnek meg az adatvédelmi szabályoknak, de még csak nem is átgondoltak, joggal gondolhatják, hogy a belső rendszereid és szabályzataid sem.

Pedig ezek nem bonyolultak a legtöbb esetben. Viszonylag könnyen fel lehet rájuk készülni.
Ebben segít az Online Marketing  + Adatvédelem tréningünk, ahol egy nap alatt elmagyarázzuk a legfontosabb tudnivalókat a marketingeseknek és a cégvezetőknek.

GDPR: amikor a piac büntet

Egy izgalmas sztorit hallottam néhány napja arról, milyen amikor a piac büntet, ha valaki nem felel meg a GDPR-nak. Erről szól a videó.Nézd meg, és jelentkezz Online Marketing + Adatvédelem kézésünkre, ha hatékonyan szeretnéd használni az online marketing eszközeidet PLUSZ adatvédelmi szempontból is szeretnél biztonságban lenni:https://kozossegikonditerem.hu/online-marketing-adatvedelem-trening/

Közzétette: Közösségi kalandozások – 2019. április 2., kedd

Gyere el, kerülj képbe, mert lehet, hogy a piac előbb büntet, mint a hatóság.